handdator

Visa fullständig version : Får inte ihop styrkeschema som jag vill...


AntonHakan
2014-10-29, 19:40
Tjo!

Jag håller på och skissar och gör om mitt styrkeupplägg därför att jag har bestämt mig att få in träna mer konditionsträning.
Jag kör just nu Wendler 531 4 dagar i veckan vilket funkar jättebra. Jag älskar verkligen att "grunden" i träningen sker på submaximala vikter då man inte alltid är på topp men har chansen att trycka på när man vill. Vad jag kommer göra är att träna styrka 3 dagar i veckan istället för 4.

Det jag vill ha hjälp med är ett upplägg för styrka, med 531-tänk i de 4 stora, för 3 dagar i veckan innehållande dessa övningar:

Marklyft
Knäböj
Militärpress
Bänkpress
Dips
Chins
Stångrodd
Styrkevändning
Frontböj
Farmerswalk
Bålövningar i cirklar med hängandebenlyft, maghjul osv

Hoppas någon har några bra tankar att bidra med! :)

Kofot
2014-10-30, 08:59
Förslagsvis kör du 531 4 pass rullande tre dagar i veckan, ett av Wendlers grundutförande och beskrivs så tidigt som i första boken, varje cykel tar då 5 veckor istället för 4.

Resterande fördelar du ut jämnt på de 4 passen som assistans

AntonHakan
2014-10-30, 09:07
Förslagsvis kör du 531 4 pass rullande tre dagar i veckan, ett av Wendlers grundutförande och beskrivs så tidigt som i första boken, varje cykel tar då 5 veckor istället för 4.

Resterande fördelar du ut jämnt på de 4 passen som assistans

Bra förslag där!! Kanske skulle vara nåt :D

LoveMachine
2014-10-30, 09:36
Det stora problemet är farmers walk som jag misstänker antingen kommer få köras lätt eller gå ut över andra övningar. Har har haft något likande program baserat på 5/3/1. Så om jag skulle flytta runt dina övningar så skulle det se ut som följer.

Böjdag
Knäböj 5/3/1
Farmer's walk
Bålträning

Bänkdag
Bänkpress 5/3/1
Dips
Chins
Stångrodd

Marklyftdag
Styrkevändning
Marklyft 5/3/1
Militärpress 5/3/1
Frontböj

Lämpligtvis med lång vila mellan marklyftsdagen och böj dagen, t.ex. Fredag-Måndag. Finns tid/ork så kan det vara värt att ha med en bänkvariant någon av de andra dagarna, t.ex. pausbänk eller saktebänk.

AntonHakan
2014-10-30, 09:53
Det stora problemet är farmers walk som jag misstänker antingen kommer få köras lätt eller gå ut över andra övningar. Har har haft något likande program baserat på 5/3/1. Så om jag skulle flytta runt dina övningar så skulle det se ut som följer.

Böjdag
Knäböj 5/3/1
Farmer's walk
Bålträning

Bänkdag
Bänkpress 5/3/1
Dips
Chins
Stångrodd

Marklyftdag
Styrkevändning
Marklyft 5/3/1
Militärpress 5/3/1
Frontböj

Lämpligtvis med lång vila mellan marklyftsdagen och böj dagen, t.ex. Fredag-Måndag. Finns tid/ork så kan det vara värt att ha med en bänkvariant någon av de andra dagarna, t.ex. pausbänk eller saktebänk.

Bra förslag därmed :p