handdator

Visa fullständig version : fluoxetin


sonnyedlund
2014-11-04, 18:01
Hej ja undrar om någon har personliga erfarenheter av fluoxetin? Skulle va väldigt taksam om någon ville dela med sig av sina erfarenheter hur det påverkar träningen. Posetivt vs negativt:) jag äter redan 3 olika bensodiazepiner i höga doser som gjort mig väldigt glat i mat och segat ner min träning något grymt går som en vandrande zombie. Så ja vill gärna inte peta i mig mer som kan Sabba det jag lever för och håller mig levande:) att fråga läkaren ger inga svar han visste inte va protein eller kolhydrater va ens:) MVH

TABBYz
2014-11-04, 18:02
att fråga läkaren ger inga svar han visste inte va protein eller kolhydrater va ens:) MVH

hahahahahahahah :laugh::laugh:

Gnistan
2014-11-04, 18:22
Hej ja undrar om någon har personliga erfarenheter av fluoxetin? Skulle va väldigt taksam om någon ville dela med sig av sina erfarenheter hur det påverkar träningen. Posetivt vs negativt:) jag äter redan 3 olika bensodiazepiner i höga doser som gjort mig väldigt glat i mat och segat ner min träning något grymt går som en vandrande zombie. Så ja vill gärna inte peta i mig mer som kan Sabba det jag lever för och håller mig levande:) att fråga läkaren ger inga svar han visste inte va protein eller kolhydrater va ens:) MVH

En läkare utan utbildning?
Ungefär som om jag inom fysiken inte skulle kunna grundläggande klassisk mekanik

Meriks
2014-11-04, 18:26
Hej ja undrar om någon har personliga erfarenheter av fluoxetin? Skulle va väldigt taksam om någon ville dela med sig av sina erfarenheter hur det påverkar träningen. Posetivt vs negativt:) jag äter redan 3 olika bensodiazepiner i höga doser som gjort mig väldigt glat i mat och segat ner min träning något grymt går som en vandrande zombie. Så ja vill gärna inte peta i mig mer som kan Sabba det jag lever för och håller mig levande:) att fråga läkaren ger inga svar han visste inte va protein eller kolhydrater va ens:) MVH

Kan tänka mig att den läkaren inte vet vad protein eller kolhydrater är om han skriver ut 3 olika benzo-preparat i höga doser ;)

För övrigt borde fluoxetin inte påverka träningen nämnvärt annat än att det kan påverka din aptit. Antar att du äter fluoxetin för ångestproblematik eftersom du även står på benzo, och ångest är ju inte direkt positivt för träningen, så ät din fluoxetin enligt ordination.

sonnyedlund
2014-11-04, 18:33
Okej:) enligt dom amerikanska brädorna ska fluoxetin sänka testot hgh och ge sjuhöga kortisol nivåer vet inte om det kan stämma?:)

Tolkia
2014-11-04, 19:17
Okej:) enligt dom amerikanska brädorna ska fluoxetin sänka testot hgh och ge sjuhöga kortisol nivåer vet inte om det kan stämma?:)
Jag tror att det är svårvärderat, vad gäller testosteronet. Inget av de tilstånd man får Fluoxetin för är någon hit för hormonspegeln heller. Vad gäller skyhögt kortisol är jag tveksam. Det finns dock ungefär en miljon tidigare trådar om träning och SSRI, sök i någon av dem.

Kalle Axelsson
2014-11-04, 21:31
Jag käkar flouxetin och jag har inte märkt något negativt med träningen på det. Inte heller har min aptit förändrats..

Linjedomarn
2014-11-04, 21:33
En läkare utan utbildning?
Ungefär som om jag inom fysiken inte skulle kunna grundläggande klassisk mekanik

Nutrition ingår inte i speciellt stor utsträckning i läkarutbildningen idag om jag har förstått det rätt. Denna läkare kanske utbildade sig på 60-talet? Var förmodligen ännu mindre då.

Gnistan
2014-11-05, 11:25
Nutrition ingår inte i speciellt stor utsträckning i läkarutbildningen idag om jag har förstått det rätt. Denna läkare kanske utbildade sig på 60-talet? Var förmodligen ännu mindre då.

Jo. Läkaren som talas om vet säkert vad proteiner och kalorier är.
Han kanske menade att han inte var vidare kunnig på kostlära.
Vilket kan vara förståeligt att de flesta läkare inte är kostexperter

Gnistan
2014-11-05, 11:26
Nutrition ingår inte i speciellt stor utsträckning i läkarutbildningen idag om jag har förstått det rätt. Denna läkare kanske utbildade sig på 60-talet? Var förmodligen ännu mindre då.

Jo. Läkaren som talas om vet säkert vad proteiner och kolhydrater är.
Han kanske menade att han inte var vidare kunnig på kostlära.
Vilket kan vara förståeligt att de flesta läkare inte är kostexperter

HenrikJ
2014-11-05, 12:56
Hmm har inte hört om någon som känt sig speciellt slö av SSRI-preparat. Är rätt säker på att benzon är värre i det avseendet. Med tanke på den höga förekomsten av prozac-käkande kan jag tänka mig att någon har funnit det av intresse att undersöka dess påverkan på proteinsyntes också. Min gissning är att det hade skrikits i högan sky av antirekommendationer från optinojande människor överallt om det påverkade muskeluppbyggnaden.