handdator

Visa fullständig version : Hjälp med deff - ta träning till nästa nivå.


MrSvahn
2014-10-31, 13:55
Tja, nybliven student och träningsfanatiker här. Är 20 bast, nyss flyttat hemifrån för studier och har fastnat för det här med styrketräning. Har tränat till o från tidigare men det har aldrig hållt längre än 2-3 månader. Nu är jag dock riktigt taggad och det slutar ofta med att drar o tränar efter middagen istället för att se på film eller spela med polarna.

Är strax över 190cm lång och väger ~95kg (ej vägt mig sen jag flyttade hemifrån då gymmet vägrar köpa in våg). Tränat i ganska exakt en månad nu, 3-6 pass per vecka beroende på hur mycket plugg vi har.

Fokuserar främst på överkroppen då jag redan har ganska kraftiga ben tack vare flera års handbollsträning (reppar 180kg liggande benpress och 75-80kg benspark).

Matvanor senaste två veckorna:

Frukost

Filmjölk o flingor + protein/kreatinshake
Alternativt
250g kvarg + kreatin + banan


Lunch/Middag

Pasta och köttfärssås
Ris med Lax och brocolli i creme fraichesås
Ris med Kycking, brocolli och morötter och kyckling i sås på kokosmjölk.
Ris med Lax och bönor samt pulversås
Tacos.


Tog några bilder i omklädningsrummet inför detta inlägg då en bild säger mer än tusen ord, och visst har jag byggt en del muskler men det känns även som jag tjockat på mig. Vet att kreatin bidrar till att man går upp i vikt men det känns ändå som att fördelarna borde väga upp det?

Söker främst tips på hur jag kan ta min träning till nästa nivå genom matvanor, kosttillskott eller annat jag bör ändra på i mina vanor. Är sugen på att prova på en deff för att komma ner till 85kg men har ingen aning var jag ska börja.

Pretorian
2014-10-31, 15:45
Börja med att minska på kaloriintaget om du vill gå ner i vikt. Maten du äter (på den lilla beskrivning du gett) ser helt ok ut och då handlar det om mängden.

MrSvahn
2014-10-31, 17:21
Börja med att minska på kaloriintaget om du vill gå ner i vikt. Maten du äter (på den lilla beskrivning du gett) ser helt ok ut och då handlar det om mängden.

Tack, jo jag försöker äta någorlunda vettigt. Under nollningen käkade vi ute varje dag (thai, pizza, subway) o det märks att kroppen svarar bättre nu än då.

Gjorde ett försök att käka omelett för ett tag sedan också, var varken imponerad av smak eller konsistens men det verkar ju vara en maträtt som uppfyller alla mina krav.


Lättlagat
Nyttigt
Snabbt
Går att göra utan ugn


Mitt stora problem är sötsuget, så fort jag har något hemma slinker det ner. Lyckades klara en månad utan o käka godis men så kom en dag när jag var "anti allt" och köpte glass, choklad och kakor samtidigt *gah!*

z_bumbi
2014-10-31, 17:47
Ska du ta träningen till en ny nivå är det träningen som är det viktiga och inte kosten.

Pretorian
2014-11-01, 09:14
Sötsuget kommer nog av att du äter för lite. Så är det för mig. Men visst, lite sötsug får man nog räkna med om du ska ligga på underskott.