handdator

Visa fullständig version : Klädbutik för människor som tränar?


TABBYz
2014-10-30, 11:04
Vet ni några butiker i Sverige som säljer kläder till folk som är större än S och M? :Virro

agazza
2014-10-30, 11:15
Ont om det, dressman XL men det är oftast för dom rundare, men sök i forumet, finns många liknande trådar med bra tips för separata plagg och butiker

tossefar
2014-10-30, 11:19
Alla butiker har storlekar större än M. Är du inte fet så passar de allra flesta märken.

xcv
2014-10-30, 11:27
Alla butiker har storlekar större än M. Är du inte fet så passar de allra flesta märken.

Helt fel. Är man bred kring axlar, lats och bröst men har en slimmad midja är det VÄLDIGT många t-shirtar som ser helt förjävliga ut på en.

TABBYz
2014-10-30, 11:28
Helt fel. Är man bred kring axlar, lats och bröst men har en slimmad midja är det VÄLDIGT många t-shirtar som ser helt förjävliga ut på en.

Jo tack, haha. Har du några tips på klädbutiker? Maybe streach för jeans? Har aldrig sett såna i Sverige :o

xcv
2014-10-30, 11:28
Ang. Jeans så har jag ibland haft svårt att hitta schyssta jeans. De som passar kring låren är som tält kring vaderna, och de som passar på vaderna är alldeles för tighta kring låren. Har man detta problem får man leta efter modeller med beteckningen "tapered", som är morotsformade, de smalnar av nere kring vaderna!

ceejay
2014-10-30, 11:43
Helt fel. Är man bred kring axlar, lats och bröst men har en slimmad midja är det VÄLDIGT många t-shirtar som ser helt förjävliga ut på en.
Att vara 2m lång, väga 110kg+ i bra form med långa armar=omöjligt att hitta kläder. Typ.

J.V
2014-10-30, 11:55
Jo tack, haha. Har du några tips på klädbutiker? Maybe streach för jeans? Har aldrig sett såna i Sverige :oJag har sett gott om jeans med stretch även i Sverige. Brukar du prata med personalen eller bara gå och gräva själv? Lönar sig alltid att fråga någon som har koll. Carlings brukar alltid ha riktigt stort och brett utbud på jeans.

Sparven från Minsk
2014-10-30, 12:01
Svårare om man som jag har stor putröv, hyfsade låt och smal midja. Kaos med jeans

NICKXXXXXX
2014-10-30, 12:41
Ang. Jeans så har jag ibland haft svårt att hitta schyssta jeans. De som passar kring låren är som tält kring vaderna, och de som passar på vaderna är alldeles för tighta kring låren. Har man detta problem får man leta efter modeller med beteckningen "tapered", som är morotsformade, de smalnar av nere kring vaderna!

Eller så köper man exakt dem jeansen man vill ha och tar dem till en skräddare :)

Tomten
2014-10-30, 13:28
Är inte säkert du hittar bra kläder på dressman heller. De kanske gör större kläder, men större innebär inte "bra passform".

Om du är ute efter mer formella kläder så rekommenderar jag att du beställer skräddarsydda kläder. På nätet är de ofta billigare (eller liknande pris) som motsvarande kläder i butik.

www.tailorstore.se är ganska bra.

finns tydligen skräddarsydda jeans på nätet med.

http://madetoorderjeans.com/

Tomten
2014-10-30, 13:39
Hittade en till med lite mer avancerade modeller

http://www.makeyourownjeans.com/custom-jeans

Lepras
2014-10-30, 14:27
Dessa i XXL?
http://www.betterbodies.se/products/mens/straight-fit-denim-tinted-blue/

Slartibartfast
2014-10-30, 14:32
Helt fel. Är man bred kring axlar, lats och bröst men har en slimmad midja är det VÄLDIGT många t-shirtar som ser helt förjävliga ut på en.

Det gäller bara att hitta modeller som passar. Jag har antagligen bredaste axlarna i världen, sett till kroppsvikt, och jag hittar S-M t-shirts som sitter bra. Skjortor måste alltid sys in/måttbeställas. Byxor är inga problem alls (storkben).

4623
2014-10-30, 14:37
Svårare om man som jag har stor putröv, hyfsade låt och smal midja. Kaos med jeans

Lägg till tandpetarvader :cryout:

Kimball
2014-10-30, 15:36
Alla som klagar på svårt att finna jeans har med stor sannolikhet, som tidigare nämnt, inte testat ett par med några % stretch i. Tog mig många år av letande innan jag insåg detta, men stretchen tillåter även folk med grova lår att få en smalare siluett nertill.

Har man en Solobutik i närheten kan jag varmt rekommendera modellen "Ray" från märket Neuw, finns i 3 olika tvättar, trevligaste jeansen jag någonsin införskaffat, snuskigt smala nertill utan att bli obekväma på något sätt! Levis klassiska 508:a är också ett alternativ som är lite lättare att få fatt i.

Att vara 2m lång, väga 110kg+ i bra form med långa armar=omöjligt att hitta kläder. Typ.

Vill inte ens fundera på hur du finner kavajer / jackor / överdelar rent allmänt, hell tom jag på 180/86kg har ju problem att finna framförallt jackor då dessa inte är helt lätt att alternera alltid.

Frisk
2014-10-31, 10:14
När jag hade stora ben så gick levis 508 inte ens över vaderna men levis 550 satt som tajts... om midjan skulle sitta bra.

stretch verkar smart

Tomten
2014-10-31, 12:09
När jag hade stora ben så gick levis 508 inte ens över vaderna men levis 550 satt som tajts... om midjan skulle sitta bra.

stretch verkar smart

Fast som sagt, varför ska man ha stretch-jeans när man kan beställa skräddarsydda jeans som faktiskt passar? Känns ganska vettigt att skippa en mellanhand och få skräddarsydda jeans till ett lägre pris än vad de kostar i butik. Vad du inte får är en levis logga eller vad det nu kan vara.

KalleBalik
2014-10-31, 12:33
Fast som sagt, varför ska man ha stretch-jeans när man kan beställa skräddarsydda jeans som faktiskt passar? Känns ganska vettigt att skippa en mellanhand och få skräddarsydda jeans till ett lägre pris än vad de kostar i butik. Vad du inte får är en levis logga eller vad det nu kan vara.

Tycker personligen att jeans med strech är betydligt skönare än dito utan stretch, så det har inte bara med passform att göra.

TABBYz
2014-10-31, 12:51
Dessa i XXL?
http://www.betterbodies.se/products/mens/straight-fit-denim-tinted-blue/

Om man bara hade råd med de jeansen :p
Studiebidrag 1050 kr :D Och man ska gärna överleva resten av månaden haha

awesomooo
2014-10-31, 12:58
Man får prova sig fram. Om man tar t-shirts som exempel så kan jag ha allt från S till L beroende på märke fast jag knappt är 1,80 och väger 85. Nu har inte jag monsterlår direkt men ändå inga små flickben men Levis gör jeans som brukar sitta bra över arslet och runt låren på mig, upplever man att det ger en tält-effekt över vaderna så är det bara att be affären eller mamma att sy in dom.

Lepras
2014-10-31, 17:34
Man får prova sig fram. Om man tar t-shirts som exempel så kan jag ha allt från S till L beroende på märke fast jag knappt är 1,80 och väger 85. Nu har inte jag monsterlår direkt men ändå inga små flickben men Levis gör jeans som brukar sitta bra över arslet och runt låren på mig, upplever man att det ger en tält-effekt över vaderna så är det bara att be affären eller mamma att sy in dom.

Testa o väga +40kg som trådskaparen gör(och även jag) så vet du att Kaaaanske det finns XL som passar,men 2xl och över det är det du letar efter

z_bumbi
2014-10-31, 17:59
Jo TS och liknande har garanterat svårare än de som är 180 och väger 80-90 kg för när man väl passerar XXL så är utbudet ganska så litet.