handdator

Visa fullständig version : MSM + Glukosamin + Chondroitin + Cissus för ömma leder?


Matthias87
2014-11-03, 18:44
Hej!

Är en 27-årig klättrare som haft problem med smärta i händerna i snart två år, antagligen från grov överansträngning från klättringen.
Fick för några veckor sedan höra om MSM som ska vara bra för lederna. I samband med det började jag googla lite på det, och fick även upp att Glukosamin och Chondroitin skulle vara bra. Köpte dessa tillskotten och har nu kört med kört med de här dom i tre veckor ungefär, och det känns som att händerna börjar bli lite bättre. Om det är placebo eller om det verkligen fungerar återstår att se.
Har nu även läst en hel del gott om Cissus vilket jag beställt hem.

Har några frågor om dessa tillskott:

- Är det någon som har/haft problem med lederna som kört dessa kosttillskotten? Har ni fått bra resultat?
- Kan man köra alla dessa tillsammans?
- Kan man, om tillskotten fungerar bra, käka dom under en längre tid?
- Kan jag öka dosen av MSM jämfört med vad som står på förpackningen? Har läst lite blandat där nämligen.
- Tar kroppen upp MSM bättre ihop med C-vitamin?
- Finns det några andra bra tillskott för lederna?

Tror det var alla frågor för denna gången :)

Mvh Matthias

frekar3
2014-11-05, 11:25
Nu är det lite oft. Men, har själv dåliga knän (läs, haft betydligt sämre knän om inte annat).

Har testat 3 olika produkter innehållandes MSM + lite andra ämnen beroende på produkt/märke. Om det är placebo eller ej kan jag inte svara på, men eftersom knäna har blivit bättre, samt hållit sig bättre så är det något som hänt i alla fall. :)

h051n
2014-11-05, 23:21
Jag har testat, MSM, glucosamin, nypon extrakt, remedex och super cissus.

Men gurkmeja slog dem alla med hästlängder.

benya
2014-11-06, 13:54
Japp! Sen jag började käka gurkmeja så har jag inga problem alls längre med bendagar. Innan gurkmejan så hade jag grova smärtor under mina benpass, i synnerhet vid knäböjen. Not anymore. Som magi!

DJJOHANSSON
2014-11-06, 17:40
Kan ju vara bra att skriva vilken mängd gurkmeja ni tar.


Det som har funkat bäst för mig är 1,5g MsM tillsammans med Preworkout. Utöver 3g msm, 3g glucosamine, 1 piller cissus uppdelat under dagen.

Xead
2014-11-06, 18:13
MSM smakar fan, hur får ni i er skiten? Tycker det är svårt att dölja smaken när man tar större doser (5g>).

h051n
2014-11-06, 23:31
MSM smakar fan, hur får ni i er skiten? Tycker det är svårt att dölja smaken när man tar större doser (5g>).

Testat ekologisk?
Fixade från mjukhud. och tycker den är helt smaklös.

Pepz
2014-11-07, 09:51
bunkra glukosamin om ni gillar det
mitt tips

Beemel
2014-11-09, 20:04
Kan ju vara bra att skriva vilken mängd gurkmeja ni tar.


Det som har funkat bäst för mig är 1,5g MsM tillsammans med Preworkout. Utöver 3g msm, 3g glucosamine, 1 piller cissus uppdelat under dagen.

Jag tar ungefär 4 gram gurkmeja varje morgon, blandat med 2g ingefära och 2g svartpeppar. Gör egna kapslar av blandningen så jag kan få i mig dem utan att det smakar något. Har gjort smärre underverk för mina armbågar som bråkade under över ett års tid.

Xaran
2014-11-10, 08:57
Jag tar ungefär 4 gram gurkmeja varje morgon, blandat med 2g ingefära och 2g svartpeppar. Gör egna kapslar av blandningen så jag kan få i mig dem utan att det smakar något. Har gjort smärre underverk för mina armbågar som bråkade under över ett års tid.

Vet du eller någon annan hur många % curcumin det är i vanlig gurkmeja? Vad blir ca priset för en dagsdos för dig?

bear.flowertwig
2014-11-10, 10:09
bunkra glukosamin om ni gillar det
mitt tips

Varför skulle man bunkra? Antyder du det att det kan bli förbjudet/receptbelagt eller vad?

Lustigt med gurkmeja för övrigt. Trodde det var ett skämt när det nämndes här då gurkmeja i matlagning bara används för utseendet och inte för smak (effekt) då den är försumbar :)

h051n
2014-11-10, 10:25
Vet du eller någon annan hur många % curcumin det är i vanlig gurkmeja? Vad blir ca priset för en dagsdos för dig?

Pure turmeric powder had the highest curcumin concentration, averaging 3.14% by weight.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17044766

Tror jag.

Jag kör både med vanlig gurkmeja som jag tryckt in i tabletter med en mix av lite svartpeppar och 20% ingefära, och tabletter som jag köpt som innehåller 400mg curcumin.

bear.flowertwig
2014-11-10, 11:19
Vad är effekten i svartpeppar? Vilket ämne är det i den som har effekt?

h051n
2014-11-10, 11:46
Vad är effekten i svartpeppar? Vilket ämne är det i den som har effekt?

Nymald svartpeppar (piperin) hjälper kroppen ta upp gurkmeja (curcumin) med typ 2000%.

Piledahl
2014-11-10, 12:42
1.8g turmeric(95% curcumins) + 10mg bioperine + 3g cissus (5%)
uppdelat morgon o kväll har hjälpt min arm massvis och kan köra hantelcurl igen... *yay*

h051n
2014-11-10, 19:09
1.8g turmeric(95% curcumins) + 10mg bioperine + 3g cissus (5%)
uppdelat morgon o kväll har hjälpt min arm massvis och kan köra hantelcurl igen... *yay*

Kommer dem i tablettform? Länk? Privat? Bara till mig så ingen ser hehe?

RedHead
2014-11-11, 11:11
1.8g turmeric(95% curcumins) + 10mg bioperine + 3g cissus (5%)
uppdelat morgon o kväll har hjälpt min arm massvis och kan köra hantelcurl igen... *yay*

Vart köper man detta?

DJJOHANSSON
2014-11-12, 11:21
Någon som provat Bromelian, hyaluronic acid eller chondroitin sulfate tillsammans med Glukosamine, msm och cissus?


Det är ingredienser ur Orange triad som jag enbart har någon veckas lager kvar av och nu verkar den vara påväg ut ur europa så jag ska börja med Msm, Cissus, Gurkmeja, Ingefära, Svartpeppar istället och undrade ifall någon har prövat de ovannämnda ingredienserna eller vet vad effekten är.

Piledahl
2014-11-12, 14:45
Kommer dem i tablettform? Länk? Privat? Bara till mig så ingen ser hehe?

Vart köper man detta?

Ni har pm! : )

Beemel
2014-11-12, 15:40
Vet du eller någon annan hur många % curcumin det är i vanlig gurkmeja? Vad blir ca priset för en dagsdos för dig?

Ingen aning har inte räknat på det.
Det enda jag vet är att de mängder jag stoppar i mig tydligen är tillräckliga för senaste halvåret (sen jag började med detta) har jag haft noll problem med lederna. Tidigare har armbågen, ena axeln och knät spökat i omgångar och jag har aldrig varit helt fräsch i kroppen. Så placebo eller inte, jag fortsätter käka mina kryddor för jag vågar inte låta bli nu när det känns så bra.

Agitator
2014-11-12, 16:13
Jag tar gärna en länk till sagda produkt rakt ut här! Så alla ser Piledahl, men lägg den i en spoiler för säkerhets skull.

Matthias87
2014-11-15, 10:06
Oj, helt missat alla svar här! Tack som bara den alla :)

Skall genast beställa gurkmeja-tabletter! :D