handdator

Visa fullständig version : Matschema


vattenkalle
2014-10-28, 23:23
Hallå hallå, jag är en 20 årig student som bor i lägenhet, jag gymmar 4 gånger i veckan och tänkte slänga in raska promenader 6 gånger i veckan för att få igång fettförbränningen.

Det jag ser överallt inom träning är att det mesta sköts i köket, jag har varit ganska bortskämd när jag bott hemma så är ingen baddare på att laga mat.
Det jag letar efter är något sorts matschema så jag kan köpa hem en massa mat och tillaga, enklaste vore varierande matschema jag skulle kunna följa :em:.

Finns det någon här på Kolozzeum som skulle kunna ge några bra råd :)?

Bossebäver
2014-10-28, 23:37
Råvaror bör stå för basen av kosten, grönsaker är bra skit, håll proteinintaget högt, justera energiintaget uppåt eller neråt beroende på mål, Klart.

Fettförbränningen sköter du med kaloribalansen, dina promenader ökar enbart energi ut, du kan klippa energi in för samma "fettförbränning".

z_bumbi
2014-10-29, 09:20
Köp en bra kokbok och fundera på varför du inte har hjälpt till hemma.

MrSvahn
2014-10-31, 13:45
Är i samma situation. Tycker dock att jag har ganska bra koll på matlagning men begränsas av tid, ork och att jag saknar ugn i korridorsrummet. Det finns en i det allmänna köket men den är rätt sunkig. Alltid bra med mattips så följer tråden. :)