handdator

Visa fullständig version : Grövre fingrar av grippers?


coloz
2014-10-20, 18:54
Tjena

Har hört att man kan få grövre fingrar av att träna med grippers. Stämmer detta och hur ofta ska man använda den för att få bästa resultat? Jag har en CoC hemma men vet ej hur jag ska använda den på bästa möjliga sätt.

Väldigt tacksam för svar

Diomedea exulans
2014-10-20, 19:14
Folk med starkt grepp brukar ha grova fingrar, så jag vågar sätta 20 spänn på att man kan få grövre fingrar av grippersträning. Hur man ska gå tillväga är jag dock inte rätt man att berätta.

Agitator
2014-10-20, 19:17
Du måste nöta grippers extremt mycket troligen för att få grövre fingrar.

Vill du ha grova fingrar så ska du hålla på med bergsklättring. Kolla Alex Honnold på youtube :)

Rent överlag, ska något växa så bör du också överäta. Dina fingrar blir inte grova av att du tränar grippers och ligger på underskott.

sungun
2014-10-21, 12:45
Folk med starkt grepp brukar ha grova fingrar, så jag vågar sätta 20 spänn på att man kan få grövre fingrar av grippersträning. Hur man ska gå tillväga är jag dock inte rätt man att berätta.

Jag är rädd att det är tvärtom. Är du född med stora grova händer så är du oxå naturligt starkare. Det finns inga muskler i fingrarna. Man har ju sett att hälsenan blir tjockare efter flera månaders hård ben aktivitet, men på de tunna senorna i fingrarna så är det nog ytterst små skillnader. Fingerbenen blir naturligtvis starkare men tveksamt om de blir grövre så pass att du verkligen ser skillnad.