handdator

Visa fullständig version : han måste ha dödslängtan...


TheOne1994
2014-11-06, 09:51
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/38-aring-jag-skot-bin-ladin_4074957.svd

kan man inte bara vara tyst. Allt ska inte berättas.

Oljeblixten
2014-11-06, 10:36
jag antar att han kände sig så cool och ville kunna spegla sig i att han skjutit Usama och därför inte kunde hålla tystnadsplikten. :/

TheOne1994
2014-11-06, 10:40
jag antar att han kände sig så cool och ville kunna spegla sig i att han skjutit Usama och därför inte kunde hålla tystnadsplikten. :/

ja men det är inte genomtänkt, han har nog en hel del fiender. Han måste få ett pris på sitt huvud.

WHITEFOLKS
2014-11-06, 11:52
Han kommer bli känd = pengar.

bighulken
2014-11-06, 11:56
Jo, han la ju av som Seal soldat efter 16 år. Men fick ingen pension å sjukhus försäkringar.....så han blev sur å sket i tystnadsplikten.

Antagligen för att inbringa pengar, men kan nog vara farligt beslut detta, både från USA och arabländerna.........hmmm.....kanske?....

Frisk
2014-11-06, 12:44
Mer troligt att han blivit beordrad att prata....

Blaine
2014-11-06, 13:08
ja men det är inte genomtänkt, han har nog en hel del fiender. Han måste få ett pris på sitt huvud.

Jag tror dock inte att han är så rädd av sig, annars skulle han nog inte bli SEAL och ens våga vara nära på att bryta sig in hos bin Laden. Dessa män är inga veklingar.

Red Apple
2014-11-06, 13:19
Jo, han la ju av som Seal soldat efter 16 år. Men fick ingen pension å sjukhus försäkringar.....så han blev sur å sket i tystnadsplikten.

Antagligen för att inbringa pengar, men kan nog vara farligt beslut detta, både från USA och IS/Al Qaeda.........hmmm.....kanske?....

Fix'd.

cero
2014-11-06, 19:44
Ska definitivt hålla utkik efter intervjun.

qozmox
2014-11-06, 20:21
bluff och båg.
hade de inte ljugit om tusentals andra saker de gjort och fått gjorda i andra länder
hade jag kanske gått med på det.

Cooks
2014-11-07, 01:23
So show me his body.

Köper inte hela grejen att de "dumpade hans kropp i havet". Kan man inte ens ta en bild eller lägga fram någon form av bevis så är det någonting som inte stämmer. Förresten, brukar inte vanliga soldater ha hjälm med mic inbyggda i hjälmarna? Väldigt udda ifall de kan utrusta vanliga soldater med sådant men inte specialtränade Navy Seals.

cero
2014-11-07, 01:49
Köper inte hela grejen att de "dumpade hans kropp i havet". Kan man inte ens ta en bild eller lägga fram någon form av bevis så är det någonting som inte stämmer. Förresten, brukar inte vanliga soldater ha hjälm med mic inbyggda i hjälmarna? Väldigt udda ifall de kan utrusta vanliga soldater med sådant men inte specialtränade Navy Seals.

Det var ju därför de, enligt utsago, kastade kroppen i havet. För att det inte skulle finnas några bevis eller bilder som skulle kunna provocera alla Bin Ladin-sympatisörer.

Cooks
2014-11-07, 02:00
Det var ju därför de, enligt utsago, kastade kroppen i havet. För att det inte skulle finnas några bevis eller bilder som skulle kunna provocera alla Bin Ladin-sympatisörer.

Tror verkligen inte någon "vanlig" Bin Ladin-sympatisör skulle göra något, snarare någon inom Al-Qaida och de bör veta om deras boss lever eller ej.

cero
2014-11-07, 02:07
Tror verkligen inte någon "vanlig" Bin Ladin-sympatisör skulle göra något, snarare någon inom Al-Qaida och de bör veta om deras boss lever eller ej.

Konkreta bilder eller bevis hade i varje fall varit bensin på elden. Det är deras resonemang, inte mitt. Al-Qaida är förresten ett stort nätverk av självständiga enheter, ingen hierarkisk organisation.

spoonchest
2014-11-07, 09:22
Jag trodde det här var old news?
Jag hörde redan efter några månader om att killen som sköt UBL ska ha tappat kollen efter att han kommit hem. Börjat bryta mot tystnadsplikten på fyllan och betett sig. Kan ha varit därför han "slutat" fyra år innan avtalad tid.

Sen läste jag boken "No easy day" av killen som skrev under pseudonym. Han bröt också mot tystnadsplikten, men han verkar ha gjort ett mer genomtänkt val.