handdator

Visa fullständig version : Uppsvälld mage vid träning


Ssolens
2014-10-26, 19:09
Har för ungefär 2-3 månader sen börjat ta tag i träningen och tränar regelbundet på gym , styrketränar och löpning. Har det senaste fått problem med uppsvälld mage efter träning , Vad kan detta bero på? Det känns som jag samlar på mig vätska på magen , jag har en ganska vältränad mage annars.
Jag hade samma besvär när jag tränade regelbundet för något år sedan och det gav aldrig med sig förrän jag slutade att träna. *facepalm*
Har inte ändrat något i kosten heller.

TABBYz
2014-10-26, 19:11
Du kanske går upp snabbt i vikt? På grund av musklerna då. Det kan skapa uppsvälld mage och bristningar i huden.
Annars är du säker på att du inte har ändrats kosten alls? Kanske för mycket fibrer eller kolhydrater? Kan vara två av orsakerna till ökad vätskefyllning i just magen.

tumme
2014-10-26, 19:11
Tränar du mage under dom passen? Efter magpass drar magmusklerna på sig vatten och magen blir större och mindre definierad.

Ssolens
2014-10-26, 19:16
Du kanske går upp snabbt i vikt? På grund av musklerna då. Det kan skapa uppsvälld mage och bristningar i huden.
Annars är du säker på att du inte har ändrats kosten alls? Kanske för mycket fibrer eller kolhydrater? Kan vara två av orsakerna till ökad vätskefyllning i just magen.


Hmm okej , ja det är mycket möjligt att jag gör. Ja jag är helt hundra på att jag inte har ändrat på något , tycker inte att jag äter mer fibrer eller kolhydrater.

Ssolens
2014-10-26, 19:17
Tränar du mage under dom passen? Efter magpass drar magmusklerna på sig vatten och magen blir större och mindre definierad.

Nej jag har slutat med det eftersom jag känner mig så plufsig på magen. Känns som om det blir värre om jag tränar magen då :P