handdator

Visa fullständig version : Marklyft, ont i sidan av ryggen...orsak?


Padde
2014-11-25, 11:46
Får ibland ont i nedre rygg. Inte i korsryggen utan i sidan snett upp från baken.. inget Jätte obehagligt mer likt kramp. Kan det ha med utförandet eller att jag inte är jämt utvecklade?

exevision
2014-11-25, 11:53
Är det bara på ena sidan?

Krutpaket
2014-11-25, 11:59
ischiasnerven?

delizh
2014-11-25, 15:54
Får också ont när jag kör smalmark i nedrerygg fast lite mer på sidorna, men som mest vid utlånsingen när jag står upp rakt

Lipservice
2014-11-25, 21:19
Har/hade samma problem, tror att man är stel i rumpan helt enkelt. Det blev bättre för mig när jag började stretcha oftare och rätt.

Loke
2014-11-26, 01:25
Tror inte detta är fundamentalt annorlunda än annat ont i ryggen. Antingen har man gjort fel eller så har man gjort rätt men haft för snabb progression. Det kan säkert vara både yttre delarna av erector spinae eller quadratus lumborum, men jag tror inte det spelar någon roll här.

Har/hade samma problem, tror att man är stel i rumpan helt enkelt. Det blev bättre för mig när jag började stretcha oftare och rätt.

Har lite svårt att tro på att det skulle vara vanligt att vara för stel i rumpan för marklyft.

/Skrivet av en person utan någon som helst formell utbildning på området och som inte själv tränat marklyft på evigheter.