Daemon
2002-03-25, 12:46
Tjänna!!
Jag har lite funderingar angående min träning för nedre rygg.
Mitt veckopass ser ut som följande:
Mån: Fram + baksida lår & Nedre Rygg
Tis: Vader, Axlar & Mage
Tors: Övre rygg & Biceps
Lör: Bröst & Triceps
På måndagen kör jag Knäböj Marklyft Stela Marklyft Benpress Lårcurl i nämnd ordning. Problemet är att det tar förjävla mycket på korsryggen. Jag körde tidigare marklyftet på Torsdagar då jag körde övrig rygg men det fungerade inte. Knäböjen + Stela marklyftet tar helt enkelt för mycket på nedre ryggen så jag var fortfarande stel tre dagar senare och jag vill helst bara köra varje muskelgrupp en gång/vecka.
Jag lyckas dock köra stångrodd på Ryggdagen.
Hoppas att jag inte svamlat till det för mycket...
Hur mycket ska Knäböjen ta på nedre ryggen? (Jag är förhållandevis starkare i ryggen än i benen och misstänker att jag tar för mycket med ryggen)
Hur har ni placerat Knäböj, Marklyft, Stela Marklyft och Stångrodd under veckan för att slippa att bli övertränade?
Mvh Daemon
[ 25 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: Daemon ]
Jag har lite funderingar angående min träning för nedre rygg.
Mitt veckopass ser ut som följande:
Mån: Fram + baksida lår & Nedre Rygg
Tis: Vader, Axlar & Mage
Tors: Övre rygg & Biceps
Lör: Bröst & Triceps
På måndagen kör jag Knäböj Marklyft Stela Marklyft Benpress Lårcurl i nämnd ordning. Problemet är att det tar förjävla mycket på korsryggen. Jag körde tidigare marklyftet på Torsdagar då jag körde övrig rygg men det fungerade inte. Knäböjen + Stela marklyftet tar helt enkelt för mycket på nedre ryggen så jag var fortfarande stel tre dagar senare och jag vill helst bara köra varje muskelgrupp en gång/vecka.
Jag lyckas dock köra stångrodd på Ryggdagen.
Hoppas att jag inte svamlat till det för mycket...
Hur mycket ska Knäböjen ta på nedre ryggen? (Jag är förhållandevis starkare i ryggen än i benen och misstänker att jag tar för mycket med ryggen)
Hur har ni placerat Knäböj, Marklyft, Stela Marklyft och Stångrodd under veckan för att slippa att bli övertränade?
Mvh Daemon
[ 25 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: Daemon ]