handdator

Visa fullständig version : the cube method


kalv1
2014-11-07, 23:41
Jag har blivit nyfiken på The cube method så jag tänkte att någon kunnig kanske kunde svara på lite frågor.

jag markar 220 kg. bänkar 120 kg. och böjer 150 kg. men dom tyngsta lyften i programmet är inte i närheten av dessa vikter. det finns ingen dag förens sista tunga dagen som man verkligen får ta i så mycket som det bara går
jag kanske har fel men jag förstår inte hur man ska kunna bli starkare om man aldrig får jobba med riktigt tunga och jobbiga vikter. därimot är assistans övningarna rätt tunga tex smalbänk på 105 kg

så jag skulle gärna vilja veta om jag har missat nått, inte förstår eller jag helt enkelt har valt fel program för en kille på min nivå. kom isf med förslag på andra program man blir riktigt jävla stark av

arthax
2014-11-08, 01:02
Dina frågor besvaras i hans böcker.

J.V
2014-11-08, 01:07
Många program ser lätta ut på pappret, men när man väl kör det inser man att det är rätt köttigt.

Sheiko är annars populärt bland många tävlande.

anvihl
2014-11-08, 01:23
Här har du en köttigare variant annars http://www.jtsstrength.com/articles/2013/10/28/cube-kingpin-can-work/

I "cube kingpin" kör man tre varianter av varje lyft+assistans. Böjdagarna är döden för mig på det programmet. Sinnessjukt tunga frontböj och pausböj för mig.

delizh
2014-11-08, 09:40
Du behöver inte tunga vikter där man får dra/pressa allt man pallar för att bli stark.