handdator

Visa fullständig version : Ont i benen


Netgeo
2014-11-19, 18:49
För cirka två veckor sen så tänkte jag att jag börjar jogga, för jag har inte tränat på ett antal år och ville börja smått, så jag joggade/gick runt 8km vilket gick bra. Vaknade dagen efter med den väntade träningsvärken och tänkte att jag väntar tills den nästan gått bort innan jag kör igen. Efter ett par dagar så märkte jag att det började göra ont i benen när jag gick, att de blev svagare typ. Säg en höjd som två trappsteg, om jag droppade från den höjden ger benen nästan vika och jag ska ramla till golvet känns det som.

Bara tillägger att när jag väl kommer igång och är uppvärmd så är det inte så farligt tror jag. Har även minskat lite på hur mycket jag äter det senare för att komma till ett kaloriunderskott, men det är inget extremt.

Vad kan det vara för fel?

Kallsone
2014-11-19, 18:58
Låter som träningsvärk...

Netgeo
2014-11-19, 19:10
Låter som träningsvärk...

Jag har aldrig haft träningsvärk som varat i två veckor.

Kan vara att mina skor är dåliga och inte tillåter det att läka eller nåt.

R Scarpa27
2014-11-19, 22:53
Jag har aldrig haft träningsvärk som varat i två veckor.
Kan vara att mina skor är dåliga och inte tillåter det att läka eller nåt.


Bara tillägger att när jag väl kommer igång och är uppvärmd så är det inte så farligt tror jag. Har även minskat lite på hur mycket jag äter det senare för att komma till ett kaloriunderskott, men det är inget extremt.




Vad kan det vara för fel?
träningsvärk fortfarande... vadå varar i 2 veckor du verkar ju tränat mer än 1 gång under dessa 2v?