handdator

Visa fullständig version : Matschema för en totalt nybörjare!


Gereis
2014-11-13, 23:07
Hej! Jag har precis kommit igång med styrketräning på gym, och hunnit träna några få gånger. Men jag har fått höra att kosten minst är lika viktig som träningen, och har sökt runt som en tok efter information. Men av denna enorma djungel av tips är det svårt att sovra lämplig information för just mig. Om något snabbt skulle vilja berätta vad, när, hur ofta, hur mycket osv jag ska äta skulle jag bli oerhört tacksam!

Info: 187 cm lång, väger 82 kg, 23% kroppsfett, upplevs dock som smal av alla men är typiskt "smalfet". Saknar muskler, har väldigt lite muskler på kroppen.
Mål: Ha synliga magrutor, muskulösa bröst och armar (armarna är katastrofalt smala nu). Fettprocent kring 10%

Mycket tacksam för tips!

cero
2014-11-13, 23:23
Men jag har fått höra att kosten minst är lika viktig som träningen

Nej, träningen är mycket viktigare.

Du kan äta som vanligt, dvs tallriksmodellen eller något sådant. Snåla inte med kolhydrater och protein. Ät så att du orkar träna hårt. Finns inga hemligheter tyvärr.

Vill man öka på tempot lite kan man äta mer, men det är nog inte så aktuellt för dig som är smalfet, för då lägger man nämligen på sig mer muskler OCH fett.