handdator

Visa fullständig version : Diet hamburgare


Notchy
2014-10-26, 15:23
Låt säga att man drar i sig en dubbelburgare ca 900kcal på sibylla 3 gånger i veckan under deff men håller kalorigränsen för att gå ner, gör det någon skillnad mot om jag istället äter potatis och magert kött dom där 900 kcal jag får i mig från burgaren men äter samma mängd kalorier. Burgaren i sig är ju inte lika farlig som en pizza eller strips tex. Pratar man med en del vill dom få det till att kroppen utsöndrar både det ena och det andra som hämmar fettförlust om man äter "skräp", medans jag säger att få i dig din proteiner och nå dina macros. Kan jag äta mina burgare med gott samvete

drkrupp
2014-10-26, 15:34
Ät dina burgare om du blir mätt på dom. Det är bröd, kött och ost.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

King Grub
2014-10-26, 15:42
Varför blir något "skräp"?

Bossebäver
2014-10-26, 16:08
Varför blir något "skräp"?

Skräp är föda som i stort sett bara tillför energi utan önskvärda macro och micro nutrienter.

Iaf enligt min definition.

King Grub
2014-10-26, 16:11
Jo men hur hamnar hamburgare och pizza där?

4623
2014-10-26, 16:40
Hamburgare är min huvudföda när jag ska gå ner i vikt.

henrikl
2014-10-26, 16:52
Jo men hur hamnar hamburgare och pizza där?

Genom okunskap ;)

shirunai
2014-10-26, 17:43
Men smek på egna burgare, behöver inte vara högrevs burgare.

Det går även bra med 12% burgare, och du formar den bara med färs sedan salt och peppar.
Smältost och jalapeno och bröd skitgott och kalorifattigare än en hamburgare på MAX, Sibylla eller likande :)

Bossebäver
2014-10-26, 21:32
Jo men hur hamnar hamburgare och pizza där?

Det är vad som våldskruvas in i människor genom löpsedlar och gammal kunskap.

Fråga en dietist så lär dem säga att bröd är bra, ost är bra och tomatsås är riktigt bra. En pizza är däremot som att be om hjärt och kärlsjukdom.

R Scarpa27
2014-10-26, 21:57
Det är vad som våldskruvas in i människor genom löpsedlar och gammal kunskap.

Fråga en dietist så lär dem säga att bröd är bra, ost är bra och tomatsås är riktigt bra. En pizza är däremot som att be om hjärt och kärlsjukdom.

riktigt störande det där. :d
sist velade en kund om hon skulle ha hamburgare med bröd men velade pga att det var skräpmat.

frågade henne vad åt du till frukost? hönökaka med smör ost & skinka.

då är min hamburgare bättre svarade jag.

Pretorian
2014-10-27, 11:29
Jag som vill få ner fettet i kosten skulle säga att Sibylla-kalorierna inte har de macros som passar för mig. Samma mängd kalorier (900) från potatis och magert kött är isåfall bättre för min del. Troligtvis mindre fett och mer kolhydrater och protein på samma kalorimängd.

cero
2014-10-30, 23:53
Kan jag äta mina burgare med gott samvete

Ja. 900 kcal per burgare är dock rätt mycket, och mättar inte så bra. Gör egna och ta det lugnt med fyllnad.

Peter Hansen
2014-10-31, 15:15
Jag brukar hacka ner kyckling i min nötfärs när jag gör burgers. Jag kan trycka in en hel kycklingfile och få denna att hålla ihop med 50g nötfärs =D

Shqypnia
2014-11-01, 10:04
Kycklingburgare. Bara köttet. Plus keso ovanpå. Gott + proteinrikt.

J.V
2014-11-01, 12:39
Låt säga att man drar i sig en dubbelburgare ca 900kcal på sibylla 3 gånger i veckan under deff men håller kalorigränsen för att gå ner, gör det någon skillnad mot om jag istället äter potatis och magert kött dom där 900 kcal jag får i mig från burgaren men äter samma mängd kalorier. Burgaren i sig är ju inte lika farlig som en pizza eller strips tex. Pratar man med en del vill dom få det till att kroppen utsöndrar både det ena och det andra som hämmar fettförlust om man äter "skräp", medans jag säger att få i dig din proteiner och nå dina macros. Kan jag äta mina burgare med gott samveteJa, ät dina burgare. Har du inte problem att hålla dig innanför kcalbudget med burgarna och du gillar det så pass mycket lär det göra mer nytta än skada, psykist välmående är inte att underskatta.

Men smek på egna burgare, behöver inte vara högrevs burgare.

Det går även bra med 12% burgare, och du formar den bara med färs sedan salt och peppar.
Smältost och jalapeno och bröd skitgott och kalorifattigare än en hamburgare på MAX, Sibylla eller likandeHögrev har inte många gram mer fett, brukar ju vara kring 12-15%, och ändå en mycket bättre smak. ;)

Har man tillgång till en kvarn och vill få ner fettet är högrev och innanlår eller fransyska en riktigt trevlig kombo.

Kycklingburgare. Bara köttet. Plus keso ovanpå. Gott + proteinrikt.Herrrrrrrregud vad tråkigt.

R Scarpa27
2014-11-01, 21:06
herrrrrrrregud vad tråkigt.

+1

h0pes
2014-11-06, 00:07
Under min nuvarande deff undviker jag nötfärs från butiken. Anledningen är att nötfärsen ofta är mycket kaloritätare än annat nötkött, som lövbiff, ryggbiff, osv.

Antar att köttproducenterna passar på att slänga i lite allt möjligt när de gör färs. Har länge funderat på att köpa en köttkvarn och mala själv.

Har jag också reagerat på att kycklingfilé innehåller 80-90 kcal/100 gram, men kycklingfärs innehåller 130 kcal/100 gram. Ännu en anledning att börja mala själv...

Magnus N
2014-11-06, 05:52
Är väl inte direkt överraskande att dem inte maler ner dyrt kött för att sälja som billig färs