handdator

Visa fullständig version : Gymtourettes Podcast - Tråden


GymJimmy
2014-10-24, 09:49
Gymtourettes är en av Svergies största podcasts om kost och träning, funnits sen 2012. Uppe i 88 avsnitt än så länge.
Drivs av två killar som heter Jimmy och Affe som har över 10 års erfarenhet av träning som livsstil.

Avsnitten brukar snitta på 30 min, tanken bakom det är att få snabb och intressant information utan att själva avsnitten ska kännas för utdragna.

Målet är att fler ska få motivationen att ta tag i sitt liv och inse hur viktigt det är med en hälsosam livsstil!

Ja, jag är en av killarna som driver podden.

Varje onsdag så släpper vi ett nytt avsnitt!
Ni hittar podden på iTunes såklart men också via länken här:
Gymtourettes Podcast (www.hipcast.com/podcast/HbnyJb)
Finns också på facebook.com/gymtourettes

Ni får gärna diskutera vad ni tycker om podcasten, ifall ni har frågor eller tips på hur vi kan göra podden bättre! Vi har hållt på ett tag, men det skadar aldrig med konstruktiv kritik! :)

PureWhey
2014-10-24, 09:59
Stängde av efter att någon sa att han skulle träna framsida lår och triceps :'(

rooz
2014-10-24, 10:02
Lika intressant som torkande färg. Personlighet likt text-tv, irrelevanta diskussioner med dålig ljudkvalitet.

AronP
2014-10-24, 10:05
Nu ska jag inte säga att jag lyssnade så länge men det var väl för att det inte var något som fängslade. Det känns mest som två polare som sitter och svamlar, och det kan jag höra lite överallt.

Vad kommer "största" ifrån?

Hackenschmidt
2014-10-24, 11:45
Spolade och lyssnade lite i avsnittet "Gymhacks". Tyvärr upplevde jag hela avsnittet som de första 5 minuterna på body radio, när de "snackar av sig". De 5 minuterna brukar jag spola förbi för att komma till intervjun med gästerna. :/

Ett litet tillägg för konstruktivitet: jag vet inte hur andra upplever så jag skriver bara vad jag tycker, men ska det ges tips eller information så måste det komma från någon med tyngd bakom sig. Jag lyssnar t.ex. bara på body radio när personer jag redan vet antingen är jävligt kunniga eller inom toppen av sin idrott pratar. T.ex. om hurril ska prata marklyft, smultner pratar bänkpress eller Gudiol intervjuas. Att höra tips om hur man tränar magen från de som driver podcasten är helt ointressant om de inte är väldigt meriterade. Med detta inget illa ment och hoppas podcasten går bra. :thumbup: