handdator

Visa fullständig version : Bulka och deffa i perioder eller hålla sig på minimalt plus?


grytlappen
2014-11-04, 20:17
Vad är bäst, enligt era erfarenheter?

Beemel
2014-11-05, 06:35
Vad är bäst, enligt era erfarenheter?

Bäst för vad?
Ligger du på ett konstant överskott så kommer du med tiden lägga på dig mer och mer fett. Men självklart även en del muskler (förutsatt att du tränar)

AronP
2014-11-05, 11:04
Bulka och deffa i perioder. Jag har träffat ytterst få personer som blivit stora på leangains.

Paperbasket
2014-11-05, 11:35
Som sagt, beror väl på.

Tror dock hårt på det AronP skrev om du vill bli stor.

Hålla bra form, lägre bf (ja det är en smaksak), så tror jag på ett mindre plus/balans.

grytlappen
2014-11-05, 16:41
Okej. Jag har alltid haft en känsla av att leangains ska va smått bättre, eftersom man tappar så mycket muskler när man deffar.

Dock så verkar det som att många kör bulk/deff i perioder.

Har svårt att bestämma mig för vad jag själv ska köra på :/

z_bumbi
2014-11-05, 17:00
eftersom man tappar så mycket muskler när man deffar.

Det är inte direkt så att man tappar några enorma mängder muskler om man gör en vettig deff.

Sheogorath
2014-11-05, 17:04
Okej. Jag har alltid haft en känsla av att leangains ska va smått bättre, eftersom man tappar så mycket muskler när man deffar.

Dock så verkar det som att många kör bulk/deff i perioder.

Har svårt att bestämma mig för vad jag själv ska köra på :/

Om man är dålig ja (eller om man ska ner under 5%, give or take). Annars ligger man stadigt i muskelmassa eller bygger under deff, men långsammare än vid bulk.

grytlappen
2014-11-05, 20:15
Ah, kanske får ta o testa detta koncept då :D Min senaste deff var ganska fail får jag medge.