handdator

Visa fullständig version : Bra dipsbälte?


timpsiii
2014-10-29, 09:00
Jag köpte häromdagen ett dips bälte från MMsports, deras Body Sciene Dips Belt för 299 SEK. Det höll i ungefär 10 minuter eftersom jag körde 2 set med 30kg extra vikt vid chins och metallbiten som håller ihop kedjan med själva bältet böjdes genast utåt, vilket gör att bältet trillar av denna lilla biten och det blir omöjligt att använda det med.

Hade exakt samma problem med ett likadant bälte, förutom att det började hända efter 1 års användning. Ska inte ett dipsbälte klara mer än 30kg så måste det vara världens sämsta i så fall. Ska gå och reklamera skiten. Kan ni rekommendera något bra bälte som är lätt att köpa på nätet eller butik?

Tack på förhand!

Zalzero
2014-10-29, 09:43
IronMinds dipsbälte ska hålla för åtminstone 1000 lbs (drygt 450 kg). Lite dyrt kanske, dock.

Ajemän
2014-10-29, 11:22
Jag har ett Harbinger tygbälte från GG i Uppsala. De säljer inte detta på postorder av någon anledning, men om jag vore du hade jag ringt till dem och hört om de kan skicka, för detta bälte piskar allt annat gällande funktion och bekvämlighet. Har kört 50kg i det iaf.

Läder är kanon till vanligt bålbälte men tyg är iom mycket bättre som dipsbälte. Tar mindre plats i väskan och är mycket skönare.