handdator

Visa fullständig version : Frågor till Jesus av Nazareth


Blaine
2014-11-10, 02:16
Jag undrar om Jesus hade några allergier eller fobier. Eller hur hans genuppsättning såg ut och vad han drömde om på nätterna? Gjorde han hyss som liten och blev tillsagd av sina föräldrar? Hade han god syn- och hörselförmåga? Drabbades han av förkylning och andra infektioner? Hur många armhävningar klarade han av och hurdan var hans kondition? Var han steril? Vilken var hans favoritmat och tuggade han med stängd mun? Var han någonsin raljant och uppstod pinsam tystnad någonsin för honom? Gick hans reptilhjärna igång av vin? Hade han några tvångstankar eller dåliga vanor? Hur gammal hade han blivit om tiden fick bestämma?

Detta är seriösa frågor. Kan dessa besvaras så bekräftar det honom som en vanlig dödlig (nåja) människa.

Vilka frågor vill du ställa till Guds son?

tntballe
2014-11-10, 06:11
Hyss kan man med snälla ord kalla det.
7 ¶ Another time Jesus went forth into the street, and a boy running by, rushed upon his shoulder;

8 At which Jesus being angry, said to him, thou shalt go no farther.

9 And he instantly fell down dead:

10 Which when some persons saw, they said, Where was this boy born, that everything which he says presently cometh to pass?

11 Then the parents of the dead buy going to Joseph complained, saying, You are not fit to live with us, in our city, having such a boy as that:

12 Either teach him that he bless and not curse, or else depart hence with him, for he kills our children.

13 ¶ Then Joseph calling the boy Jesus by himself, instructed him saying, Why doest thou such things to injure the people so, that they hate us and prosecute us?

14 But Jesus replied, I know that what thou sayest is not of thyself, but for thy sake I will say nothing;

15 But they who have said these things to thee, shall suffer everlasting punishment.

16 And immediately they who had accused him became blind.




Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Arne Persson
2014-11-10, 06:47
Vad gjorde han i dom TRE STORA (Raw)?

pragmatist
2014-11-10, 10:44
Hur stark han var förtäljer inte källorna, men vi kan i alla fall med säkerhet säga att han hade en remarkabel återhämtningsförmåga.

filmjölk
2014-11-10, 11:53
Vad gjorde han i dom TRE STORA (Raw)?

170-140-210 Uppskattat efter fysiken.

Diomedea exulans
2014-11-10, 12:10
Är det fel att vara bög?

J.V
2014-11-10, 13:54
Hur stark han var förtäljer inte källorna, men vi kan i alla fall med säkerhet säga att han hade en remarkabel återhämtningsförmåga.Haaaaaaaaaaaah. :D

Prost
2014-11-10, 16:24
Hyss kan man med snälla ord kalla det.





Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Vet inte om du talar om någon spanjor men det där är ju inte från bibeln iaf.. :-)

tntballe
2014-11-11, 06:17
Vet inte om du talar om någon spanjor men det där är ju inte från bibeln iaf.. :-)

http://www.earlychristianwritings.com/infancythomas.html
Lika mycket sant som allt annat skrivet om honom.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

ARMSTARK
2014-11-11, 10:43
Jag skulle fråga varför det är så viktigt att be, och låtsas vara nåt man inte är. Gud genomskådar ju ändå bluffen, han är ju allsmäktig. Varför kan man inte bara leva sitt liv och den dan man står framför Gud säga "Hoppas jag duger, jag har bara varit mig själv".