handdator

Visa fullständig version : Fredagsnöje, nyckelhålet mäter LCHF


RobinEH
2014-11-07, 20:33
På facebook har Nyckelhålet fått en egen sida där de lägger ut lite recept och annat. Bemötandet blev dock inte blivit som de troligtvis tänkt. Kommentarsfälten fylls av LCHF:are med vänners "kunniga" kommentarer.

Ja sådan mat driver upp blodsockret som river som sandpapper i blodkärlen, Skadade celler skickar ut enzymer som gör att levern drar igång produktionen av kolesterol för att cellerna ska reparera sig. Finns vanan att äta sådan här mat så blir kolesterolnivåerna förhöjda och blodkärlen slammar igen i sakta mak. Sjukvården hjälper till med kolesterolsänkande mediciner. Riktigt olustigt då den egentliga orsaken finns hos ett statligt verk som propagerar för mat som vi bör undvika.
Skulle föreslå att Mr. Nilsson läser på lite om LCHF/Paleo. Kanske lär du dig något nytt, som att inte lita på SLV och Nyckelhålsmärkningen exempelvis.
Lchf är ingen diet, det är en genomgripande livsföringsförändring. Att ta kontroll över blodsockernivån och allmänna inflammtionstillstånd i en sockerförgiftad kropp.... -20 kg på 5 månader, utan ansträngning och normala blodvärden, samt stabil blodsockernivå. Skulle varit mycket illa däran om jag följt livsmedelsverkets kostråd! Framförallt skulle medicinintaget varit stort. Käkar ingen medicin för min Typ 2 diabetes idag. Det är lätt att käka rätt, när resultatet visar sig så påtagligt... Är inte ensam om dessa erfarenheter, men någon sekt tillhör jag inte!
Eftersom jag bliv av med en massa allergier och andra sjukdomstillstånd när jag slutade med nyckelhålsmärkta produkter som fullkornbröd och sötade youghurtar. Dom skulle varit bra för min hälsa. Men hade uppenbarligen motsatt effekt Så mitt tips blir: Undvik allt med kolhydrater så mycket som möjligt. Ät smör och kokosfett om du vill ha hälsan tillbaka
Nej den senaste relevanta forskningen på området (som INTE får sina pengar ifrån livsmedelsindustrin *jäv någon?") Säger att man FÅR hjärt och kärlsjukdomar, övervikt, väldigt skadad kropp generellt sätt. Igenom att äta på det sättet som ni förespråkar. Fullkorn och annat fjams är vi inte skapta för att kunna hantera iöverhuvetaget längre perioder.

Även länk till den bästa vetenskapliga litteraturen ger de.
Fullkorn är som att röka cigaretter med filter, lite mindre skadligt för hälsan men ändå skadligt. Jag kan rekommendera er på livsmedelsverket att läsa boken "Brödberoende - Hur vetet gör dig fet och skadar din hälsa" av William Davis.

Ta en titt: https://www.facebook.com/nyckelhalet.se *popcorn*

R Scarpa27
2014-11-07, 20:41
haha sista kommentaren... skräpsnack............

jag har ätit 100tals gram bröd varje dag sedan barnsben...
inte har det skadat min hälsa det inte...

och hur fan kan man skriva att något gör en fet? överskott plz........
dock är vissa saker enklare att äta mer av med högre kalorier därav enklare viktuppgång...
perfekt for bulk...

förespråkar både fett och kolhydrater... booth togehether make me strong.

så trött på lchf tjaffset att de se kolhydrater som det vore råttgift.
tror lite kolhydrater kan få deras hjärna på lite högre nivå av tänkande.

dock förespråkar jag inte allt med nyckelhål heller, äter smör, riktig grädde osv.
smakar bäst och vill inte betala för massa skit i butiken.

King Grub
2014-11-07, 20:43
Nollor.

Sverker
2014-11-07, 20:49
Det är bra att man går ned 20 kg. Inte konstigt att blodsockervärdena blir bättre av det.
Frågan är snarare ifall de blir ännu bättre efter ytterligare 20 kg.....


Vi ska inte förringa att någon lyckas uppnå en hälsosam viktnedgång. Fast jag hade nog sett att man också ansträngde sig med träning för att ge hjärtat lite motion och lite starkare ben.

cero
2014-11-07, 21:19
lol

hurril
2014-11-07, 21:27
Shit - LCHF och hälsa gör verkligen folk till mentala zombies.

F Ultra
2014-11-07, 21:45
Akta er för makaron-knarket!
http://www.expressen.se/gt/kronikorer/frida-boisen/sluta-att-makaron-knarka-vara-barn/

R Scarpa27
2014-11-07, 21:46
sist tittade de på mig som jag vore lucifer.. /lchf:arna var ´på djälvulsjakt efter kolhydratssyndare.

drog fram (djävuls)gaffeln i luften och spettade upp brödet.
& drog in i munnen och syndade. de måste trott jag kunde häxkonster som kunde få in bröd i munnen.
http://sr.photos2.fotosearch.com/bthumb/CSP/CSP993/k15427818.jpg

StarkaUlf
2014-11-07, 21:51
Akta er för makaron-knarket!
http://www.expressen.se/gt/kronikorer/frida-boisen/sluta-att-makaron-knarka-vara-barn/

"Gör ett hjärta med den röda tomatsåsen på hans tallrik. Han jublar. Jag skäms. För alla makaroner är inte bara dåliga för kroppen, utan farliga för hans hjärna."

:laugh:

R Scarpa27
2014-11-07, 22:00
"Gör ett hjärta med den röda tomatsåsen på hans tallrik. Han jublar. Jag skäms. För alla makaroner är inte bara dåliga för kroppen, utan farliga för hans hjärna."

:laugh:

haha då är jag fortfarande barn som äter makaroner och pannkakor...
förbannade skitartikel...

Grotesk
2014-11-07, 22:05
Det gjordes nyligen en undersökning om nyckelhålsmärkningen. Föga förvånande var det inte många som ens visste vad det innebär.

cero
2014-11-07, 22:13
Det gjordes nyligen en undersökning om nyckelhålsmärkningen. Föga förvånande var det inte många som ens visste vad det innebär.

Vet inte heller på rak arm.

R Scarpa27
2014-11-07, 22:24
dock tkr man ju nyckelhålsmärkningen kan vara lustig i vissa avseenden..

jämför tex en naturell yoghurth på ca 2% (EJ nyckelhålsmärkt)

och ta en smaksatt på 0,5% (nyckehålsmärkt & kan vara ganska mkt socker i dock till viss gräns men endå)

sen finns det ju en uträkning på olika vis beronde på vilken typ av produkt det handlar om, för att det ska finnas ett nyckelhål. haha fan vilken lustig ikon egentligen när man stirrar och tänker på den... ett jaekla nyckelhål :D

RobinEH
2014-11-07, 22:55
Skulle nästan kunna tro att jag är lite dragen. Brukar kunna få ihop meningar.
Fredagsnöje, nyckelhålet möter LCHF
Bemötandet blev dock inte som de troligtvis tänkt.
Även referens till den bästa vetenskapliga litteraturen ger de.
*mini

hampfuz
2014-11-07, 22:59
Det är ju nästan lite läskigt. Människor är så lättmanipulerade. "sockrade frankensteinprodukter eller industriellt syntetiserade omestrade kemikaliehärdar, det som kallas margarin."

Jotack, det är ju precis vad det handlar om.

RobinEH
2014-11-07, 23:32
Tänk på detta nästa gång ni "äter" kolhydrater.
½ äpple
2 dl lättfil
30 g flingor
50 g mango
51 g kolhydrater eller 78 E% glukos + fruktos
Kan ta död på vem som helst när P-glukos överstiger 25 g i hela blodvolymen hos en 70 kg person
:krampus:krampus:krampus:krampus:krampus

Grotesk
2014-11-08, 10:05
Tänk på detta nästa gång ni "äter" kolhydrater.


Det är väldigt sant. Jag åt 250g godisdöskallar igår, vilket landade på minst 250g kolhydrater. Nog håller jag på att självdö nu alltid.

cero
2014-11-08, 10:47
industriellt syntetiserade omestrade kemikaliehärdar, det som kallas margarin.

:eating:

RobinEH
2014-11-08, 11:05
Det är väldigt sant. Jag åt 250g godisdöskallar igår, vilket landade på minst 250g kolhydrater. Nog håller jag på att självdö nu alltid.

:eek: Fort, ring en homeopat som kan hela dig!

Morty
2014-11-08, 12:21
Fullkorn är som att röka cigaretter med filter, lite mindre skadligt för hälsan men ändå skadligt. Jag kan rekommendera er på livsmedelsverket att läsa boken "Brödberoende - Hur vetet gör dig fet och skadar din hälsa" av William Davis.

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/196/200/727-computer-reaction-face-gun-shoot-head-suicide-an-hero.png

Morty
2014-11-08, 12:35
La en 4/5-review och skrev att det (nyckelhålet) var bra men skulle behöva en mer reserverad syn på animalier. Pure LCHF-trollbait dvs. Blir internetkriga ikväll då!

Jontalinen
2014-11-08, 13:06
La en 4/5-review och skrev att det (nyckelhålet) var bra men skulle behöva en mer reserverad syn på animalier. Pure LCHF-trollbait dvs. Blir internetkriga ikväll då!

Älskar initiativet!