handdator

Visa fullständig version : För och nackdelar med detta schema?


Gonsa
2014-11-04, 23:04
Tänkte börja köra ett nytt schema där jag vill bygga muskler och förbränna mer fett.

Schemat e följande:

Mån: Bänkpress, marklyft, squats, bicepsövning o tricepsövning.

Tis: Intervallträning med hård belastning med crosstrainern.

Ons: Bänkpress, marklyft, squats, bicepsövning o tricepsövning.

Tors: Intervallträning med hård belastning med crosstrainern.

Fre: Bänkpress, marklyft, squats, bicepsövning o tricepsövning.

Lör: Intervallträning med hård belastning med crosstrainern.

Bygger 3 dagar i veckan. Kondition 3 dagar. Är detta något som e värt att testa eller rekommenderar ni att bara köra styrketräning för att bygga och förbränna fett?

King Grub
2014-11-04, 23:06
Förbränna fett är en kalorifråga och har inte med träningsupplägget i sig att göra.

100
2014-11-05, 09:10
Håller med kingen ovan. Dessutom blir det väldigt tufft med mark och böj tre gånger i veckan, och antagligen på kaloriunderskott också.

MikaelB
2014-11-05, 14:17
Håller med kingen ovan. Dessutom blir det väldigt tufft med mark och böj tre gånger i veckan, och antagligen på kaloriunderskott också.

Böjen är inga problem, marken är kanske i högsta laget dock.

Sen skulle jag nog rekommendera intervaller på ett löpand ist för crosstrainer..

PureWhey
2014-11-05, 14:48
Håller med kingen ovan. Dessutom blir det väldigt tufft med mark och böj tre gånger i veckan, och antagligen på kaloriunderskott också.

Inte om man justerar intensiteten därefter.

Blue.plz
2014-11-05, 15:56
Sen skulle jag nog rekommendera intervaller på ett löpand ist för crosstrainer..

Varför det?
Om det gäller högintensiva intervaller tänker jag att det är närmast livsfarligt på ett löpband. Mer sansade blir väl visserligen inte lika farligt.

Ajemän
2014-11-05, 16:35
3 intervallpass i veckan när målen är att bygga muskler och förlora fett är i mina ögon väldigt omotiverat.

Förlora fett gör du via kalorirestriktion, och intervaller är ju inte direkt nr1 när det kommer till att bygga muskler.

MikaelB
2014-11-05, 16:56
Varför det?
Om det gäller högintensiva intervaller tänker jag att det är närmast livsfarligt på ett löpband. Mer sansade blir väl visserligen inte lika farligt.

Jag tycker det känns säkrare att ha räcken att ta tag i. Fast det kanske inte gör någon större skillnad iofs. cofffee

100
2014-11-05, 18:16
Inte om man justerar intensiteten därefter.
Tror det inte ger mycket om man tränar på vikter man vanligtvis värmer upp med, tre gånger i veckan.

100
2014-11-05, 18:16
Böjen är inga problem, marken är kanske i högsta laget dock.

Sen skulle jag nog rekommendera intervaller på ett löpand ist för crosstrainer..

Jag syfta på kombinationen av de två, tre gånger i veckan.

PureWhey
2014-11-05, 18:19
Tror det inte ger mycket om man tränar på vikter man vanligtvis värmer upp med, tre gånger i veckan.


Ok.

Jag markar 3 ggr/v, funkar utmärkt.

Strand93
2014-12-02, 23:58
Förbränna fett är en kalorifråga och har inte med träningsupplägget i sig att göra.

3 intervallpass i veckan när målen är att bygga muskler och förlora fett är i mina ögon väldigt omotiverat.

Förlora fett gör du via kalorirestriktion, och intervaller är ju inte direkt nr1 när det kommer till att bygga muskler.

Som ovanstående säger, så som jag uppfattat ditt mål skulle jag skita i konditionsträning helt och endast köra på styrketräning med rätt kost. Anledningen är som herrarna säger att konditionsträning tråkigt nog har en negativ inverkan på styrketräning.

Kalle40
2014-12-03, 07:29
schemat bryter mot de flesta träningsprinciper.

anvihl
2014-12-03, 08:38
schemat bryter mot de flesta träningsprinciper.

Utveckla