handdator

Visa fullständig version : Är detta okej eller helt fucked up- Relationsproblem.


Derbel McDillet
2014-11-21, 00:38
Jag har dejtat en tjej i typ tre månader. Vi är sågott som tillsammans. I lördags på en fest blir hon hårt raggad på av en kille och de blir vänner på facebook. Hon berättar om honom och att han var stört på och ute efter att ligga.

Igår var hon på filmkväll hos honom till efter tolv på natten, bara dom två, en bekantskap hon alltså haft i fyra dagar. Hon sa att hon såg på film med en vän men efter att jag frågade vem så uppdagades att det var killen från i lördags.

Jag tycker hon är störd som tycker det är okej att bete sig så när vi dejtat såpass länge och är uttalat exklusiva. Hon tycker att jag är en svartsjuk idiot som inte låter henne skaffa nya vänner. Hennes argument är att det alltid är kul att träffa nya människor och att där bara fanns vänskapliga intentioner.

Så? Är det ok och oskyldigt att gå på filmkvällar med nya bekantskaper av det motsatta könet som uttalat ett sexuellt intresse några dagar innan eller är jag dum i huvet?

ceejay
2014-11-21, 00:39
Inte ok.

Har hon bokstavligen sagt att du är en svartsjuk idiot och din historia stämmer, så verkar det vara någon skum du fått ihop det med. Gillar hon dig så skulle hon
förstå varför du tänker som du gör. Att vara solo med någon på "filmkväll" som ett par dagar raggat stenhårt på en, när man har pojkvän, njet.

Medusa
2014-11-21, 00:40
Tyvärr ser det inte särskilt ljust ut, gör det enda rätta.

Latissimus Dorsi
2014-11-21, 00:42
Dumpa äcklet :)

cero
2014-11-21, 00:43
Hon berättar att han var stört på och ute efter att ligga.

Hennes argument är att där bara fanns vänskapliga intentioner.

Dat logik. Ge henne ett ultimatum och segla vidare singel eller inte.

mangemani
2014-11-21, 00:59
ett utav mina nyliga ex hade en så kallad "vän" som bara var en vän enligt henne.
men ju mer tiden gick så märkte jag att det blev mer och mer med honom och en dag så sa hon att hon skulle ha en filmkväll hos honom och jag frågade om jag fick följa med och då ville hon inte gå helt plötsligt, det var då jag anade att det var mer än bara en vän.
de är nu ihop och det skulle inte förvåna mig om äcklet låg med honom medans hon var ihop med mig.
nu bryr jag mig inte, hon kan liksom inte sjunka lägre i mina ögon då hon gjorde mer än så.
så det där med nya vänner som det ska spenderas mycket tid med på kort tid och som de blir defensiva pga då man ställer en fråga om, ska man vara väldigt fundersam emot och vara väldigt försiktig med(för sin egen skull).

hade jag kunnat backa tillbaka tiden så hade jag gjort slut med äcklet då, men nu kan jag inte det men kan ge dig det rådet iaf, dumpa.

Donner
2014-11-21, 01:10
Ge inte ens ett ultimatum. Hon är en tjej som älskar uppmärksamhet och kommer inte sluta bara för att du säger till. Det kommer istället ske bakom din rygg. Gör slut för din egen skull. Annars kan jag garantera att vi inom några månader kommer se en ny tråd av dig.

J.V
2014-11-21, 01:11
Gör slut.

XXXL
2014-11-21, 01:21
EVkbHjzeqpU

oo0d1zTAFKA

Torwald
2014-11-21, 01:22
Seriöst, det här är väl inte speciellt komplicerat?

Captainwide
2014-11-21, 01:26
Om vi vänder på steken och du har en kvinnlig vän som du vill spendera sena timmar med att "se på film" med, skulle hon då gå med på detta? Troligen inte, hon skulle så klart anta att det är något lurt på gång.

Men i vilket fall som helst så är svaret nej. Teabaga henne när hon sover och stick sen. Enda rätta.

Klein
2014-11-21, 01:47
Tjejer gillar att ha många manliga bekanta även om de är "tillsammans" med en man. Tjejer gillar även män som har klart dragna gränser för vad som är ok och inte. Det är upp till dig att stampa ned foten och säga vad som gäller ifall hon vill fortsätta vara med dig.

filmjölk
2014-11-21, 01:51
Japp, som resten säger, gör slut. Det är helt fucked up och inte okej.

cero
2014-11-21, 01:58
Ge inte ens ett ultimatum. Hon är en tjej som älskar uppmärksamhet och kommer inte sluta bara för att du säger till. Det kommer istället ske bakom din rygg. Gör slut för din egen skull. Annars kan jag garantera att vi inom några månader kommer se en ny tråd av dig.

Kan vara värt ett försök om han genuint tycker om henne. Denna typ av tråd brukar automatiskt generera 25 inlägg i stil med "Dumpa horan, hur svårt kan det vara?!" från folk som troligtvis aldrig varit i en långvarig relation. Vi behöver inte sitta här och låtsas som att vi vet exakt hur tjejen i fråga är baserat på det lilla som står. I det verkliga livet är saker inte lika enkla. Kanske funderade hon på att börja träffa någon ny men ändrade sig och vågade inte vara ärlig? Att vara hemma hos någon och glo på film betyder knappast att de körde analt utan kondom i 5 timmar utan pauser så jag ser ingen anledning att göra något förhastat. Lite dialog hade ju inte skadat.

Derbel McDillet
2014-11-21, 01:59
Seriöst, det här är väl inte speciellt komplicerat?

Nej det är det verkligen inte.. 9/9 jag hunnit snacka med håller med mig och jag var helt övertygad innan om hur sånt här funkar. Problemet är att tjejen jag dejtar (dejtade) vägrar inse att det är hon gjort är fel och jag vill åt en ursäkt och ett litet erkännande även om jag inte kommer fortsätta förhållandet.

Vad använder jag för argument mot "Vi såg bara på film som vänner?" -Kan ju lägga till att jag faktiskt köper att hon ser det så, även om jag tycker att den naiviteten är såpass oattraktiv att jag ändå inte vill fortsätta ses..

Diomedea exulans
2014-11-21, 02:03
Vad använder jag för argument mot "Vi såg bara på film som vänner?"

"Det skiter jag i - det var respektlöst mot mig att gå på filmkväll på tu man hand med en ny manllg bekantskap utan att säga det till mig först. Speciellt en som uttalat ett tydligt sexuellt intresse för dig. Och att du tror att han inte vill ligga med dig tyder på att du är naiv, vilket i sig gör mig avtänd på dig".

Eller "Om du inte förstår själv att det du gjorde är konstigt så är vi för olika som personer och kan inte längre vara tillsammans".

Donner
2014-11-21, 02:33
Kan vara värt ett försök om han genuint tycker om henne. Denna typ av tråd brukar automatiskt generera 25 inlägg i stil med "Dumpa horan, hur svårt kan det vara?!" från folk som troligtvis aldrig varit i en långvarig relation. Vi behöver inte sitta här och låtsas som att vi vet exakt hur tjejen i fråga är baserat på det lilla som står. I det verkliga livet är saker inte lika enkla. Kanske funderade hon på att börja träffa någon ny men ändrade sig och vågade inte vara ärlig? Att vara hemma hos någon och glo på film betyder knappast att de körde analt utan kondom i 5 timmar utan pauser så jag ser ingen anledning att göra något förhastat. Lite dialog hade ju inte skadat.

Jag ser det mer som att vem vill vara med en som beter sig respektlöst på det viset hon nu gjorde? En gång är inte ens ok. Då finns det 100 andra tjejer som är bättre. Inte värt att slösa tiden. Men det är såklart jag. Och ja, jag har varit i ts situation. Gjorde ej slut och det slutade såklart med att hon varit otrogen under hela det året vi var tillsammans.

CalleP
2014-11-21, 02:39
Jag hade aldrig tyckt det var okej för ens flickvän att gå hem till en snubbe hon träffat för fyra dagar sen ( som dessutom enligt hon själv var ute efter att ligga) och köra en "filmkväll".

XXXL
2014-11-21, 02:45
Du säger ju iofs att ni har dejtat och är "så gott som tillsammans" kan det inte vara så att det är vad du känner men inte hon? Jag förstår henne att hon tycker det känns okej för henne att vara med nån annan om du inte betyder så mycket för henne men då borde ju du i ett tidigare skede varit tydligare med vad du vill och tycker.

cero
2014-11-21, 03:34
Xxxl:

[....] är uttalat exklusiva [....]

TheOne1994
2014-11-21, 07:33
gör slut

exor
2014-11-21, 07:48
Hade aldrig tyckt det var OK. Skulle ha gått vidare om det var så pass tidigt. Har man levt med varandra en längre period så är det lite mer komplicerat och man kan då försöka lösa det först och sätta upp tydliga regler.

tlk
2014-11-21, 09:18
Självklart ska hon få lära känna nya folk och hänga med nya vänner. Att ni är "exklusiva" betyder inte att man stänger ner hela sitt sociala liv.

Mental
2014-11-21, 09:22
Det får räcka med en relationstråd, håll er till den.

Jag väljer att inte sammanfoga trådarna då det är många som skriver i den här tråden utan att citera och då blir det för rörigt i relationstråden.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146778