handdator

Visa fullständig version : Gripperdax..


Fatalist
2004-03-29, 19:27
Hej alla grippare (eller kanske gripprare??)

Jag märkte idag att jag är på took för vek i greppet och därför har jag bestämt mig för att börja träna med grippers. Några frågor är ju en självklarhet från min sida :smokin:

Tror ni jag som knappt orkar hålla i en 70kg's atletstång i mer än kanske 20 sek får ut något av att träna med en RB Trainer eller är den helt enkelt för svår för mig, isf vad kan jag gå på?

Hmm.. Blev bara en och ½ fråga ;)

Dipshit
2004-03-29, 19:41
Hade också för klent grepp...aldrig tränat det, så jag beställde rb100... och den stängde jag direkt..
inte för att DET är märkvärdigt... menar bara att du nog klarar mer än va du tror...

Jense
2004-03-29, 19:48
crushinggrepp och supportinggrepp är inte riktgt samma femma.

Crushing är det du tränar med gripper och supporting är när du står o håller något tungt på tid.

visst hjälper gripeprs lite även vid supporting, det kan man inte komma ifrån


Det du kan göra är att du lastar en stång med vikter o står & håller den i 20sekunder *3 eller något liknande för att stärka just supportinggreppet. Om du inte är sugen på att öpa en rollingthunder från www.ironmind.com


kolla även FAQen för övriga frågor

RobbeliRobban
2004-03-30, 08:27
Om man vill öka den statiska styrkan i handen, är en enkel övning att bara hänga i chinsräcket, när man blir lite starkare hänga enhandsfattning. Ännu mer praktiskt är att på sina "off"-dagar, köra statiska reps med halvtunga grippers.

Jense
2004-03-30, 13:05
tycker du borde ta o hålla en skivstång för du kan väl iaf hålla din egen kropp i några minuter?

lite länge kanske.


jag kan inte svara för dig. testa dig fram, gripper är bra att ha f.ö.

och ja, de stärker samma muskler, så vist blir du starkare!

Fatalist
2004-03-30, 20:53
Det ser ju rent ut sagt roligt ut att träna med grippers så det är väl mest därför jag funderar på just det.

Kanske köper en RB100 trots allt, och komplementerar som ni sa med en skivstång med kanske 60-70kg på, att hänga i chinstång är lite för lätt.





Ps.

Tack för en intressant enmanna diskussion Jense
:thumbup:


MVH

Jense
2004-03-30, 20:58
varsågod! Det är min spacialité!