handdator

Visa fullständig version : SL 5x5. Dela upp helkroppspasset över dagen?


Sansad
2014-11-23, 19:35
Ja som rubriken så undrar jag om det finns några uppenbara nackdelar eller något med att dela upp det?

Kör efter stronglifts + lite komplement för axlar å armar i princip.
Men grejen är den att knäböjen 5x5 tar bra jäkla tid för mig.
Och grejen är den att kring 13:00-14:00 imorgon som bra exempel då så har jag ett träningstillfälle på gymet då jag pluggar en träningsinriktad linje på gymnasiet. Så att åtminstone få in 5x5 knäböj på det passet och sen resten alltså
1x5 marklyft
5x5 militärpress + lite komplement från 19:00 och framåt nån gång?
Blir det några komplikationer fysiologiskt sätt? Själv har inga problem med detta.

Sansad
2014-11-24, 09:12
Bump

BoBBoLoVe
2014-11-24, 10:08
Hej!

Nu har jag visserligen kört en modifierad variant av starting strength då bänken och pressen drog iväg i förhållande till böj och mark (dålig teknik i början) men jag har delat upp det på 5 dagar då även jag har tidsbrist och inte hinner med 2 övningar á 3x5 (PR varje pass).

Jag har inte märkt att det skulle vara något större problem med att göra så då jag har fortsatt att öka i alla övningar, böjen har även blivit mycket bättre då jag inte känner att jag måste stressa klart med den för att hinna med att bänka innan tiden är ute.

Sansad
2014-11-24, 10:56
Hej!

Nu har jag visserligen kört en modifierad variant av starting strength då bänken och pressen drog iväg i förhållande till böj och mark (dålig teknik i början) men jag har delat upp det på 5 dagar då även jag har tidsbrist och inte hinner med 2 övningar á 3x5 (PR varje pass).

Jag har inte märkt att det skulle vara något större problem med att göra så då jag har fortsatt att öka i alla övningar, böjen har även blivit mycket bättre då jag inte känner att jag måste stressa klart med den för att hinna med att bänka innan tiden är ute.

Nä precis det sistnämnda känner jag igen mig i och tycker det låter vettigt. Att inte stressa böjen för att hinna med det andra, tycker det känns som det behövs för att jag ska kunna öka såpass effektivt i böjen som jag faktiskt gjort.