handdator

Visa fullständig version : KnäBöj, BänkPress och SumoMark FormCheck!?


El Svajn
2014-10-19, 10:39
Tjena, Har slängt hop ett antal filmer på mina lyft de senaste veckorna och vill gärna ha lite Kritik och tips, mestadels för att förebygga skador, men har ni några bra tekniktips så jag kan addera några kg:n på stången tar jag gärna emot :)

Tycker själv att jag tappar ryggen något i böjen och även i mark, men tycker oftast det är väldigt minimalt. Vad tror ni?, är det något att oroa sig för när det kommer till skador? (har aldrig haft problem med ryggen innan).

Numrerade alla lyft så ni kan säga vilka ni tycker ser Bäst/Sämst ut osv.

https://www.youtube.com/watch?v=KasGL-yfYCc&feature=youtu.be

Tack på Förhand! :)

kryssedirr
2014-10-19, 11:59
varför brygga så mkt i bänk? är mer nyfiken bara då jag sett många göra det, själv ligger jag rätt plant när ja bänkar, tänkte mer om de sparar på kropp eller liknande?

tossefar
2014-10-19, 12:02
varför brygga så mkt i bänk? är mer nyfiken bara då jag sett många göra det, själv ligger jag rätt plant när ja bänkar, tänkte mer om de sparar på kropp eller liknande?

Han bryggar knappt alls i videon. Man bryggar för att kunna lyfta tyngre.

rooz
2014-10-19, 12:19
Du fäller ryggen ganska mycket framåt i knäböjen, finns en del att jobba med där.

Bänken såg okej ut, sumo-mark är inte mitt gebit.

exevision
2014-10-19, 12:36
Sluta böja framför en spegel!

Beemel
2014-10-19, 13:48
Han bryggar knappt alls i videon. Man bryggar för att kunna lyfta tyngre.

Så. Om man bänkar som jag gör (helt platt) så är man egentligen starkare än en som bryggar och lyfter lika mycket?!?

El Svajn
2014-10-19, 15:12
Böja framför en spegel är det enda alternativet jag har tyvärr då gymmet bara har en bur. Har ni några tips på vad man kan göra åt böjen? Antar att lite mer rörelseträning skulle vara att föredra.

PureWhey
2014-10-19, 15:15
Du kan racka ut åt andra hållet bara helt enkelt...

Ado2000
2014-10-19, 15:16
Sluta böja framför en spegel!

Varför ska han inte böja framför spegeln ?

exevision
2014-10-19, 15:19
Böja framför en spegel är det enda alternativet jag har tyvärr då gymmet bara har en bur. Har ni några tips på vad man kan göra åt böjen? Antar att lite mer rörelseträning skulle vara att föredra.

Vänd dig om och placera stången på andra sidan av buren?

Paperbasket
2014-10-19, 15:21
Varför ska han inte böja framför spegeln ?

Lätt hänt att man lutar sig in mot spegeln, påverkar tekniken.

Wormzie
2014-10-19, 15:23
Så. Om man bänkar som jag gör (helt platt) så är man egentligen starkare än en som bryggar och lyfter lika mycket?!?

Nej, du har bara än sämre teknik för att lyfta tunga vikter på ett säkert sätt.

El Svajn
2014-10-19, 19:07
Då buren inte har några krokar på andra sidan funkar inte det. Kan ju ifs bara vända mig om och gå fram ut när jag rackar av den och sedan backa in för att racka av, känns dock lite vanskligt men kanske värt att testa. Har någon nån kommentar gällande Sumo och bänk? :)

exevision
2014-10-19, 20:28
Då buren inte har några krokar på andra sidan funkar inte det. Kan ju ifs bara vända mig om och gå fram ut när jag rackar av den och sedan backa in för att racka av, känns dock lite vanskligt men kanske värt att testa. Har någon nån kommentar gällande Sumo och bänk? :)

Vad säger gymmet om att fixa krokar på andra sidan då?

Loke
2014-10-19, 20:29
Well, jag borde kanske inte uttala mig, men jag tror du behöver få in höften mer mot stången i sumon :)

El Svajn
2014-10-21, 21:51
http://instagram.com/p/uYlvSAPVlM/?modal=true

Testade att böja i plana skor ist för mina lyftarskor kändes stabilare, känns som jag inte kom framåt lika mycket, pga av att vikten i flyttas fram på tårna..

F Ultra
2014-10-21, 22:39
Tycker iaf att det ser betydligt bättre ut nu även om det fanns ett mindre bryt i andra reppet.