handdator

Visa fullständig version : Raggningsexpert nekas visum i Storbritannien


Latissimus Dorsi
2014-11-24, 00:00
http://mobil.dn.se/nyheter/varlden/storbritannien-stoppar-raggningsexpert/
So sick, tankar?

Exdiaq
2014-11-24, 00:14
Jaha, okej.

Alsor
2014-11-24, 01:30
Haha, älskar killen men Julien verkar ha gått full retard.. never go full retard :P

Det stora samhället kommer alltid att leva i förnekelse om att hans metoder är jävligt effektiva

filmjölk
2014-11-24, 06:45
"Inrikesministern (Theresa May, red. anm.) har möjlighet att stoppa en individ om hon anser att hans eller hennes närvaro i Storbritannien inte överensstämmer med allmänhetens bästa eller om [ett nekat inresetillstånd] kan motiveras med hänsyn till den allmänna ordningen, sade en talesman för ministern till Daily Mail."

Killen orsakar demonstrationer, demonstrationer kostar polisresurser så varför inte stoppa honom för att slippa detta?

Evankhell
2014-11-24, 08:36
"Raggningsexpert"

-Pappa, jag har problem med en tjej, hon gillar inte mig.
-Det är lugnt pojk, gör en choke.

-Pappa, choken fungerade inte.
-Det är lugnt pojk, ta tag i hennes huvud o tryck ner den mot pungen. Tvätta inte pungen innan, för grottmänniskor gjorde inte heller det.
-Tack pappa, du är bäst.

https://lh4.googleusercontent.com/-qstwfl-5vNY/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAABM/7ptSjcULbyg/photo.jpg

hahavaffan
2014-11-24, 08:56
"Raggningsexpert"

-Pappa, jag har problem med en tjej, hon gillar inte mig.
-Det är lugnt pojk, gör en choke.

-Pappa, choken fungerade inte.
-Det är lugnt pojk, ta tag i hennes huvud o tryck ner den mot pungen. Tvätta inte pungen innan, för grottmänniskor gjorde inte heller det.
-Tack pappa, du är bäst.

https://lh4.googleusercontent.com/-qstwfl-5vNY/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAABM/7ptSjcULbyg/photo.jpg:d:d:d

SGW
2014-11-24, 09:32
"Raggningsexpert"

-Pappa, jag har problem med en tjej, hon gillar inte mig.
-Det är lugnt pojk, gör en choke.

-Pappa, choken fungerade inte.
-Det är lugnt pojk, ta tag i hennes huvud o tryck ner den mot pungen. Tvätta inte pungen innan, för grottmänniskor gjorde inte heller det.
-Tack pappa, du är bäst.

https://lh4.googleusercontent.com/-qstwfl-5vNY/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAABM/7ptSjcULbyg/photo.jpg

:laugh:

Min tanke är att jag tycker det var lite lustigt att han blev nekad.

Slartibartfast
2014-11-24, 09:41
Oj, när jag läste om RSD för några år sedan, så var det Tyler som höll i trådarna. Då verkade det hela vara en väldigt positiv livsinställning med självförbättring och välmående i centrum. Nu verkar det ha kukat ur.

Snobbe
2014-11-24, 10:22
Oj, när jag läste om RSD för några år sedan, så var det Tyler som höll i trådarna. Då verkade det hela vara en väldigt positiv livsinställning med självförbättring och välmående i centrum. Nu verkar det ha kukat ur.

Njae Tyler gör väl fortfarande videos, kan inte säga att jag aktivt följer något RSD men ja den här Julien personen verkar skum. Men det gör väl inte hela RSD till en urkukning.

spoonchest
2014-11-24, 17:17
Hans föräldrar måste vara stolta.

Alsor
2014-11-25, 01:40
Hans föräldrar måste vara stolta.

Om ditt liv endast går ut på att göra dina föräldrar stolta, och inte dig själv, så tycker jag väldigt synd om dig.

OnT: Julien Blanc : New Footage REVEALED – The Disturbing Truth That Nobody Wanted You To Know

https://www.youtube.com/watch?v=PS360836BGc

Scratch89
2014-11-25, 07:47
Haha, älskar killen men Julien verkar ha gått full retard.. never go full retard :P

Det stora samhället kommer alltid att leva i förnekelse om att hans metoder är jävligt effektiva

Varför älskar du killen? Vad gör han som du tycker är en bra grej?

TomasB
2014-11-25, 10:47
Storm i ett vattenglas, någon?

Snubben söker bekräftelse och går över linjen konsekvent för att få det. Big deal. Känns rätt absurt att vi har IS i Sverige och UK, men diskuterar att stänga gränserna för att snubben har sjuk humor.

filmjölk
2014-11-25, 12:26
Storm i ett vattenglas, någon?

Snubben söker bekräftelse och går över linjen konsekvent för att få det. Big deal. Känns rätt absurt att vi har IS i Sverige och UK, men diskuterar att stänga gränserna för att snubben har sjuk humor.

Snubben orsakar demonstrationer, demonstrationer orsakar polispådrag och kostar pengar, ev. skadegörelse eller värre.

Man resonerar nog som så att några aspisar får helt enkelt klara sig utan hans raggningstips.

TomasB
2014-11-25, 13:05
Snubben orsakar demonstrationer, demonstrationer orsakar polispådrag och kostar pengar, ev. skadegörelse eller värre.

Man resonerar nog som så att några aspisar får helt enkelt klara sig utan hans raggningstips.

Ja, så är det säkerligen.
Men är det inte märkligt att det orsakas demonstrationer över nåt så löjligt som en snubbe med skev humor och skev kvinnosyn? Känns som det ett klassiskt fall av projicering.

I Sverige idag finns massor av tvångsäktenskap, det förekommer (om än inte vanligt) tvångsmässig omskärelse av kvinnor och hierarkiska levnadsförhållanden som får den här muppens raggningstips för eftersatta att framstå som rena rama guideboken för jämställdhet.

Men vi riktar fokus på en snubbe som vill hjälpa aspies att ligga och gapar som fan, när flera hundra människor i Sverige idag vill åka till syrien och irak och ta kvinnor som sexslavar och halshugga folk på löpande band. Men det lägger vi ingen energi på. För Julien Blanc har dålig kvinnosyn, och DET skall vi helst demonstrera emot.

Jeeeez

Diomedea exulans
2014-11-25, 13:12
Men är det inte märkligt att det orsakas demonstrationer över nåt så löjligt som en snubbe med skev humor och skev kvinnosyn?

Vänta lite nu…

Om snubben nöjt sig med att sitta och dra dåliga och mansschauvinistiska skämt hade nog ingen brytt sig nämnvärt. Problemet är väl att han faktiskt sextrakasserar och misshandlar kvinnor?

WHITEFOLKS
2014-11-25, 13:19
Vänta lite nu…

Om snubben nöjt sig med att sitta och dra dåliga och mansschauvinistiska skämt hade nog ingen brytt sig nämnvärt. Problemet är väl att han faktiskt sextrakasserar och misshandlar kvinnor?

Nej det som hänt är att han tagit/lagt upp bilder på twitter med "tvångssituationer" typ (fast fejkade/de varit med på det).

Diomedea exulans
2014-11-25, 13:23
Nej det som hänt är att han tagit/lagt upp bilder på twitter med "tvångssituationer" typ (fast fejkade/de varit med på det).

Okej, så han uppmanar till misshandel och sexuella övergrepp? Det är ju inte så sympatiskt det heller, såfall.

TomasB
2014-11-25, 13:28
Vänta lite nu…

Om snubben nöjt sig med att sitta och dra dåliga och mansschauvinistiska skämt hade nog ingen brytt sig nämnvärt. Problemet är väl att han faktiskt sextrakasserar och misshandlar kvinnor?

Fast det var ju just det han inte gjort?

https://www.youtube.com/watch?v=PS360836BGc

TomasB
2014-11-25, 13:31
Och bara för att klargöra.

Jag sympatiserar inte med honom. Jag tycker han är en bekräftelsekåt idiot. Jag tycker alla(!) the game inspirerade snubbar är patetiska och hans "metodik" visar på en påfallande dålig kvinnosyn.

Men jag tycker likt förbannat att han är "världens mest hatade snubbe" när kvinnor världen och Sverige (UK och Australien) utsätts för grymheter som är ljusår värre varje dag, timme och sekund blir bara löjligt. Populistiskt och löjligt.

WHITEFOLKS
2014-11-25, 13:33
Hur är hans metodik en dålig kvinnosyn?

Diomedea exulans
2014-11-25, 13:33
Men jag tycker likt förbannat att han är "världens mest hatade snubbe"

Fast det är han väl inte. Folk hatar väl t ex mördare mer. (Det kanske var underförstått i ditt inlägg, men men.)

TomasB
2014-11-25, 13:42
Hur är hans metodik en dålig kvinnosyn?

Han utgår mycket från en auktoritetssyn där han som man jagar sitt byte (kvinna, sex). Tjaskig människosyn kanske hade varit ett bättre epitet.

Fast det är han väl inte. Folk hatar väl t ex mördare mer. (Det kanske var underförstått i ditt inlägg, men men.)

Jag tycker det rimligen skall vara så, men som du ser i filmen så intervjuas han i amerikansk TV efter löpsedlar som "Jordens mest hatade man". Jag tycker bara det fått lite väl stora proportioner, sett till vad han gjort.

Loke
2014-11-25, 13:54
Han utgår mycket från en auktoritetssyn där han som man jagar sitt byte (kvinna, sex). Tjaskig människosyn kanske hade varit ett bättre epitet.

Håller med, synen på män är nästan värre än synen på kvinnor.

Hur som helst, det som är lite komiskt är ju att detta om något lär göra det lättare för honom att ragga, att vara nekad inresa till ett land är ju rätt spännande :P

tlk
2014-11-25, 14:21
Tydligen läser hen kolo och inser att ingen i Sverige är intresserad av hens tjänster. http://www.dn.se/nyheter/sverige/avskydd-dejtingexpert-staller-in-sverigebesok/


Att hen skulle vara jordens mest hatade är bara marketing. De flesta har ju såklart inte ens hört talas om den här liraren.

WHITEFOLKS
2014-11-25, 14:26
Han utgår mycket från en auktoritetssyn där han som man jagar sitt byte (kvinna, sex). Tjaskig människosyn kanske hade varit ett bättre epitet.


Så du tycker inte att han ska jaga utan vänta på att bli jagad eller vad?

Scratch89
2014-11-25, 18:21
Så du tycker inte att han ska jaga utan vänta på att bli jagad eller vad?

Han kanske skulle börja se sina medmänniskor som just människor och inte byten man jagar (eller som jagas).

WHITEFOLKS
2014-11-25, 19:17
Han kanske skulle börja se sina medmänniskor som just människor och inte byten man jagar (eller som jagas).
Vad jag såg i videon poängterade han att man skulle bortse från slutresultatet och bara ha kul och vara sig själv. Låter riktigt illa...

Scratch89
2014-11-25, 19:18
Vad jag såg i videon poängterade han att man skulle bortse från slutresultatet och bara ha kul och vara sig själv. Låter riktigt illa...

Och under tiden objektifiera både kvinnor och sig själv. Låter fräscht.

WHITEFOLKS
2014-11-25, 19:29
Och under tiden objektifiera både kvinnor och sig själv. Låter fräscht.
Hur då? Har du exempel?

Latissimus Dorsi
2014-11-25, 19:34
Ja, så är det säkerligen.
Men är det inte märkligt att det orsakas demonstrationer över nåt så löjligt som en snubbe med skev humor och skev kvinnosyn? Känns som det ett klassiskt fall av projicering.

I Sverige idag finns massor av tvångsäktenskap, det förekommer (om än inte vanligt) tvångsmässig omskärelse av kvinnor och hierarkiska levnadsförhållanden som får den här muppens raggningstips för eftersatta att framstå som rena rama guideboken för jämställdhet.

Men vi riktar fokus på en snubbe som vill hjälpa aspies att ligga och gapar som fan, när flera hundra människor i Sverige idag vill åka till syrien och irak och ta kvinnor som sexslavar och halshugga folk på löpande band. Men det lägger vi ingen energi på. För Julien Blanc har dålig kvinnosyn, och DET skall vi helst demonstrera emot.

Jeeeez
Det här, det här.

anton2000
2014-11-25, 20:43
Jag har varit på 2 st seminarier med Julien (Hotseats) och träffat honom live. Han är sjukt ödmjuk och jordnära irl.
Och nej, det är inte sexistiskt och han lär såklart inte ut hur man trakasserar tjejer.

Han är alltid väldigt noga med att poängtera att man ska respektera tjejer (såklart) och verkligen lyssna på signaler. Inte göra saker som tjejerna inte vill.

Bootcamps är coachning med 1 instruktör och 2-3 elever under en helg. Det kostar 2-3k$-ish. Att då tro att folk betalar så mycket pengar för att lära sig hur man trakasserar tjejer är helt befängt.

PS360836BGc

anton2000
2014-11-25, 20:48
Vänta lite nu…

Om snubben nöjt sig med att sitta och dra dåliga och mansschauvinistiska skämt hade nog ingen brytt sig nämnvärt. Problemet är väl att han faktiskt sextrakasserar och misshandlar kvinnor?

Nej. Man bygger inte ett mångmiljonföretag på att misshandla kvinnor.
Han har aldrig blivit anmäld för någonting av tjejer, och då har han gått ut 7 dagar i veckan i flera år och träffat mer tjejer än de flesta ens kan tänka sig.

filmjölk
2014-11-26, 01:12
Ja, så är det säkerligen.
Men är det inte märkligt att det orsakas demonstrationer över nåt så löjligt som en snubbe med skev humor och skev kvinnosyn? Känns som det ett klassiskt fall av projicering.

I Sverige idag finns massor av tvångsäktenskap, det förekommer (om än inte vanligt) tvångsmässig omskärelse av kvinnor och hierarkiska levnadsförhållanden som får den här muppens raggningstips för eftersatta att framstå som rena rama guideboken för jämställdhet.

Men vi riktar fokus på en snubbe som vill hjälpa aspies att ligga och gapar som fan, när flera hundra människor i Sverige idag vill åka till syrien och irak och ta kvinnor som sexslavar och halshugga folk på löpande band. Men det lägger vi ingen energi på. För Julien Blanc har dålig kvinnosyn, och DET skall vi helst demonstrera emot.

Jeeeez

Har du inte lärt dig att det bara är vita mäns manchauvinism som är ett problem? Att Ahmed gifter bort sina döttrar med sin farbror är ingenting i jämförelse med att Göran berättar att han gillar stora pattar. :D

tlk
2014-11-26, 06:36
Att det skulle vara någon stor folkstorm mot den här liraren vet jag inte var någon har fått ifrån? Definitivt pratas det mer om omskärelse av kvinnor, tvångsäktenskap och dylikt i media och generellt än det är. Förutom de 3-4 koloiter som råkar känna till grabben så är det väl ungefär ingen som ens har uppmärksammat det hela?

TomasB
2014-11-26, 09:35
Att det skulle vara någon stor folkstorm mot den här liraren vet jag inte var någon har fått ifrån? Definitivt pratas det mer om omskärelse av kvinnor, tvångsäktenskap och dylikt i media och generellt än det är. Förutom de 3-4 koloiter som råkar känna till grabben så är det väl ungefär ingen som ens har uppmärksammat det hela?

Från dagens omni:


”Dejtingexpert” predikar strypgrepp – portas igen
● SEXISTISKA ”DEJTINGEXPERTEN” Den självutnämnde raggningsexperten Julien Blanc, som har sin bas i USA, har portats från ännu ett land. Nu står det klart att han förbjuds inresa även i Singapore. Han har tidigare portats i både Storbritannien och Australien.
Blanc var på väg mot Sverige i december men efter massiv kritik har han ställt in sitt framträdande.
Blanc predikar dominans över kvinnor, bland annat genom stryptag. Han har bland annat twittrat att han kan lära män att ”krossa” kvinnors samtycke så att man kan ”våldta dem alla”.

Storbritannien portade Blanc förra veckan
AFP/Omni

8 000 skrev under en namninsamling för att porta Blanc
scmp.com

BAKGRUNDJulien Blanc
en.wikipedia.org

Röster om Blanc
DEBATT”Stoppa Julien Blanc från att predika sitt våldtäktsbudskap”
svt.se

KRÖNIKA”Ingen raggningsexpert, en förövare”
metro.us

KRÖNIKA”Försvara yttrandefriheten, men inte Julien Blancs rätt att uppvigla till våld mot kvinnor”
newstatesman.com

Varenda medie har ju varit nedlusat om detta.

Metro igår:

http://www.metro.se/kolumner/jag-hoppas-julien-blanc-kommer-hit-och-att-ni-kallar-honom-luder/EVHnky!zatVRI01LcE2k/

DN:

http://www.metro.se/kolumner/jag-hoppas-julien-blanc-kommer-hit-och-att-ni-kallar-honom-luder/EVHnky!zatVRI01LcE2k/

http://www.dn.se/nyheter/varlden/storbritannien-stoppar-raggningsexpert/

AB:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19900557.ab


http://viralt.aftonbladet.se/den-hatade-raggningsexperten-staller-sverigebesok-efter-protester/

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article19915699.ab

10 000 supporters (att stoppa honom att komma till Sverige): change.org:

https://www.change.org/p/justitie-och-migrationsminister-morgan-johansson-neka-julien-blanc-inresetillst%C3%A5nd-i-sverige

GP:

https://www.gp.se/kulturnoje/1.2556154-omstridd-raggningsguru-pa-vag-till-goteborg

Nyheter24;

http://nyheter24.se/nyheter/782684-ar-det-har-varldens-mest-hatade-man


Det här var en 5 minuters googling. Vi kan väl lugnt säga att det är en medial-storm om hans intåg.


När jag googlar "kvinnlig omskärelse" finner jag inte ett enda MEDIE på sidan ett. Bara Unicef och liknande.

Tolkia
2014-11-26, 10:11
Det kommer inte så många "nyhetsträffar" på förstasidan om jag googlar "krig" eller "misshandel" (det senare ger ffa flashbacktrådar) heller, men jag kan inte säga att jag tycker att det inte rapporteras om krig eller misshandel i media. Att jämföra ett aktuellt nyhetsfenomen med en sedan länge väl känd företeelse på det sättet blir lite märkligt. Jag skulle säga att Blancs blev en nyhet i Sverige när han nekades visum till Storbritannien, inte tidigare. Om man googlar vad som skrivits om Blancs tidigare under året är det rätt sparsamt.

TomasB
2014-11-26, 10:46
Det kommer inte så många "nyhetsträffar" på förstasidan om jag googlar "krig" eller "misshandel" (det senare ger ffa flashbacktrådar) heller, men jag kan inte säga att jag tycker att det inte rapporteras om krig eller misshandel i media. Att jämföra ett aktuellt nyhetsfenomen med en sedan länge väl känd företeelse på det sättet blir lite märkligt. Jag skulle säga att Blancs blev en nyhet i Sverige när han nekades visum till Storbritannien, inte tidigare. Om man googlar vad som skrivits om Blancs tidigare under året är det rätt sparsamt.

Stämmer.
Men varför blir det en shit-storm över något så trivialt som detta när problemen, särskilt sett ur ett jämställdhetsperspektiv, är så mycket värre på hemmaplan? Det är inte att man reagerar över Blanc som stör mig. Som du ser ovan så anser även jag att han är en idiot. Det är medie-logiken i det här fallet som stör mig.

Patriarch K
2014-11-26, 10:47
Fy fan vad jag hatar människosläktet. Vi blir så sjukt påverkade av media och vad andra tycker. Nu håller alla vänsterfolk åter igen på att skicka runt massa "STOPPA/VÅGA VÄGRA" etc etc och det blir snart en jävla massa vänsterdemonstrationer och skit hit och dit som kostar samhället hur mycket pengar som helst.
Fan, varför kan folk inte tänka? Det blir ju som någon komisk tecknad film. Att kasta en köttbit till vargar där alla hoppar fram och blir förbannade för minsta lilla sak. Hmm, svårt att beskriva, men jag avskyr verkligen den här lavin-mentaliteten hos folk.

Faaauck! Irriterande jäkla folk *cry*

Exdiaq
2014-11-26, 10:55
Fy fan vad jag hatar människosläktet. Vi blir så sjukt påverkade av media och vad andra tycker. Nu håller alla vänsterfolk åter igen på att skicka runt massa "STOPPA/VÅGA VÄGRA" etc etc och det blir snart en jävla massa vänsterdemonstrationer och skit hit och dit som kostar samhället hur mycket pengar som helst.
Fan, varför kan folk inte tänka? Det blir ju som någon komisk tecknad film. Att kasta en köttbit till vargar där alla hoppar fram och blir förbannade för minsta lilla sak. Hmm, svårt att beskriva, men jag avskyr verkligen den här lavin-mentaliteten hos folk.

Faaauck! Irriterande jäkla folk *cry*

Jag kan vara tacksam för uppmärksamheten då det har gjort att jag undrat vad för sjuka saker denne Julien har egentligen har sagt. Efter att ha kollat lite av hans videor har jag börjat gilla honom. Det hade jag nog aldrig gjort om det inte blivit sådan uppståndelse kring honom.

#bidrarvältillvåldtäkskulturennu

anton2000
2014-11-26, 11:21
Jag kan vara tacksam för uppmärksamheten då det har gjort att jag undrat vad för sjuka saker denne Julien har egentligen har sagt. Efter att ha kollat lite av hans videor har jag börjat gilla honom. Det hade jag nog aldrig gjort om det inte blivit sådan uppståndelse kring honom.

#bidrarvältillvåldtäkskulturennu

:)

Hoppas att det blir så, att fler ser igenom medias extremt vinklade rapportering och faktiskt tar sig tid att kolla igenom hans videos och skapar sig en egen uppfattning.

Att folk kallar han psykopat, våldtäktsman, idiot osv efter att ha läst en artikel tycker jag är en rätt skrämmande utveckling.

Patriarch K
2014-11-26, 11:30
Jag kan vara tacksam för uppmärksamheten då det har gjort att jag undrat vad för sjuka saker denne Julien har egentligen har sagt. Efter att ha kollat lite av hans videor har jag börjat gilla honom. Det hade jag nog aldrig gjort om det inte blivit sådan uppståndelse kring honom.

#bidrarvältillvåldtäkskulturennu

All publicitet är ju bra publicitet. Han kommer bli kändis efter detta och SD kom in i riksdagen. Allt detta för att idiotvänstern ska hålla på att tramsa på det här viset - så visst, det är positivt för vissa och de skjuter sig själva i foten konstant genom att hålla på såhär.
Dock skapar det en otrooligt dålig stämning i samhället och jag tycker det känns ytterst otrevligt och provocerande.

qozmox
2014-11-26, 12:04
nu är jag i grunden anarkist, taktikröstade på FI trots att jag egentligen är emot partipolitik.
men ser hela iden om att vägra en person inträde till ett land som rätt jävla rutten, oavsett världssyn.
många som är för den iden verkar även vara vänster.
att använda ett fascistiskt redskap att föra en antifascistisk agenda är väl ungefär lika intelligent som att sprida fred med militära medel (usa i Mellanöstern tex).
låt han komma hit och göra ett våp av sig istället.

Exdiaq
2014-11-26, 12:07
nu är jag i grunden anarkist, taktikröstade på FI trots att jag egentligen är emot partipolitik.
men ser hela iden om att vägra en person inträde till ett land som rätt jävla rutten, oavsett världssyn.
många som är för den iden verkar även vara vänster.
att använda ett fascistiskt redskap att föra en antifascistisk agenda är väl ungefär lika intelligent som att sprida fred med militära medel (usa i Mellanöstern tex).
låt han komma hit och göra ett våp av sig istället.

OffT, men hur i hela Häcklefjäll kan man få för sig att rösta på F! om man i grunden är anarkist? Mer auktoritärt parti i Sverige får du leta efter.

Lite som om en uttalad anti-rasist skulle taktikrösta på Gyllene gryning.

qozmox
2014-11-26, 12:10
har hellre FIs än SDs inflytande.

Exdiaq
2014-11-26, 12:25
har hellre FIs än SDs inflytande.

OK, det får stå för dig det. En annan väljer inte pest för att undvika kolera när möjligheten att vaccinera sig mot båda finns.

Röstar man på F! är man inte anarkist i mitt tycke. På samma sätt som det är svårt att beteckna sig som humanist om man röstar på Gyllene gryning.

qozmox
2014-11-26, 12:43
men som sagt så röstade jag inte på FI för att jag håller med dom, eller partipolitik överlag.
utan för att jag inte håller med SD alls.
såg det då som en kompromiss från min sida. det är första gången jag röstat,
trots att jag kunnat göra de de tre senaste valen.

Röstar man på något parti är man inte anarkist i mitt tycke.

WHITEFOLKS
2014-11-26, 12:45
Hur var det en kompromiss? Finns massor av partier som inte är SD.

qozmox
2014-11-26, 12:50
Hur var det en kompromiss? Finns massor av partier som inte är SD.

självklart.
men inget annat parti som behövde en röst för att komma in i riksdagen.
eller ja. det gjorde det säkert också, men inget såpass nära gränsen.

qozmox
2014-11-26, 12:55
vill bara säga att jag är ytterst ointresserad av att debattera den här frågan, här.

det var bara till för att snabbt ge kanske en nyans till frågan om att neka en person
inträde till ett land.
flesta av mina vänner verkar ha röstat på V eller FI, och många av dessa vill samtidigt
vägra denna person inträde.

filmjölk
2014-11-26, 13:02
Nu vet jag ingenting om personens kurser, eller om raggning, men är det verkligen så farligt att en bunt aspisar och betahanar får lära sig att ragga?

Vad är det man är så rädd för med det? Konkurrens? Är det verkligen så hemskt att någon som är dålig på det är missnöjd med sitt öde och vill förbättra sig på det området?

hugok
2014-11-26, 13:24
Har jag förstått det rätt får alltså IS-stridande återvända hem efter striderna (Om detta nu gäller i Storbrittanien också) men denna killen nekas visum.

WHITEFOLKS
2014-11-26, 13:27
Nu vet jag ingenting om personens kurser, eller om raggning, men är det verkligen så farligt att en bunt aspisar och betahanar får lära sig att ragga?

Vad är det man är så rädd för med det? Konkurrens? Är det verkligen så hemskt att någon som är dålig på det är missnöjd med sitt öde och vill förbättra sig på det området?

Hej.

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7200409&postcount=14

anton2000
2014-11-26, 13:33
Nu vet jag ingenting om personens kurser, eller om raggning, men är det verkligen så farligt att en bunt aspisar och betahanar får lära sig att ragga?

Vad är det man är så rädd för med det? Konkurrens? Är det verkligen så hemskt att någon som är dålig på det är missnöjd med sitt öde och vill förbättra sig på det området?

Ja, samhället vill väl att folk ska hålla sig i sin lilla box.

2 min in börjar han förklara varför pickup inte kommer att bli mainstream. Det blir för komplext att man faktiskt kan utveckla sig inom det här området, och att det inte bara är tur och utseende som avgör vilka killar som kontinuerligt har relationer med intressanta tjejer och vilka killar som inte inte har det...

vZvSISmdFYY

WHITEFOLKS
2014-11-26, 13:41
Ja, samhället vill väl att folk ska hålla sig i sin lilla box.

2 min in börjar han förklara varför pickup inte kommer att bli mainstream. Det blir för komplext att man faktiskt kan utveckla sig inom det här området, och att det inte bara är tur och utseende som avgör vilka killar som kontinuerligt har relationer med intressanta tjejer och vilka killar som inte inte har det...

vZvSISmdFYY

Nja, du får komma ihåg att det är i deras intresse att säga dessa saker.

anton2000
2014-11-26, 13:47
Nja, du får komma ihåg att det är i deras intresse att säga dessa saker.

Jo precis. RSD är ju ett mångmiljonföretag och det är såklart att det är i deras intresse. Men så är det ju med allt. Det ligger ju t.e.x. i gymkedjors intresse att folk inte ska väga 200kg och aldrig träna. Eller folk som säljer kosttillskott att man ska vara hälsosam, samma sak där.

Exdiaq
2014-11-26, 13:51
självklart.
men inget annat parti som behövde en röst för att komma in i riksdagen.
eller ja. det gjorde det säkert också, men inget såpass nära gränsen.

vill bara säga att jag är ytterst ointresserad av att debattera den här frågan, här.

det var bara till för att snabbt ge kanske en nyans till frågan om att neka en person
inträde till ett land.
flesta av mina vänner verkar ha röstat på V eller FI, och många av dessa vill samtidigt
vägra denna person inträde.

För en som är frihetlig (men inte anarkist) på riktigt är det däremot väldigt viktigt kalla tjurbajs när en som röstar på F! påstår sig vara anarkist i grunden. Hade du bara sagt att du röstat på F! hade jag inte brytt mig.

Gemene man och kvinna har redan tämligen skeva uppfattningar om vad anarkism och andra frihetliga ideologier innebär som det är. Superauktoritärt vänsterfolk behöver inte förstöra det ytterligare.

WHITEFOLKS
2014-11-26, 13:55
Jo precis. RSD är ju ett mångmiljonföretag och det är såklart att det är i deras intresse. Men så är det ju med allt. Det ligger ju t.e.x. i gymkedjors intresse att folk inte ska väga 200kg och aldrig träna. Eller folk som säljer kosttillskott att man ska vara hälsosam, samma sak där.

JAg menade mer att det ligger i deras intresse att göra vissa påståenden och se sig själv som "hemliga" och "speciella".

filmjölk
2014-11-26, 14:01
Hej.

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7200409&postcount=14

Hej på dig. Det är två olika saker. a) Killen orsakar demonstrationer och vill man slippa det stoppar man honom b) varför blir folk upprörda över att aspisar och betahanar vill lära sig att ragga?

Exdiaq
2014-11-26, 14:04
Nu är det ju dock lite mer än bara "aspisar och betahanar" som gillar och följer RSD filmjölk. Men de brukar inte göra mycket ljud av sig.

WHITEFOLKS
2014-11-26, 14:13
Hej på dig. Det är två olika saker. a) Killen orsakar demonstrationer och vill man slippa det stoppar man honom b) varför blir folk upprörda över att aspisar och betahanar vill lära sig att ragga?

Vem är det som blir upprörd över det då om du inte hänvisar till senaste uppståndelsen?

qozmox
2014-11-26, 15:12
För en som är frihetlig (men inte anarkist) på riktigt är det däremot väldigt viktigt kalla tjurbajs när en som röstar på F! påstår sig vara anarkist i grunden. Hade du bara sagt att du röstat på F! hade jag inte brytt mig.

Gemene man och kvinna har redan tämligen skeva uppfattningar om vad anarkism och andra frihetliga ideologier innebär som det är. Superauktoritärt vänsterfolk behöver inte förstöra det ytterligare.

jag röstade inte på FI för vad FI står för, jag röstade på FI för vad SD står för.
jag vet själv vilket nonsens det är. men det är i mina illinformerade ögon ett
bättre parti i riksdagen än vad SD är.
SD hade inte åkt ut om FI kommit in, men makten hade skjutit åt vänster.

WHITEFOLKS
2014-11-26, 15:18
jag röstade inte på FI för vad FI står för, jag röstade på FI för vad SD står för.
jag vet själv vilket nonsens det är. men det är i mina illinformerade ögon ett
bättre parti i riksdagen än vad SD är.
SD hade inte åkt ut om FI kommit in, men makten hade skjutit åt vänster.

Och varför vill du ha in vänstern i riksdagen?

supercharge
2014-11-26, 15:54
Storm i ett vattenglas, någon?

Snubben söker bekräftelse och går över linjen konsekvent för att få det. Big deal. Känns rätt absurt att vi har IS i Sverige och UK, men diskuterar att stänga gränserna för att snubben har sjuk humor.

Haha, ja vår kära media har verkligen förmågan att uppröras över rätt saker. Det är inte utan att man undrar vilka "raggningsknep" och vilken kvinnosyn som förespråkas i våra moskéer. Av någon anledning tror jag att denne raggningsexpert ligger i lä..

filmjölk
2014-11-26, 16:21
Vem är det som blir upprörd över det då om du inte hänvisar till senaste uppståndelsen?

Rent allmänt, så fort fenomenet diskuteras.

WHITEFOLKS
2014-11-26, 16:29
Rent allmänt, så fort fenomenet diskuteras.

Mest tjejer som har någon sorts komplex.

Beholder
2014-11-26, 17:23
Samma gäng som vanligt som sitter och känner sig kränkta över att deras syn på världen inte är den enda som finns. Testa att öppna era vyer lite och kanske försök att sätta er in i hur andra människor kan uppleva saker.

WHITEFOLKS
2014-11-26, 17:32
Samma gäng som vanligt som sitter och känner sig kränkta över att deras syn på världen inte är den enda som finns. Testa att öppna era vyer lite och kanske försök att sätta er in i hur andra människor kan uppleva saker.
Vad syftar du på?