handdator

Visa fullständig version : Styrkepass vs hypotrofipass


Troppa
2014-11-03, 18:31
Tja!!
Körde nyss igenom ett "styrkepassm med fokus på att bli starkare, alltså 3 set x 5-7 reps, pb i allt eftersom jag tidigare kört 10-12 repare. Det var också mer helkropps pass än ppl som jag kört innan. Jag känner mig nöjd med passet då jag pressade ut pb i alla övningar osv men om jag jämnför med mina ppl pass så känner jag mig inte lika "klar"
Målet är att bli stor men även starkare, men då jag känner art kroppen inte fått samma volym träning spm innan så känner man sig inte klar. Är detta rätt något vanligt för er som blandar volym o styrka? Antagligen luligaste förklaring eftersom det e skrivet från mobilen.
Mvh

Pretorian
2014-11-03, 18:37
Ja jag känner igen mig. Jag kör mycket högreps och vill gärna känna mig slut i muskeln även om inga studier visar att det krävs (tror jag). Men jag brukar blanda in lite tyngre set i början av passet och sen avslutar jeg med fler reps.

Skulle mitt mål vara att få upp vikten så skulle jag nog inte köra så mycket högreps.

Troppa
2014-11-03, 19:26
Ja jag känner igen mig. Jag kör mycket högreps och vill gärna känna mig slut i muskeln även om inga studier visar att det krävs (tror jag). Men jag brukar blanda in lite tyngre set i början av passet och sen avslutar jeg med fler reps.

Skulle mitt mål vara att få upp vikten så skulle jag nog inte köra så mycket högreps.

Tänkte få upp styrkan lite så man får mer vikt på vikterna när man kär ppl passen, så blandar ena veckan med 3 helkropps pass i veckan+ 2 HIIT pass sen andra veckan där det är 6 P/P/L pass+ 2 HIIt pass. Är van att köra 6 ppl pass så kändes konstigt, var som att man hade mer att ge men under passet så var man helt slut och man kunde knappt dra det sista repet i setten. Fortfarande från mobilen men hoppas det går att läsa hehe