handdator

Visa fullständig version : Vill träna och äta nyttigt, men!


tellex
2014-10-21, 17:14
Jag kom igång med träning och bättre matvanor förra året men under jul och semestern tappade jag helt lusten till att träna och började dricka läsk och snusa/röka igen. Jag vill träna men jag har inte orken för det.
Fan ska jag göra *cry*
Det jag tror det kan bero på var att jag tränade för att få bort den lilla kaggen jag har och mina "chipstuttar". Men de blev fan inte mindre och jag tror jag kände att min träning inte gav resultat därför slutade jag.
Gick ner 10 kg under 3 månader. Men har inte märkt något på kroppen. Känns bara som ansiktet blivit smalare.

Svårt att hålla koll på vad man äter när vi nu fått matkort i skolan och i princip bara har snabbmat på menyn..

Tips är välkommet!*gah!*

Paperbasket
2014-10-21, 17:22
Hitta någon träning som du tycker är kul.

Ät samma mat fast mindre portioner.

Jontalinen
2014-10-21, 19:25
Bra träning är den som blir av, klyschigt men sant. Har du inte disciplinen att fullfölja något du inte tycker är roligt - välj då en träningsform som är rolig.

Att det dröjer innan resultaten kommer måste du inse och acceptera redan innan du börjar. Träningen kan inte vara beroende av vad du ser i spegeln från pass till pass, då kommer du aldrig att lyckas.

R Scarpa27
2014-10-21, 20:35
käka på och fyll ut kroppen med muskler ist..