handdator

Visa fullständig version : Ont i lats efter marklyft


Dikkie
2014-10-20, 22:20
Jag har ett problem som uppenbarar sig i samband med marklyft.
Så fort jag går över 170kg så får jag ont i vänstra lasten.
Har inte kört marklyft på ett par månader på grund av det men ville köra igång nu igen. Har kör ett par pass och har under de senaste två passen får ont igen.. Idag värre än sist.

Frågan är om jag gör något fel i lyftet eller om jag är för svag i någon annan del.
Nu har jag ingen video men är det någon uppenbar teknikmiss som sliter mer i latsen?

Har ni några idéer?

pezrulezhaakon
2014-10-21, 04:20
Jag har ett problem som uppenbarar sig i samband med marklyft.
Så fort jag går över 170kg så får jag ont i vänstra lasten.
Har inte kört marklyft på ett par månader på grund av det men ville köra igång nu igen. Har kör ett par pass och har under de senaste två passen får ont igen.. Idag värre än sist.

Frågan är om jag gör något fel i lyftet eller om jag är för svag i någon annan del.
Nu har jag ingen video men är det någon uppenbar teknikmiss som sliter mer i latsen?

Har ni några idéer?

Hur nära max är du vid 170?
Svårt att säga nåt om tekniken när du inte har nåt filmklipp på ditt lyft.

AntonHakan
2014-10-21, 05:12
Kör du med mixat grepp?

Sheogorath
2014-10-21, 05:40
Svaghet i ena latsmuskeln för just den rörelsen som krävs för ett marklyft eller en gammal muskelbristning är två kandidater.

Dikkie
2014-10-21, 07:15
Hur nära max är du vid 170?
Svårt att säga nåt om tekniken när du inte har nåt filmklipp på ditt lyft.

Ska försöka få till en film vid nästa pass!
Idag körde jag 180x3 och det är rätt nära mitt max.

Kör du med mixat grepp?

Nej jag kör inte mixat grepp.

Svaghet i ena latsmuskeln för just den rörelsen som krävs för ett marklyft eller en gammal muskelbristning är två kandidater.

Kan vara precis som du säger, taskigt läge..

Hur går man vidare i detta läge?
Jag vill köra marklyft för att jag gillar den övningen, men jag måste samtidigt kunna öka utan att skada mig.

sungun
2014-10-21, 12:28
Jag har själv fått smärta efter roddar å latsdrag men inget som jag märker av vid marklyft. Om du inte har ont av din övriga ryggträning så undrar jag om det verkligen är latsen du känner av?

hildrutt
2014-10-21, 12:58
Vart sitter dina lats?