handdator

Visa fullständig version : Gym efter gröna linjen


Whitehat
2014-11-22, 23:57
Hej, jag har precis flyttat till Hässelby och letar efter gym i närheten som är bra och prisvärt. Gärna lite mer åt hardcore håller. Jag har funderar på delta men det är ändå 30 min med tunnelbana, någon som har en annan ide? Har tyvärr bara tillgång till komunaltrafik.

Mvh Whitehat

NICKXXXXXX
2014-11-23, 03:58
En relativ ny kedja öppnade i Johannelund för en vecka sedan. FreshFitness. Sedan finns det ju såklart Fitness24Seven och sats i Vällingby. Forma finns också i Hässelby Gård. Har för mig att deras hantlar går upp till 60KG.

Herr Oberst
2014-11-23, 14:14
En relativ ny kedja öppnade i Johannelund för en vecka sedan. FreshFitness. Sedan finns det ju såklart Fitness24Seven och sats i Vällingby. Forma finns också i Hässelby Gård. Har för mig att deras hantlar går upp till 60KG.

Vad är det som öppnat i Johannelund?
Forma är nog rätt schysst, men tyckte priset var lite dyrt med tanke på läge. Jag rör mig inte i Gården om det inte är absolut nödvändigt.
F24 i Vällingby är rätt uselt, men fungerar i nödfall, annars föredrar jag F24 i Spånga som är bra. Som alltid med 24 är deras lätta hantlar en nackdel.

Järfälla simhall har ett gym som ser riktigt bra ut. Har dock bara stuckit in näsan där en gång, dessutom ligger det sådär till.

Välkommen till Hässelby Whitehat

NICKXXXXXX
2014-11-24, 01:12
Vad är det som öppnat i Johannelund?
Forma är nog rätt schysst, men tyckte priset var lite dyrt med tanke på läge. Jag rör mig inte i Gården om det inte är absolut nödvändigt.
F24 i Vällingby är rätt uselt, men fungerar i nödfall, annars föredrar jag F24 i Spånga som är bra. Som alltid med 24 är deras lätta hantlar en nackdel.

Järfälla simhall har ett gym som ser riktigt bra ut. Har dock bara stuckit in näsan där en gång, dessutom ligger det sådär till.

Välkommen till Hässelby Whitehat

Freshfitness är det som öppnat i Johannelund he. Skulle ha väntat med punkten där ;) Åker du 116 något? Om du går av vid sörgådsvägen så är det bara tvärsöver gatan. Bredvid zoobutiken. Går ej att missa! Ja fitness24seven i Vällingby är mer än bedrövlig. Fy fan. Får mardrömmar bara jag tänker på den. Har tränat i Spånga sedan det öppnade. Det gymmet är grymt bra enligt mig. Kan bli rätt så ofräscht när det är obemannat (ner pissade/skitade toaletter) men det är väl något man kan förvänta sig...

Annars angående Fresh Fitness. Jag var där dagen efter de öppnade och kollade runt. Blev medlem on spot och sade upp mig på fitness24seven dagen efter. Dels för att jag bor 3 min gång från Fresh Fitness och för att det "utåt" såg bättre ut än fitness 24seven.

Nu har jag kört där en vecka och kan säga att den brister väldigt mycket iaf för mig. Kan lista det jag har noterat änsålänge.

Deras kabelmaskiner slår i, i toppläget väldigt tidigt så glöm att köra vanliga cable crunches.

Vikterna på maskinerna går efter lbs så det blir väldigt konstiga viktsteg i kilogram.

Man kan inte lägga till en 2,5kgs platta på kabelmaskinerna som på fitness24seven

Skivstängerna är väldigt smala och rullar väldigt mycket i händerna. Väldigt irriterande när du kör tyngre vikter och ska lasta av m.m.

Deras powerracket har en stång på golv nivå (svårt att förklara) från ena sidan till den andra vilket gör att man inte han dra dit en stol som i powerracket i fitness24seven. Man får dra bak powerracket en hel del och modifiera skiten om man t.ex. vill kunna köra sittande militärpressar.

Deras hantlar är gjorda av plats (själva vikten) så om du som jag brukar ha hanteln mellan fötterna i diverse övningar eller mellan benen så kommer den att glida ner direkt.

Det är väl det jag har anmärkt än så länge. Ska tillbaks till fitness24seven och se om jag kan ångra att jag sade upp mig. Kommer dock vara medlem på båda gymmen. Det positiva med FreshFitness är dock att personalen verkade se en möjlighet att köpa in tyngre hantlar om de får många medlemmar. Just nu går de upp till 40kg (standard). Sedan så är anläggningen VÄLDIGT stor. Finns ett väldigt stort utbud av maskiner. Kommer aldrig att använda mig utav dessa maskiner dock. Finns även två latsdrag, två kabelrodd, tre powerrackets (den tredje är annorlunda) två bänkpress och två snea. Det är ett stort +.

Jag föreslår att du går dit och kollar. Innan du eventuellt blir medlem så föreslår jag att du provtränar först och kör de övningar du har i din träningsschema så att du inte gör samma misstag som mig.

Ursäktar att posten blev så lång, men tyckte att det var lika bra att få med så mycket som möjligt! Förövrigt så tror jag att vi måste ha sett varandra i fitness24seven i Spånga. Är där en hel del :d

Herr Oberst
2014-11-24, 16:47
Bra info där!
Förstår inte hur jag missade att du faktiskt skrev namnet på nya stället :)
Ska kolla in det och se. Vore klart bättre om man hade cykelavstånd istället så man slipper ta bilen varje gång, även om jag oftast ändå lägger träningen i samband med jobbet.

Möjligt att vi sprungit på varandra i Spånga, men å andra sidan tränar jag långt mer sällan än jag vill och orkar

NICKXXXXXX
2014-11-24, 17:26
Bra info där!
Förstår inte hur jag missade att du faktiskt skrev namnet på nya stället :)
Ska kolla in det och se. Vore klart bättre om man hade cykelavstånd istället så man slipper ta bilen varje gång, även om jag oftast ändå lägger träningen i samband med jobbet.

Möjligt att vi sprungit på varandra i Spånga, men å andra sidan tränar jag långt mer sällan än jag vill och orkar

Personligen så tycker jag inte att FRESH fitness är värt det om du inte vill verkligen ha en kortare avstånd till gymmet. Var hos 24/7 och bad om att få ånågra mig. Självklart så var det samma person i receptionen som när jag sade upp mig haha. Lite pinsamt var det.