handdator

Visa fullständig version : Gym nära stureplan (Spy bar)


Yip_man
2014-11-11, 11:56
Hej

ska vara i Stockholm en vecka och kommer bo väldigt nära Spy bar. Finns det något bra gym i närheten om man bara vill köra en vecka. Tänkte mest köra cardio men det är inte fel om där finns något att lyft också. Ska helst vara öppet tidigt eller lite senare på dagen.

dannnee
2014-11-11, 12:41
Sats Stureplan, mycket nära!
Finns en hel dela fria vikter och lyftarpodie m.m.

Macroman
2014-11-11, 12:45
24/7, 2 min promenad därifrån. 3-4 st. SATS inom 3-10 min promenad.

Piranha
2014-11-11, 12:49
Fett va najjs med stureplan å spyan, jag rekomenderar såklart du kör på balance så kanske då får tjöööra med en käändiz.. kanske ta en bira på riche efteråt..

FETT !!

bear.flowertwig
2014-11-11, 12:54
Fett va najjs med stureplan å spyan, jag rekomenderar såklart du kör på balance så kanske då får tjöööra med en käändiz.. kanske ta en bira på riche efteråt..

FETT !!

Skärpning, skaldjursplatå på Sturehof ska de va! *slap*

XXXL
2014-11-11, 13:14
Fett va najjs med stureplan å spyan, jag rekomenderar såklart du kör på balance så kanske då får tjöööra med en käändiz.. kanske ta en bira på riche efteråt..

FETT !!

Månadskort (Kontant) 1295 kr

LOL VAD I HELA HELVETET ÄR DET FRÅGAN OM??!?!?

Va händer där inne egentligen?

4623
2014-11-11, 13:18
Månadskort (Kontant) 1295 kr

LOL VAD I HELA HELVETET ÄR DET FRÅGAN OM??!?!?

Va händer där inne egentligen?

Du får låna träningskläder där, handduk och eget skåp.

WHITEFOLKS
2014-11-11, 13:19
Balance gym är trevligt. Rent och bra utrustat.

exor
2014-11-11, 13:44
Du får låna träningskläder där, handduk och eget skåp.

Man vill väl ha egna träningskläder möjlighet att påverka hur man förmedlar sig själv till övriga.

4623
2014-11-11, 13:48
Man vill väl ha egna träningskläder möjlighet att påverka hur man förmedlar sig själv till övriga.

Varför det? Jag är på gymmet för att träna. Jag hade gärna betalt någon hundring extra för att slippa släpa runt på och tvätta träningskläder.

XXXL
2014-11-11, 13:58
Varför det? Jag är på gymmet för att träna. Jag hade gärna betalt någon hundring extra för att slippa släpa runt på och tvätta träningskläder.

Beror på vad du gillar att träna i men du skulle kunna hitta ett par mjukisbyxor för 100-150 kr och en t-shirt för 50 kr och sen bara slänga det efteråt istället.

Piranha
2014-11-11, 13:59
Skärpning, skaldjursplatå på Sturehof ska de va! *slap*

Å där står du å vaskar? :hbang:

Piranha
2014-11-11, 14:01
Månadskort (Kontant) 1295 kr

LOL VAD I HELA HELVETET ÄR DET FRÅGAN OM??!?!?

Va händer där inne egentligen?

Frågar man om priset har man inte råd, dräng!!

4623
2014-11-11, 14:01
Beror på vad du gillar att träna i men du skulle kunna hitta ett par mjukisbyxor för 100-150 kr och en t-shirt för 50 kr och sen bara slänga det efteråt istället.

Jo för att jag syfta på någon hundring per träningspass är det mest troliga.

XXXL
2014-11-11, 14:44
Frågar man om priset har man inte råd, dräng!!

Det har du rätt i herr brukspatron, jag får allt stå med mössan i hand och skämmas!

J.V
2014-11-11, 14:45
Kapar tråden med en liknande fråga: ska spendera ett par dagar i Stockholm i december. Ska dit för att göra IELTS-prov på Folkuniversitetet vid Observatorielunden och eftersom jag åker ensammen kommer jag enbart spendera övrig tid på gymmet och boendet på Kungsholmen, korsningen Fleminggatan/Scheelegatan.

Vilket/vilka gym där mellan är att föredra? Powerrack egentligen enda kravet jag har, gärna mer än ett så att man slipper stå och vänta fyra evigheter för att få använda det. Och att det inte kostar röv att köra tre-fyra pass.

Har bara varit på Delta och Sundbybergs TK förut, utöver det har jag ingen koll. Verkar ju vara stor variation på alla SATS osv vad som finns att tillgå.

kaer
2014-11-11, 14:48
Kapar tråden med en liknande fråga: ska spendera ett par dagar i Stockholm i december. Ska dit för att göra IELTS-prov på Folkuniversitetet vid Observatorielunden och eftersom jag åker ensammen kommer jag enbart spendera övrig tid på gymmet och boendet på Kungsholmen, korsningen Fleminggatan/Scheelegatan.

Vilket/vilka gym där mellan är att föredra? Powerrack egentligen enda kravet jag har, gärna mer än ett så att man slipper stå och vänta fyra evigheter för att få använda det. Och att det inte kostar röv att köra tre-fyra pass.

Har bara varit på Delta och Sundbybergs TK förut, utöver det har jag ingen koll. Verkar ju vara stor variation på alla SATS osv vad som finns att tillgå.
Låter ju som att det är tillräckligt nära till Delta. Annars gillar ju många sats odenplan, men det är väl rätt mycket folk där.

J.V
2014-11-11, 14:51
Låter ju som att det är tillräckligt nära till Delta. Annars gillar ju många sats odenplan, men det är väl rätt mycket folk där.Aa, nära Delta är det ju, men hade gärna kollat lite andra utifall att det blir en mer permanent vistelse i Stockholm. Kan lika gärna passa på att göra research nu. :D

XXXL
2014-11-11, 14:58
Är det inte på Delta det är en massa kappmuskelbyggare?

jackthoren
2014-11-11, 15:00
De lite bättre gymmen runt Odenplan är Delta, World Class, Nordic Wellness, SATS och Powerclub. De skulle jag kollat och jämföra mellan. Delta är nog helt klart billigast. Om det är bäst är nog mest en smaksak. Lycka till =)

jackthoren
2014-11-11, 15:05
Är det inte på Delta det är en massa kappmuskelbyggare?


Hehe.. kappmuskelbyggarna finns utspridda på alla gym i stan nu för tiden. DÅ märks dom mindre =)

DekeThornton
2014-11-11, 22:28
Kapar tråden med en liknande fråga: ska spendera ett par dagar i Stockholm i december. Ska dit för att göra IELTS-prov på Folkuniversitetet vid Observatorielunden och eftersom jag åker ensammen kommer jag enbart spendera övrig tid på gymmet och boendet på Kungsholmen, korsningen Fleminggatan/Scheelegatan.

Vilket/vilka gym där mellan är att föredra? Powerrack egentligen enda kravet jag har, gärna mer än ett så att man slipper stå och vänta fyra evigheter för att få använda det. Och att det inte kostar röv att köra tre-fyra pass.

Har bara varit på Delta och Sundbybergs TK förut, utöver det har jag ingen koll. Verkar ju vara stor variation på alla SATS osv vad som finns att tillgå.

Utöver de gym som redan nämnts så ligger det också ett Friskis nere vid Sveavägen/Kungsstensgatan. Det är helt OK och klart billigare än i vart fall Sats. Sats har för övrigt också smällt upp ett nytt gym på Sveavägen, precis förbi Rådmansgatan. Ingen aning om hur det är utrustat dock.

HMS Laestander
2014-11-11, 22:34
Ligger också ett Friskis vid St:Eriksbron, gångavstånd från korsningen du vistas i.

Finns ett större lyftarpodie, och gissningsvis iallafall 4-5 rack att tillgå. Utöver detta finns en smithmaskin och en liggande benpress om man nu känner att de är en förutsättning för att man ska kunna träna ordentligt. Eleiko-viktplattor, riktigt bra kvalitet på dem faktiskt.

bear.flowertwig
2014-11-12, 00:06
Å där står du å vaskar? :hbang:

http://s.quickmeme.com/img/90/908e042247539c5a03a5d7442b7ff150516f2b3d58412f65b6 1a85c606678b92.jpg

Frågar man om priset har man inte råd, dräng!!

Bra där!1!

supercharge
2014-11-12, 05:06
Det har du rätt i herr brukspatron, jag får allt stå med mössan i hand och skämmas!

Du kan stå utanför i kylan och glo, beundrande, in genom den stora glasrutan när vi gentlemän tränar lite lätt med redskapen i monokel och tweedkavaj. Ja, såvida du och resten av pöbelmassorna inte andas för mycket på glaset eller kladdar med era smutsiga arbetarfingrar, då kommer betjänten och kör bort er!

Yip_man
2014-11-12, 20:50
mmm, 1250 spänn för att köra 5 pass känns sådär. Kan man köpa engångs på sats?

tossefar
2014-11-12, 20:52
mmm, 1250 spänn för att köra 5 pass känns sådär. Kan man köpa engångs på sats?

200 kr / pass.

Agitator
2014-11-12, 21:09
Delta är för fan mest bara trångt, ursäkta.

Trångt som fan och tre ton maskiner. Rummet det finns stång i osv känns ju mest sorgligt.

Kanske mest är en vanesak, men när jag var nere nyligen och gick runt för att checka Delta så var det mest deprimerande.

SATS Odenplan kanske är något för dig att prova först. Eller varför inte Spårvagnshallarna.

iwaqm2__C58