handdator

Visa fullständig version : Skulle du kunna ha en flickvän som var starkare än dig?


filmjölk
2014-10-23, 16:39
En klassisk fråga som jag ställt förut, men det var ett tag sedan. Tänk dig att du träffar en tjej som du klickar på alla plan med, men hon är starkare än dig. Räkna bort sjukdomstillstånd/handikapp utan ni båda är hyfsat friska.

Hon lyfter mer än dig på gymmet i det mesta, hon kan med lätthet brotta ner dig, och du skulle sannolikt förlora om ni skulle slåss.

Hade det blivit för mycket för ditt manliga ego eller är det struntsaker du inte skulle låta hamna i vägen för kärleken?

Till kvinnor har jag motsatt fråga, hade ni kunnat ha en pojkvän som är fysiskt underlägsen dig?

filmjölk
2014-10-23, 16:43
Ooooops skulle hamnat i allmänt

Sheogorath
2014-10-23, 16:48
Jag tror inte jag hade gillat hennes fysik då, så nej. Men om vi bara pratar om styrka, rent hypotetiskt, så hade jag naturligtvis brytt mig, men det hade inte varit en "deal breaker".

anvihl
2014-10-23, 16:49
Nepp, inga problem. Då skulle hon ju kunna brotta ned mig och ha förnedringssex med mig utan problem *cupid*.

Rikard Jansson
2014-10-23, 17:15
hett ju ffs

StarkaUlf
2014-10-23, 17:38
"Kan du öppna burken åt mig? Locket sitter åt för hårt.."

"Kan du efterdra muttrarna/bultarna?.."

Nej tack, då avstår jag hellre sylten och kör tills hjulet lossnar.

Om hon är en amazon, då kan jag köpa det.

cero
2014-10-23, 17:46
jag tror inte jag hade gillat hennes fysik då, så nej.

+1

Damien Thorne
2014-10-23, 17:48
Jag tycker det är sexigt med starka tjejer :naughty:
...så länge dom inte käkar en massa anabola så att dom är mer manlig än mig ;)

Jona
2014-10-23, 17:49
Nu när frågan kommer på tal inser jag att jag är starkare än min man. Aldrig tänkt på det, aldrig brytt mig.

filmjölk
2014-10-23, 17:50
Tack för flytten mods *hug**hug*

alphahanen2
2014-10-23, 17:57
Nej, det skulle faktiskt kännas förnedrande i dem stunder ämnet plockas upp.

filmjölk
2014-10-23, 18:01
Nu när frågan kommer på tal inser jag att jag är starkare än min man. Aldrig tänkt på det, aldrig brytt mig.

Jag tror detta gör dig till något av ett unikum även om du så är feminist. Min fördom säger mig att få kvinnor (oavsett ideologi) skulle kunna attraheras av en man som är fysiskt svagare än dem själva, även om kvinnan själv är fysiskt stark (mer avsmak för fysiskt svagare män i de fallen tom.).

alphahanen2
2014-10-23, 18:03
Nu när frågan kommer på tal inser jag att jag är starkare än min man. Aldrig tänkt på det, aldrig brytt mig.

Vet inte något om er men jag tror ämnet blir känsligare också om mannen ifråga har gått in hårt för träningen i flera år och hittar en tjej som lyfter mer än han.

Nu kanske han gymmat i flera år och gått in för det, om det isånnafall inte stör er relation är det bara att gratulera!

Eufori
2014-10-23, 18:03
Sett drösvis med små kinesiskor rycka och stöta mer än jag kommer att fixa inom överskådlig tid, så jag vet att en kvinna skulle kunna vara starkare än mig och ändå ha en fysik jag finner tilltalande. Jag avskyr feminazis och deras röd/liberala fanboys som är ständigt redo att släta över deras extremism, men jag har absolut inga problem med att en kvinna är starkare/smartare/tjänar mer än mig. Mitt nuvarande äktenskap uppfyller redan 2/3 av detta.

Sparven från Minsk
2014-10-23, 18:14
Inga problem, så länge hon är het!

Armed Dingo
2014-10-23, 18:16
Inte en dealbreaker men det är ju en sak mindre man känner att man kan stötta henne med. Alla (?) vill väl känna sig nödvändiga och uppskattade.

Så din fråga är egentligen,är du bara stark eller har du nåt innanför pannbenet också ;)

Tricklew
2014-10-23, 18:25
Så länge hon låtsas vara klen och försvarslös under samlag så ska det nog funka.

filmjölk
2014-10-23, 18:28
Sett drösvis med små kinesiskor rycka och stöta mer än jag kommer att fixa inom överskådlig tid, så jag vet att en kvinna skulle kunna vara starkare än mig och ändå ha en fysik jag finner tilltalande. Jag avskyr feminazis och deras röd/liberala fanboys som är ständigt redo att släta över deras extremism, men jag har absolut inga problem med att en kvinna är starkare/smartare/tjänar mer än mig. Mitt nuvarande äktenskap uppfyller redan 2/3 av detta.

Ryck, stöt och böj är väl en sak för sig. Jag pratade om styrka, och det mäts ffa. i bänkpress, ohpress, bicepscurls och pullups för maxvikt (kv+extravikt) :D hade du kunnat leva med detta då?

Yes
2014-10-23, 18:30
Sett drösvis med små kinesiskor rycka och stöta mer än jag kommer att fixa inom överskådlig tid, så jag vet att en kvinna skulle kunna vara starkare än mig och ändå ha en fysik jag finner tilltalande. Jag avskyr feminazis och deras röd/liberala fanboys som är ständigt redo att släta över deras extremism, men jag har absolut inga problem med att en kvinna är starkare/smartare/tjänar mer än mig. Mitt nuvarande äktenskap uppfyller redan 2/3 av detta.
Jag skulle gärna brottas med dessa små tjejer för att se vem som egentligen vinner. Om hon mot förmodan vinner och lyckas hålla fast mig skulle jag gråta en tår över min förlorade manlighet och bli fjollbög.

XXXL
2014-10-23, 18:34
Absolut inga problem, allt skulle bli lättare hemma bära matkassar från bilen och hushållsarbete.

hugok
2014-10-23, 18:51
Jag hade befruktat henne och fått barn med supergener.

mangemani
2014-10-23, 19:08
ja, självklart skulle jag kunna vara det.
förstår inte varför man inte skulle kunna vara med någon som är starkare eller större, man förlorar varken manligheten eller något annat pga det och tycker man att man gör det så kanske det är dags att söka hjälp hos någon.

h051n
2014-10-23, 19:18
Ahh det räcker att hon kan förstöra en psykiskt, men fysiskt också, där går gränsen.

Sheogorath
2014-10-23, 19:23
ahh det räcker att hon kan förstöra en psykiskt, men fysiskt också, där går gränsen.

:d

R Scarpa27
2014-10-23, 19:40
vill ha en tjej som är dubbelt så stark som mig själv.
she hulk plz...säkerligen mer än 10x stronger :D
http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2012/310/b/b/she_hulk___light_weight_s_by_www_joejitsu_co_uk-d5k8enc.jpg

Eufori
2014-10-23, 19:49
Ryck, stöt och böj är väl en sak för sig. Jag pratade om styrka, och det mäts ffa. i bänkpress, ohpress, bicepscurls och pullups för maxvikt (kv+extravikt) :D hade du kunnat leva med detta då?

Jag kan inte se att just det skulle vara ett problem så länge fysiken är tilltalande. Jag gillar feminina kvinnor (ej att förväxla med fjolliga) och det kan väga upp tunga muskler. En kulstötar eller SL-köttbulle fysik går dock fetbort.

Ristretto
2014-10-23, 19:53
Det har jag redan.

LoveMachine
2014-10-23, 21:09
Tycker det är hur coolt som helst och ärligt talat rätt attraktivt med starka tjejer. Ur det perspektivet det också en bonus om hon är lång, blond och ser ut som en valkyria. Påminner mig om ett befäl på min bataljon. Så jag skulle inte ha några problem med det.. För det första så har jag inget behov av att gå runt och hävda mig fysiskt. För det andra, skulle jag ändå få mindervärdeskomplex så har jag andra talanger som jag kan känna mig nöjd över.

R Scarpa27
2014-10-23, 21:10
Det har jag redan.

spotted u in comic!..
http://www.comics101.com/comics101//news/Comics%20101/111/date.jpg

Diomedea exulans
2014-10-23, 21:11
Ja, annars skulle jag ju ffs få sålla bort 50 % av världens tjejer.

ceejay
2014-10-23, 21:12
Nja, vetifan. Mest pga att denne tjej skulle behöva vara jävligt stark och skulle se grotesk ut.

aijou
2014-10-23, 21:28
Jag skulle vara oerhört stolt över henne och antagligen skryta om henne hela tiden. :D

Dessutom så hade vi kunnat träna tillsammans (för jag utgår ifrån att hon måste träna regelbundet för att hålla sig såpass stark).

Börje H
2014-10-23, 21:36
Det har jag redan.

Det har du, faktiskt. Sinnes. Grym. Du me *hug* Kom hem!

Tycker det är hur coolt som helst och ärligt talat rätt attraktivt med starka tjejer. Ur det perspektivet det också en bonus om hon är lång, blond och ser ut som en valkyria. Påminner mig om ett befäl på min bataljon.

Sååååå inte den enda som tycker hon är attraktiv ;)
Du skulle sett hur LAK stannade när hon drog mark. I shit U not :d

On topic: det skulle vara helt ok.

Börje H
2014-10-23, 21:41
Nja, vetifan. Mest pga att denne tjej skulle behöva vara jävligt stark och skulle se grotesk ut.

Jag tolkar det som en rent hypotetisk fråga förvisso. Men trots att jag är inte direkt svag finns det tjejjer som är starkare än mig i typ ryck/vändningar/chins/dips. En del av dem sjukt attraktiva och skulle tycke uppstå så skulle jag inte alls vara främmande.

Man kan ju även köra via Wilkskoff ju ;) Been there, done that. Survived, thats all.

R Scarpa27
2014-10-23, 21:48
Ja, annars skulle jag ju ffs få sålla bort 50 % av världens tjejer.

styrka i skägglyftning det då? ... jae jaeka du kan ju bli 1337 där.

hurril
2014-10-23, 21:49
Jag gillar starka brudar och skulle inte ha något emot det så vitt jag vet. Men man vet inte alltid hur man fungerar. Vore speciellt med någon som är starkare dock.

BelowAverage
2014-10-23, 21:55
Rent hypotetiskt ja om vi pratar inställning, inga problem. Hade varit riktigt coolt.
Hade varit jäkligt svårt om starkare tjej var ett krav ^^,

Xtronal
2014-10-23, 22:01
Jag tycker det är sexigt med starka tjejer :naughty:
...så länge dom inte käkar en massa anabola så att dom är mer manlig än mig ;)

Så sant! Testo-brudar brukar inte vara så attraktiva...

Sheogorath
2014-10-23, 22:04
Så sant! Testo-brudar brukar inte vara så attraktiva...

Det är nu man skulle kunna slänga in en massa bilder på clean-eating fitness-hjältar och skapa dålig stämning. ;)

filmjölk
2014-10-23, 22:19
Nja, vetifan. Mest pga att denne tjej skulle behöva vara jävligt stark och skulle se grotesk ut.

220cm lång, 140kg med rutmage, 200kg i raw bänkpress och 400kg i rawböj. Hngnnn!

arthax
2014-10-23, 22:26
Jag har det. (har ingen lust att snacka om det :( )

XXXL
2014-10-23, 22:56
Tjejer på gymmet som är starkare än mig i vissa övningar, det känns helt okej faktiskt.

filmjölk
2014-10-23, 23:00
Om jag skall vara helt ärlig så hade jag stört mig en del på detta, såpass är mitt ego. Inte så att jag hade skiljt mig för det, men stört mig hade jag jag gjort.

Smartare, rikare, snyggare, snabbare, bättre allt det där har jag inga problem med, tvärtom. Men fysiskt starkare hade sårat min manlighet.

alphahanen2
2014-10-24, 00:09
ja, självklart skulle jag kunna vara det.
förstår inte varför man inte skulle kunna vara med någon som är starkare eller större, man förlorar varken manligheten eller något annat pga det och tycker man att man gör det så kanske det är dags att söka hjälp hos någon.

Du kan inte förstå att vissa tycker att ens manlighet försvinner lite om tjejen är starkare. Personligen skulle jag känna mig ganska maktlös om jag var klenare. Inte för att jag inte har makt över henne men för att jag inte skulle kunna försvara henne på samma sätt om hon var starkare än jag.

Agitator
2014-10-24, 00:39
Röstade hade inte klarat det.

Inte intresserad av någon fullproppad med steroider eller valross till best.

Skulle det vara så att kvinnan ifråga inte såg grotesk ut, utan lite mer åt amazonhållet men ändå kvinnlig så visst.

Men det faller ju där, inte en chans att personen ifråga hade varit tillräckligt kvinnlig helt enkelt ifall hon skulle vara starkare än mig.

Men leker vi med fantasin och det är en söt tjej med normal eller lite tränad kropp så visst.

Ska det vara massa muskler så kan man ju lika bra konvertera till homosexualitet.

*Flash*
2014-10-24, 00:46
Jag är liten och svag, när det kommer till killar så gillar jag faktiskt att känna mig liten och svag.
Att kunna brotta ner en kille (som jag skulle vara tillsammans med) känns inte så jävla hett ärligt talat..och ja jag har faktiskt lyckats brotta ner en kille, mer än en faktiskt men på den tiden var jag starkare än vad jag är nu.
Med tanke på att en kille skulle behöva totalt sakna muskler för att inte vara starkare än mig i dagsläget så nej tack, hade jag själv varit väldigt stark så hade jag kanske resonerat annorlunda..vem vet?*rolleyes*

Röda Björnen
2014-10-24, 01:23
Jag önskar jag var man nog att inte bry mig, men jag tror ärligt att det hade stört mig om hon var starkare.

Absolut inget problem med människor som är starkare än mig, men hade min tjej varit starkare än mig så hade jag tyvärr antagligen stört mig på det.

Rahf
2014-10-24, 01:29
Kör på Hurrils filosofi. Jag har ingen aning om hur reaktionen verkligen hade blivit, men annorlunda hade det känts. Man är uppvuxen som det starkare och mer privilegierade könet, så en fysiskt underlägsen position hade definitivt satt igång tankeverket.

cero
2014-10-24, 01:43
Det har jag redan.

Jag har det. (har ingen lust att snacka om det :( )

Hur starka?

Lepras
2014-10-24, 04:17
200kg i bänkpresstjej...njaeeee

filmjölk
2014-10-24, 05:49
200kg i bänkpresstjej...njaeeee

En tjej som tar 100kg i bänkpress gissar jag att du kan tycka är väldigt snygg. Ta precis den fysiken du föreställer att hon har och gör henne större, precis samma proportioner bara förstorad. Det blir ju inte oattraktivt.

exor
2014-10-24, 05:53
Skulle hon kunna se normal ut så hade jag kunnat fundera på det. Men för att en kvinna skulle vara starkare skulle hon inte se attraktiv ut i mina ögon.

LoveMachine
2014-10-24, 07:22
Sååååå inte den enda som tycker hon är attraktiv ;)
Du skulle sett hur LAK stannade när hon drog mark. I shit U not :d

Nu är man inte så objektiv när man ligger i fält, men jo helt klart attraktiv. Det hade kul att se, både marklyften och reaktionen.

ARMSTARK
2014-10-24, 07:24
Jag gillar kvinnor som ser ut ( i kroppen ) som Marilyn Monroe. Skulle den här superstarka tjejen se ut så vore det inga problem för mig.

Wormzie
2014-10-24, 07:24
kan leva med en som är smartare, så varför inte även starkare?

hultman
2014-10-24, 07:34
Ganska osannolikt att man faller för den typen av tjej och fysik. Hade dock inte haft problem med fenomenet i sig, om ja hade man väl fått träna hårdare själv bara.

4623
2014-10-24, 07:40
kan leva med en som är smartare, så varför inte även starkare?

Menar du att män generellt är smartare än kvinnor? :cool:

filmjölk
2014-10-24, 07:48
Menar du att män generellt är smartare än kvinnor? :cool:

Kvinnor har ju generellt någon enhet högre IQ än män och högre betyg i skolan i snitt så jag skulle hävda tvärtom.

Diomedea exulans
2014-10-24, 08:07
Om jag skall vara helt ärlig så hade jag stört mig en del på detta, såpass är mitt ego. Inte så att jag hade skiljt mig för det, men stört mig hade jag jag gjort.

Smartare, rikare, snyggare, snabbare, bättre allt det där har jag inga problem med, tvärtom. Men fysiskt starkare hade sårat min manlighet.

För egen del har jag inget problem med att bli sexig på samma sätt som Woody Allen eller Hugh Grant är sexig. Dvs, att vara en fysiskt underlägsen och inkompetent men rolig och gullig kille som tjejerna får moderskänslor för.

filmjölk
2014-10-24, 08:44
För egen del har jag inget problem med att bli sexig på samma sätt som Woody Allen eller Hugh Grant är sexig. Dvs, att vara en fysiskt underlägsen och inkompetent men rolig och gullig kille som tjejerna får moderskänslor för.

Inkompetent, osexig, tråkig, ful och någon som inducerar obehagskänslor har jag inga jätteproblem med men fysiskt vek...där sätter jag min gräns för hur lågt jag tycker det är ok för mig att sjunka :)

Macroman
2014-10-24, 08:51
Hade inte gillat hennes utseende och fysik så svaret är nej.

Om man hypotetiskt inte såg att hon var stark utan hon var slank och snygg och såg normal ut hade jag inte haft några problem med det. Tror jag...

hugok
2014-10-24, 09:12
Om någon är nyfiken på var denna kvinna som nämns i tråden så är hon ryska och heter Galina Karpova. Jag tar för övrigt tillbaka mitt tidigare uttalande.
PzkZTIR9ZL4

denpa
2014-10-24, 09:29
"Kvinna"

Agitator
2014-10-24, 09:32
Ja, är det där en kvinna?

Snarare en best som käkar oss småpojkar här på kolo till frukost för att sedan äta hurril till lunch och till middag blir det smulter marinerad förstås sedan ceejay som tandpetare.

Lepras
2014-10-24, 09:49
En tjej som tar 100kg i bänkpress gissar jag att du kan tycka är väldigt snygg. Ta precis den fysiken du föreställer att hon har och gör henne större, precis samma proportioner bara förstorad. Det blir ju inte oattraktivt.

Mitt ex bänkade nog inte ens 50 och hade synliga bröstmuskler när fett% kröp nedåt,,det räckte klart..så nej

AronP
2014-10-24, 09:54
En tjej som är överlag starkare än mig hade jag haft problem med men enstaka grenar hade jag kunnat acceptera. Dock verkar det som det får bli rätt så rejäla damer innan det händer.

TomasB
2014-10-24, 09:58
Inga problem, om hon har samma kropp som min sambo (d.v.s strax över 50 kg på 173 cm) och tvärdeffad. :D

Edit: Ändå hon som bestämmer. Kvittar väl om hon var starkare fysiskt eller inte.

alphahanen2
2014-10-24, 12:29
Hade inte bara kunna sätta min vänstra, utan även min högra pungkula på att det där var en man.

Ni som säger att ni hade varit OK med det. Tänk er att ni maxar i bänk, sen kommer tjejen och gör en enkel 5:a på det. Hade man ens velat skryta om det nya rekordet då?

TomasB
2014-10-24, 12:32
Hade inte bara kunna sätta min vänstra, utan även min högra pungkula på att det där var en man.

Ni som säger att ni hade varit OK med det. Tänk er att ni maxar i bänk, sen kommer tjejen och gör en enkel 5:a på det. Hade man ens velat skryta om det nya rekordet då?

Om hon i övrigt ser ut som en sexig kvinna och lyfter typ 150 kg i bänk á 5 reps? LÄTT jag hade fan basunerat ut det på Facebook (Trots att jag är fullständigt allergisk mot att göra dylika statusuppdateringar).

:d

Diomedea exulans
2014-10-24, 12:32
Ni som säger att ni hade varit OK med det. Tänk er att ni maxar i bänk, sen kommer tjejen och gör en enkel 5:a på det. Hade man ens velat skryta om det nya rekordet då?

Skryter sällan i vilket fall, då jag tycker att det är rätt töntigt. Men jag hade inte haft något problem med det som du beskriver.

Lepras
2014-10-24, 12:34
Om hon i övrigt ser ut som en sexig kvinna och lyfter typ 150 kg i bänk á 5 reps? LÄTT jag hade fan basunerat ut det på Facebook (Trots att jag är fullständigt allergisk mot att göra dylika statusuppdateringar).

:d

Kasta upp en bild på en sexig kvinna som gör en 5a på 150 i bänk,så kan vi avgöra *flex*

Oxe
2014-10-24, 12:40
Hade tycket det var hur skönt som helst, älskling den här *insert valfritt förmån* är så tung skulle du kunna hjälpa mig, det där som man själv alltid råkar ut för. Fast dylika föremål gick jättebra att tex lyfta in i bilen när man inte var med.

Under hänseende att hon skulle klara av mina utseende preferenser

Diomedea exulans
2014-10-24, 12:41
Kasta upp en bild på en sexig kvinna som gör en 5a på 150 i bänk,så kan vi avgöra *flex*

Hon den där ryska 11-åringen som lyfter sjuttioelva miljarder i bänk och som ibland florerar på forumet i olika trådar kan nog bli fin när hon blir 18.

Bailah
2014-10-24, 12:45
Ja, lätt.

Lepras
2014-10-24, 12:54
Hon den där ryska 11-åringen som lyfter sjuttioelva miljarder i bänk och som ibland florerar på forumet i olika trådar kan nog bli fin när hon blir 18.

länk?

Lepras
2014-10-24, 12:55
Hon den där ryska 11-åringen som lyfter sjuttioelva miljarder i bänk och som ibland florerar på forumet i olika trådar kan nog bli fin när hon blir 18.

Får nog fortfarande vänta jävligt länge innan hon tar 200 raw touch and go*facepalm*

Diomedea exulans
2014-10-24, 12:59
länk?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197749

TomasB
2014-10-24, 13:01
Kasta upp en bild på en sexig kvinna som gör en 5a på 150 i bänk,så kan vi avgöra *flex*

Det var ett axiom! Förutsatt att kvinnan är sexig så skulle jag BARA tycka det var ballt om hon plockade 150 i bänk.

Om du var ihop med denna:
http://media2.onsugar.com/files/2013/12/06/761/n/1922564/5231c73337e992b1_0-doutzenthumb.preview.jpg

Och hon drog av en lätt 5a på 150. Skulle inte du tycka det var jääääävligt ballt? (Japp, lika sannolikt som att hon var stålkvinnan egentligen).

Agitator
2014-10-24, 13:01
Hon den där ryska 11-åringen som lyfter sjuttioelva miljarder i bänk och som ibland florerar på forumet i olika trådar kan nog bli fin när hon blir 18.

Tror inte det. Tror du hon slutar lyfta tungt helt plötsligt?

Lär nog fortsätta rätt friskt med hästschamponerandet så den där nätta fröken du dagdrömmer om kommer nog inte existera tyvär.

Diomedea exulans
2014-10-24, 13:03
Jaja.

Men hon här då? Hade ni ärligt kunnat säga att ni hade bangat henne: http://www.odditycentral.com/pics/russian-powerlifter-has-the-face-of-a-porcelain-doll-and-the-body-of-an-amazon.html

PureWhey
2014-10-24, 13:07
10/10 wud cardio

Agitator
2014-10-24, 13:11
Never wud

XXXL
2014-10-24, 13:14
Jaja.

Men hon här då? Hade ni ärligt kunnat säga att ni hade bangat henne: http://www.odditycentral.com/pics/russian-powerlifter-has-the-face-of-a-porcelain-doll-and-the-body-of-an-amazon.html

Beror på om hon skulle charma mig. Den skulle inte resa sig av sig självt i alla fall.

mangemani
2014-10-24, 13:15
Du kan inte förstå att vissa tycker att ens manlighet försvinner lite om tjejen är starkare. Personligen skulle jag känna mig ganska maktlös om jag var klenare. Inte för att jag inte har makt över henne men för att jag inte skulle kunna försvara henne på samma sätt om hon var starkare än jag.

nej jag förstår det inte alls, i överhuvudtaget.
försvara henne på samma sätt? du menar att om någon attackerar så ska din svagare kvinna stå och darra bakom dig medans du står framför och försvarar? typ som i sagorna där den vita riddaren slåss mot draken som vill äta upp prinsessan? på vilket sätt försvinner din manlighet om hon kliver fram och hjälper dig att avvärja angriparen? dont get it.
personligen så skulle jag bara bli glad om kvinnan hjälper till, inte fan skulle jag känna mig som en svag tjej eller att jag förlorar k***n för det.

alphahanen2
2014-10-24, 13:34
du menar att om någon attackerar så ska din svagare kvinna stå och darra bakom dig medans du står framför och försvarar? typ som i sagorna där den vita riddaren slåss mot draken som vill äta upp prinsessan?

Ja!

Sen rider vi igenom södermalms gator och visar att patriarkatets glansdagar icke är för intet.

mangemani
2014-10-24, 13:41
Ja!

Sen rider vi igenom södermalms gator och visar att patriarkatets glansdagar icke är för intet.

javisst skulle man försvara sin tjej, men personligen ser jag inga som helst problem med att få hjälp utav min starkare tjej, det är väl bättre 2 mot 1 då det gäller att försvara sig mot en angripare.
får man en kniv i axeln och är på väg att få den i ett dödligare område, så väljer man väl inte att dö i rädsla för att "förlora manligheten"(hur det nu går till) om tjejen kliver fram och hjälper till, räddar en från att riskera att dö.
väljer man att riskera att dö i rädsla, då är det dags att söka hjälp.

Lepras
2014-10-24, 13:48
Det var ett axiom! Förutsatt att kvinnan är sexig så skulle jag BARA tycka det var ballt om hon plockade 150 i bänk.

Om du var ihop med denna:
http://media2.onsugar.com/files/2013/12/06/761/n/1922564/5231c73337e992b1_0-doutzenthumb.preview.jpg

Och hon drog av en lätt 5a på 150. Skulle inte du tycka det var jääääävligt ballt? (Japp, lika sannolikt som att hon var stålkvinnan egentligen).

Ja,men då kan hon ju lika gärna ha vingar,spruta eld o vara evigt ung^^

Trodde det var snack om en riktig tjej. En sak är om killen är svag,men i mitt fall o många andra på brädan behövs det en ganska stark tjej--inte som hon ovan ;)

Edit: Hon va inte sååå snygg faktiskt :P

Lepras
2014-10-24, 13:50
Jaja.

Men hon här då? Hade ni ärligt kunnat säga att ni hade bangat henne: http://www.odditycentral.com/pics/russian-powerlifter-has-the-face-of-a-porcelain-doll-and-the-body-of-an-amazon.html

Fortfarande alldeles för svag.
Yulia competes in the 60kg weight class. Her stats are: squats – 130kg, bench press – 75 kg, jerk – 140 kg.

Patriarch K
2014-10-24, 14:37
Det hade varit lite småjobbigt om hon flyttade omkring mig när vi var hemma. Typ om hon skulle dammsuga under mig och lyfte upp mig med ena armen och satte tillbaks mig.
Sedan hade det varit ganska drygt i sänghalmen om hon flyttade runt mig så att det blev skönt för henne typ.

Annars hade det varit okej.

filmjölk
2014-10-24, 15:21
Här är en dam som lätt är starkare än iaf 75% av herrarna i tråden:

http://www.girlswithmuscle.com/images/full/156466364.jpg

Inte ful, inte maskulin.

Diomedea exulans
2014-10-24, 15:23
Här är en dam som lätt är starkare än iaf 75% av herrarna i tråden:

Inte ful, inte maskulin.

Hade kunnat tänka mig henne.
Fast jag hade föredragit en odopad, osilikonifierad, otatuerad och lite fetare variant.

4623
2014-10-24, 15:25
Inte maskulin?

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/101/781/Y0UJC.png

Petoria
2014-10-24, 15:27
Nej verkligen inte.

filmjölk
2014-10-24, 15:32
Inte maskulin?
]

Vart är det maskulina?

4623
2014-10-24, 15:35
Skulle folk se en bild på endast armarna är jag ganska övertygad om att majoriteten skulle tro det var en man.

Lallle
2014-10-24, 16:21
Hade inte krävts så jävla mycket, så det har nog inte varit problematiskt. I princip får hon vara så stark som helst, det är bara det visuella som eventuellt skulle komma med som jag skulle ha invändningar emot.

Agitator
2014-10-24, 16:36
Här är en dam som lätt är starkare än iaf 75% av herrarna i tråden:

http://www.girlswithmuscle.com/images/full/156466364.jpg

Inte ful, inte maskulin.

Ser rätt svag ut, stats?

BisonLGcrew
2014-10-24, 16:56
Hur i helvete ser en sån brud ut?

Adama
2014-10-24, 17:00
SQncxXAlBFE

Lydia Valentin kan man ju tänka sig.. här i en 147 kg stöt, således starkare än mig ;)

Agitator
2014-10-24, 17:36
jZhlkNy_JG8

I en övning som typ 99 procent av folk på gymmen inte utför.

Mark, bänk böj då?

Kralligare
2014-10-24, 17:51
Nopp, om kärringen är starkare är det något fel. Bara känslan av att veta att om hon ville så skulle hon kunna spöa skiten ur mig, nej tack.

Diomedea exulans
2014-10-24, 17:57
Nopp, om kärringen är starkare är det något fel. Bara känslan av att veta att om hon ville så skulle hon kunna spöa skiten ur mig, nej tack.

En tjej som är svagare än dig men bättre på att slåss, då?

R Scarpa27
2014-10-24, 19:36
http://fc00.deviantart.net/fs70/i/2014/211/b/4/elena_by_tigersan-d7sxp12.jpg

http://th07.deviantart.net/fs71/PRE/i/2013/223/3/9/realismtest_002_by_tigersan-d6hpzmd.jpg

http://th01.deviantart.net/fs71/PRE/i/2011/295/d/a/sonya_pumping_iron_by_tigersan-d4dmh1k.jpg

http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2013/183/3/e/shelby_pumping_up_by_tigersan-d6bpy2q.jpg

XXXL
2014-10-24, 19:37
Är det någon sorts ny fetisch R Scarpa27 eller är de sen gammalt?

R Scarpa27
2014-10-24, 19:44
Är det någon sorts ny fetisch R Scarpa27 eller är de sen gammalt?

just dreamgirls :)

Adama
2014-10-24, 20:26
Mark, bänk böj då?

nGlTV6AURyU

Lätt trea på 170 kg utan bälte?

Lepras
2014-10-24, 20:29
Pratar vi starkare generellt -Hon är starkare än mig!
Eller i enstaka övningar -Hon är starkare än mig i knäböj!

? Killar är ju oftast sjukt överlägsna i pressövningar

XXXL
2014-10-24, 20:54
Sjukt smidigt ju om man somnat i soffan så kan hon bära in en till sängen som när man var liten! De kan ju inte en tjej på 50 kg som inte ens lyfter. Ni måste se fördelar!

R Scarpa27
2014-10-24, 21:05
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/12/05/article-2518632-19DC34FB00000578-532_634x548.jpg

Exdiaq
2014-10-24, 21:43
Japp.

https://scontent-b-lga.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10367607_675946432513537_8780392756692732123_n.jpg ?oh=edffda0c09fa3b74811ff4ec5e83fcf2&oe=54E9713C
https://scontent-a-lga.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/10703574_675946492513531_8157507959736404450_n.jpg ?oh=2ddc7d89f5620e8c9ca14ce0936c93d3&oe=54ED5E60

Exdiaq
2014-10-24, 21:45
jZhlkNy_JG8

I en övning som typ 99 procent av folk på gymmen inte utför.

Mark, bänk böj då?

Wut, vad för gym hänger du på egentligen?

Kör på motionsgym och där kör en hel del vändningar och ryck.

Malle1
2014-10-24, 22:07
Skulle en tjej klara av att ha en svagare kille?

Agitator
2014-10-24, 22:19
Wut, vad för gym hänger du på egentligen?

Kör på motionsgym och där kör en hel del vändningar och ryck.

Vi har typ en kille på ett stort gym i sthlm som typ håller på att köra ryck/stöt eller vad det heter. Övar rätt mycket med låga vikter att vända upp osv, men inte så ofta pressa.

Så en kille då av några tusen medlemmar på just det jag är på. Generellt bara byggargym där jag är med lite spinningsal osv samt eleikostänger och några mattor för dämpning och burar och rack.

filmjölk
2014-10-24, 23:05
Ser rätt svag ut, stats?

Vunnit WPC -vm både raw och utrustat samt wsw.

filmjölk
2014-10-24, 23:22
Tyngdlyftartjejn är ju starkare än de allra flesta killar i tråden, det kan man avgöra med lite matte.

En stöt (överstöten) är ganska lik en pushpress, och en pushpress är ganska lik en press, och styrkan i press går att någotsånär överföra till bänkpress, brukar vara c:a 60%.

man orkar ju lite mer i pushpress än press, så säg 140kg stöt motsvarar 130kg i press.

Pressresultatet är ju c.a 60% av bänkpressresultatet, så 130*60%+130 borde vara en tillförlitlig formel. Hon lyfter alltså på ett ungefär 208kg i bänkpress.

Exdiaq
2014-10-24, 23:25
Tyngdlyftartjejn är ju starkare än de allra flesta killar i tråden, det kan man avgöra med lite matte.

En stöt (överstöten) är ganska lik en pushpress, och en pushpress är ganska lik en press, och styrkan i press går att någotsånär överföra till bänkpress, brukar vara c:a 60%.

man orkar ju lite mer i pushpress än press, så säg 140kg stöt motsvarar 130kg i press.

Pressresultatet är ju c.a 60% av bänkpressresultatet, så 130*60%+130 borde vara en tillförlitlig formel. Hon lyfter alltså på ett ungefär 208kg i bänkpress.

Nej

Lepras
2014-10-25, 03:25
Nej

Hahaha :D

+Nej

Lepras
2014-10-25, 03:33
HFrnTlmjzmM

O han tar 370 i bänk?*flex*

JamesD
2014-10-25, 09:44
Pratar vi starkare generellt -Hon är starkare än mig!
Eller i enstaka övningar -Hon är starkare än mig i knäböj!

? Killar är ju oftast sjukt överlägsna i pressövningar

Hur kommer det sig egentligen att tjejer kan bli riktigt starka i knäböj, men inte i bänkpress?

bigtraps
2014-10-25, 10:35
Tyngdlyftartjejn är ju starkare än de allra flesta killar i tråden, det kan man avgöra med lite matte.

En stöt (överstöten) är ganska lik en pushpress, och en pushpress är ganska lik en press, och styrkan i press går att någotsånär överföra till bänkpress, brukar vara c:a 60%.

man orkar ju lite mer i pushpress än press, så säg 140kg stöt motsvarar 130kg i press.

Pressresultatet är ju c.a 60% av bänkpressresultatet, så 130*60%+130 borde vara en tillförlitlig formel. Hon lyfter alltså på ett ungefär 208kg i bänkpress.

Nu är du fan ute och cyklar ordentligt

alphahanen2
2014-10-25, 10:38
Hur kommer det sig egentligen att tjejer kan bli riktigt starka i knäböj, men inte i bänkpress?

Kan de inte bli det?

JamesD
2014-10-25, 13:46
Kan de inte bli det?

Det är nyheter för dig?

XXXL
2014-10-25, 13:51
HFrnTlmjzmM

O han tar 370 i bänk?*flex*

Jävla påfrestning på armbågarna de där borde vara.

awesomooo
2014-10-25, 13:56
nicht

alphahanen2
2014-10-25, 15:39
Det är nyheter för dig?

Ja det får jag nog påstå.

Fast du kanske generaliserade lite i ditt tidigare inlägg.. Då var det lite klantigt formulerat bara. :)

Lepras
2014-10-25, 16:31
Här har vi en kvinna som tar närmare 200 i rawbänk
Flickvänsmaterial -Nej

http://i801.photobucket.com/albums/yy298/bigbarrybell/untitled.jpg

Diomedea exulans
2014-10-25, 17:34
Här har vi en kvinna som tar närmare 200 i rawbänk
Flickvänsmaterial -Nej

Skumt med håravfallet. Jag letade upp en annan bild av henne där hon ser betydligt mer kvinnlig ut:

http://asp.elitefts.com/images/upload/qa/DSC01129.jpg

Men nej, jag tror faktiskt inte att jag skulle kunna dejta en kvinna med den kroppen, det är jag för ytlig för.

Jag skulle alltså inte kunna dejta en kvinna som är starkare än Lepras. Men däremot utan tvekan dejta en tjej som är starkare än mig. Kolla glutegirl på instagram, hon är med 80 % säkerhet starkare än mig.

Vivaldi
2014-10-25, 17:49
Alltså ... starkare än mig i knäböj ... då har hon i princip fått mig som slav ... ( yes im an ass man )

Diomedea exulans
2014-10-25, 17:56
Alltså ... starkare än mig i knäböj ... då har hon i princip fått mig som slav ... ( yes im an ass man )

+1000, hon hade fått vara dubbelt så stark som mig i knäböj.

Lepras
2014-10-25, 17:59
Alltså ... starkare än mig i knäböj ... då har hon i princip fått mig som slav ... ( yes im an ass man )

:D*kissass*

-squat-
2014-10-25, 18:38
inga problem. Men frågan är ju om en tjej skulle kunna ha en kille som är svagare än henne själv. är det verkligen bra för det kvinnliga självförverkligandet? ;)

filmjölk
2014-10-25, 20:51
Det är nyheter för dig?

Skillnaden i muskelmassa på herrar och damer är tydligast i överkroppen. Killar är generellt markant starkare i överkroppen än damer av samma storlek, men i benen är skillnaden avsevärt mindre.

Om jag får hitta på lite siffror skulle jag påstå att tjejer har 60% av killars styrka i överkroppen, men 80% mätt i underkroppen vid samma storlek.

Det här kan du testa lite ovetenskapligt själv :) Känner du två otränade individer som är ungefär lika långa och tunga men av olika kön? Ta med dessa till gymmet. Kör lite överkroppsövningar- se den påtagliga skillnaden mellan killar och tjejer. Kör sedan underkroppsövningar och du märker att killen är starkare, men inte alls med samma skillnad.

Ristretto
2014-10-25, 21:40
Det har du, faktiskt. Sinnes. Grym. Du me *hug* Kom hem!



Sååååå inte den enda som tycker hon är attraktiv ;)
Du skulle sett hur LAK stannade när hon drog mark. I shit U not :d

On topic: det skulle vara helt ok.
Hon är helt fantastisk. Behöver bara motiveras till att göra det "tråkiga" också.

Jobbar på't.

spotted u in comic!..
http://www.comics101.com/comics101//news/Comics%20101/111/date.jpg

Tackarrrrr

Agitator
2014-10-25, 22:58
Vad pratar ni om för tjej btw?

Om ni inte vill länka eller hänga ut osv. Vad drog hon då? Eller pratar ni bara om något sexistiskt nu, eller är det något monster som drar upp alla vikter killarna drömmer om?

ButtCoughEXTREME
2014-10-26, 00:03
Helt okej men liksom, skulle vilja se den tjejen och att hon samtidigt ska vara attraktiv. Finns ingen sådan.

F Ultra
2014-10-26, 02:12
Miia Grändås gör en tvåa på 180 i böj, reppar på 140+ i mark och ser ju allt annat än okvinnlig ut.

spoon
2014-10-26, 02:38
Skulle kunna namedroppa några kvinnliga lyftare på 70 kg som är starkare än många män men jag skiter i det. Det hade bara blivit en bedömningstråd och det är inte intressant. Men 180-100-200 är inte ovanliga siffror för eliten i klass -72.

Agitator
2014-10-26, 12:16
Grymt, men är de kvinnliga då till utseendet verkligen spoon?

För ifall det är mer muskler än vad man ser på de hyfsat vältränade killarna som gör de siffrorna utan att vara fläskiga så är det ju ändå en del muskler.

Eller är det siffror och sedan väldigt kvinnliga/nätta åt crossfithållet som inte sörplar hästschampoo var och varannan månad?

Några av de större crossfitnamnen i usa t.ex. ser ju väldigt enhanced ut tyvär, vissa gillar ju det dock.

filmjölk
2014-10-26, 13:38
Skulle kunna namedroppa några kvinnliga lyftare på 70 kg som är starkare än många män men jag skiter i det. Det hade bara blivit en bedömningstråd och det är inte intressant. Men 180-100-200 är inte ovanliga siffror för eliten i klass -72.

Vem tar 200 i mark? Småtjejerna brukar väl fastna på 180 nånstans? (vilket inte på något sätt är dåligt av en tjej)

-squat-
2014-10-26, 13:48
Miia Grändås gör en tvåa på 180 i böj, reppar på 140+ i mark och ser ju allt annat än okvinnlig ut.

+1. Vilket är bättre än mig i böj.

spoon
2014-10-26, 20:28
Vem tar 200 i mark? Småtjejerna brukar väl fastna på 180 nånstans? (vilket inte på något sätt är dåligt av en tjej)
Världsrekordet ligger på 240 i klass -72

filmjölk
2014-10-26, 20:35
Världsrekordet ligger på 240 i klass -72

Klassiskt? På SM tror jag aldrig jag sett en 200kgs mark.

spoon
2014-10-26, 23:15
Japp, utan utrustning.

Toni Radanov
2014-10-26, 23:56
Would smash! Faaast venne om Becka Swanson är singel och det är väl en sån "kvinna" som isf skulle va starkare. Låg risk men om det nu fanns en sån kvinna så sure, no problems! Är ju händigt som fan. Kan hon möblera om själv medan jag glor på Våra Värsta År. Eller Top Gear!

Trist att behöva bryta arm över om vi ska se QI eller Hem till gården (ni kan ju gissa, stereotypt fördomsfull sexistisk som jag är, vem som ska se vilken serie in my mind) :D

-squat-
2014-10-27, 23:23
Vägandes ynka 48 kg.
LV-Fp17S1xI

Herr Oberst
2014-10-27, 23:35
Var håller språkpoliserna till? 10 sidor och ingen har reagerat på grammatiken i topic. Det heter inte "starkare än dig"

För övrigt tror jag inte att jag skulle ha några som helst problem om min flickvän vore starkare än jag. För att ta ett liknande exempel så är min frus lönekuvert mycket tyngre än mitt

Agitator
2014-10-28, 10:55
Var håller språkpoliserna till? 10 sidor och ingen har reagerat på grammatiken i topic. Det heter inte "starkare än dig"

För övrigt tror jag inte att jag skulle ha några som helst problem om min flickvän vore starkare än jag. För att ta ett liknande exempel så är min frus lönekuvert mycket tyngre än mitt

Problemet för många här är väl att de först tänker på de tre stora samt lite annat penismätande som biceps curls eller liknade.

Och är man då själv inte direkt svag, så måste det bli något riktigt kraftpaket för att vara starkare än en själv. Vill man vara ihop med någon som troligen inte är direkt "kvinnlig" till utseendet i första hand?

Pratar vi om en nätt tjej som har lagom med muskler så kvinnligheten fortfarande består så är det ju en helt annan grej, men då lär hon knappast vara starkare. Så då är ju konceptet mer fantasi och dagdrömmar, och ja, då kan jag tänka mig en starkare tjej utan problem.

Diomedea exulans
2014-10-28, 10:57
Förresten, om man definierar styrka som uthållighetsstyrka så kan hon änna vara väldigt stark utan att vara stor?

filmjölk
2014-10-28, 12:40
Förresten, om man definierar styrka som uthållighetsstyrka så kan hon änna vara väldigt stark utan att vara stor?

Då definierar man styrka fel. Styrka mäts efter 1rm i följande övningar:

Fu bänkpress med stopp och axelbrett grepp
Stående axelpress utan benpush
Strikta bicepscurls med ryggen mot en vägg
Snedbänkpress med stopp och axelbrett grepp
Pullup med paralellt halvsmalt grepp (kv+extravikt)

Agitator
2014-10-28, 12:59
Då definierar man styrka fel. Styrka mäts efter 1rm i följande övningar:

Fu bänkpress med stopp och axelbrett grepp
Stående axelpress utan benpush
Strikta bicepscurls med ryggen mot en vägg
Snedbänkpress med stopp och axelbrett grepp
Pullup med paralellt halvsmalt grepp (kv+extravikt)

Vart är marklyft och knäböj? ffs!

DYEL BRO?

Adama
2014-10-28, 13:09
Vart är marklyft och knäböj? ffs!

DYEL BRO?

Tumregeln är ju givetvis att det måste vara övningar som filis är lite stark i ;)