handdator

Visa fullständig version : Kedja med mexikansk mat i Sverige


monsa123
2014-11-06, 00:04
Fan vad jag saknar någon bra kedja med mexikansk mat. Chipotle är grymt som finns i USA, där man kan beställa bra burritos som är bra "snabbmat". Det vore nice men finns verkligen ingenting snarlikt. Någon som håller med eller hittat något? Taco Bar är verkligen inte bra.

monsa123
2014-11-06, 00:05
Nu kom jag på att Zocalo finns, främst i Stockholm, som är helt okej.

Huungg
2014-11-06, 00:38
La neta i sthlm är grymt bra

Lepras
2014-11-06, 01:16
Chipotle är grymt :)

saknar även Pandaexpress---Gött o billigt :)) (inte så nyttigt :D )

PureWhey
2014-11-06, 10:27
Taco Bell pls :(

Pepz
2014-11-06, 11:13
Chipotle är grymt :)

saknar även Pandaexpress---Gött o billigt :)) (inte så nyttigt :D )

http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20100525152007/simpsons/images/7/7c/Kentucky_fried_panda.png

????

PERSSONN
2014-11-06, 11:14
Samma här ! Chipotle i Sverige vore himmelskt.

Aliaas
2014-11-06, 12:06
taco bell pls :(
+1

monsa123
2014-11-06, 16:35
Fatta grymt boys att ha Chipotle här. Få en fet jävla customized burrito efter gymmet med kyckling, ris, bönor, ost, guacamole och skit.

R Scarpa27
2014-11-06, 19:48
skippa utematen och njut av att göra god hemmamat =)...

hmm men till just utemat vet jag ej dock har jag hört något om zokalo dock aldrig ätit där...

http://zocalo.se/meny/

exor
2014-11-07, 08:20
Wendys please.....

TomasB
2014-11-07, 09:02
La neta i sthlm är grymt bra

Den enda riktigt bra dessutom!
Var där med en mexikansk kompis (som bor i Sverige sen två år). Han konstaterade att det var den enda tacon han ätit i Europa som smakade som den skulle (MAO ett väldigt bra betyg).

La Neta är grymt bra!

thelodder
2014-11-07, 22:01
Fatta grymt boys att ha Chipotle här. Få en fet jävla customized burrito efter gymmet med kyckling, ris, bönor, ost, guacamole och skit.

Precis vad jag gör :cool: God bless America! *cupid*

NautilusMetoden
2014-11-08, 18:01
Sorry men lite halvt off-topic här men ändå, vill bara ta ut min frustration.

Har varken ätit på La Neto eller Chipotle men +1 för Zocalos restauranger. Är glad över att det finns ett ställe i Sverige som inte serverar tacos som "köttfärs, tacosås m gurka o tomat". Det är dessutom en kedja!

Jag är imponerad över Zocalo, jag tycker att 98% av Sveriges "restauranger" är jäkla skit. De svenska är typ jämt tråkiga och opassionerade som "Köttbit med pommes o bea". Thai, Kinesiska, och Japanska är väl godkänt som snabbtmat men det är i övrigt generiskt och halvhjärtat. Grekiska? Hah. Italienska "restauranger" hmm nope... Aja kan fortsätta såhär. Jag tycker att det rent överlag saknas goda restauranger i Sverige. Inom japanska/asiatiskt och svenskt finns det en hel del dyrare alternativ som är riktigt bra. Tyvärr saknas det (så vitt jag vet) inom andra som italienskt, afrikanskt, thai, grekiskt osv osv.

Så vart kommer Zocalo in i bilden? Well, jag tycker att deras meny känns mer engagerad än många andra som te x "stekt potatis, tzatsiki, tomat/gurka, nötfärsspett" (gäääsp). Är inte de ganska nya dock? Min förhoppning är att de ser till att byta ut delar av sin meny då o då (fast de är ju en kedja så det är väl osannolikt). Nja, de är väl knappast perfekta men om Sverige fortsätter att få sådana kedjor så är vi på god väg hoppas jag.

Sveriges matkultur växer storartat och vi är på väg att få både KFC och Dunkin Donuts så ni kan väl hoppas att Chipotle kommer hit också någon vacker dag. :]