handdator

Visa fullständig version : morgonträning


BigDaddy
2004-03-30, 07:54
God morron på er, skulle bara kolla om ni kör eller har kört morgonpass, vilken tid har ni som tidigast kört då o hur känns det? Man är väl lite mer laddad, eller?:sleep:

RealElwood
2004-03-30, 08:05
Förr körde jag enbart morgonpass, tyckte det var perfekt då. Laddad som, utvilad etc. Sen att man hade hela dan att fylla på med bra mat va toppen.

Men de senaste 2 åren har jag kör på e.m, provade morgonpass för ett par veckor sen, men jag kände mig svag å så.

Det handlar nog om att vänja sig, fast jag tror att morgonpass är bättre eftersom man är utvilad etc. Dock får man ju se till att ladda med en brakfrukost å gärna äta en vanlig måltid innan läggdags precis så man är fylld till morgonen...

King Grub
2004-03-30, 09:51
04:15 är det tidigaste jag har rapporterat för tjänstgöring nere på gymmet. Jag ser bara fördelar med morgonträning jämfört med att tränare senare på dagen, inte minst att man har 4-6 mål att fylla på med näring efter passet istället för 1 och sedan hopp i säng. En förutsättning för att morgonpasset skall gå bra är dock att man inte snålar in på kolhydraterna innan man går och lägger sig.

Ironbabe
2004-03-30, 10:07
Jag är ju så förbannat svag på morgonen..Har mycket mer energi på mina kvällspass. Även om jag tycker att det låter vettigt med utvilad och många mål mat efter morgonträningen så tror jag nog ändå att jag kör mina kvällspass! :bpump:

Officer
2004-03-30, 10:08
Morgonträning, usch!

Funkar mycket, mycket bättre för mig med kvällsträning kring 19, så länge jag sovit en cirka 6-7 timmar natten, och fyllt på med bra mat dagen och dagarna innan passet(n).

Herkulez
2004-03-30, 10:21
vaknade precis, ska köra mitt morgonpass kl 12 :D


(men till mitt försvar så var det första natten på svinlänge jag sov bra så då SKA man sova ut )

tenchi
2004-03-30, 10:26
Som tidigast har jag kört kl 7 för det är då gymmet öppnar. men det fungerar inte så värst bra för min del att träna tidigt. Jag är helt beroende av hur många timmar jag varit vaken innan passet. Och det räcker inte med bara nån timma, helst ska det vara 6-7 timmar. Därför kör jag (helst) på dagen/kvällen.

Sparrisen
2004-03-30, 11:20
Kör mitt på dagen... några mål innan och några efter! :thumbup:

Ahl
2004-03-30, 11:56
har tränat från 8 till 10 ett par ggr, enda skillnaden jag märker jämfört med kvällsträningen är att man är lite svårtstartad och krävar lite mer uppvärming än vanligt....

primaliv
2004-03-31, 05:26
men grub om du tränar 04:15 när äter du frukost då. precis innan eller?

King Grub
2004-03-31, 06:47
Originally posted by primaliv
men grub om du tränar 04:15 när äter du frukost då. precis innan eller?

Som tidigast, sade jag. Det hör inte till vardagshändelserna. En mycket vanligare tid är att jag vaknar vid 04:30 eller så och anländer till gymmet vid sexsnåret.

DarthHolm
2004-03-31, 07:30
Jag skulle mer än gärna bedriva morgonträning men skolan hindrar mig. :(

Medusa
2004-03-31, 07:55
Jag har tränat 06:40 som tidigast.
Vissa fredagar kan det bli tidigt, runt 6 till 7 på morgonen då jag måste träna innan skolan.

Jag är piggare och fräschare på eftermiddagen, dessutom blir jag nästan alltid illamående under ett morgonpass.

HookersUnited
2004-03-31, 08:14
Varje fredagmorgon tränar jag och det funkar bra, lite seg är man men det går snabbt att komma igång. Har som Medusa en tendens att bli lite illamående, men jag tror att det är något som försvinner med tiden.

Marre-Sthlm
2004-03-31, 08:33
Har man en sovmorron i skolan är det assköntå köra direkt :D
Har man pump på första lektionen oxå ;)

z_bumbi
2004-03-31, 08:44
Har alltid kunnat träna bättre på eftermiddagen eller kvällen än på morgonen.
Det var ingen höjdare att gå på två-skift med de förutsättningarna men det funkade det också, man fick bara tänka mer på vilka dagar man tränade.

Den bästa träningstiden när man jobbar i veckorna är lördag eftermiddag.

aliquis
2004-03-31, 10:32
Tidigare tyckte jag väl alltid att det gick sämst om man var iväg runt kl 17 eller så, men det kan ju bero på att jag inte åt så mycket och därför var rätt sliten vid den tiden :em:
Annars så skall väl dom hormonella förutsättningarna vara bäst tidigt på dagen?
I vilket fall som helst så föredrar jag att äta 2 mål före mitt pass, för då hinner man vakna och få i sig mat men inte bli trött.

kharon
2004-03-31, 10:34
Jag tränar ungefär en timme efter frukost.
Gillar morgonträning starkt. Ett plus är att det är lite folk på gymmet också!