handdator

Visa fullständig version : Under diet


liQ
2004-03-29, 17:12
Nu har jag drabbats igen av en sjukdom, men nu är det öroninflmation :(
Under deffen, och jag brukar alltid trycka in mig vad som helst då jag är sjuk, för man orkar helt enkelt inte äta deff mat.
Antagligen kommer man få deffa längre, men finns det risk att man tappar muskelmassa då man lägger till fler ätardagar sen åter gå till deff.
FÅr ursäkta om det låter helt sjuk vad jag skriver har jag såå jädrans ont.

King Grub
2004-03-29, 17:18
Antagligen kommer man få deffa längre, men finns det risk att man tappar muskelmassa då man lägger till fler ätardagar sen åter gå till deff.

Nej, inte av ätardagarna. Snarare tvärtom. Se till att få i dig ordentligt med näring medan du är sjuk så återhämtar du dig från sjukdomen fortare och kan komma igång igen.

liQ
2004-03-29, 17:20
Originally posted by King Grub
Antagligen kommer man få deffa längre, men finns det risk att man tappar muskelmassa då man lägger till fler ätardagar sen åter gå till deff.

Nej, inte av ätardagarna. Snarare tvärtom. Se till att få i dig ordentligt med näring medan du är sjuk så återhämtar du dig från sjukdomen fortare och kan komma igång igen.

Puff..glad att höra :)
fast man får väl räkna med att dieten blir längre.

kharon
2004-03-29, 17:33
Originally posted by liQ


Puff..glad att höra :)
fast man får väl räkna med att dieten blir längre.

Det kan hända. Men livet är långt, och ingenting hänger på om du är färdigt deffad ett par veckor senare, eller hur? :)

Sometimes you're ahead and sometimes you're behind... But the race is long!


Se till att bli frisk nu! :thumbup:

liQ
2004-04-01, 14:56
Originally posted by kharon


Det kan hända. Men livet är långt, och ingenting hänger på om du är färdigt deffad ett par veckor senare, eller hur? :)

Sometimes you're ahead and sometimes you're behind... But the race is long!


Se till att bli frisk nu! :thumbup:

Har du rätt i,man tackar;
Jo juste undrade över en till sak hade precis dragit ner kcal ett ytterligare drag ner. sen dagen efteråt kom inflamation och nu har jag käkat som ett svin varje dag.
Sen när jag bli frisk ska jag forsätta med samma kcal jag höll på med innan jag drog ner de eller tvärtom?
Tänkte för att nu de här dagarna har jag lagt på mig önodigt hull säker 1-2kg.:)

King Grub
2004-04-01, 14:58
Inflammation...? Menar du infektion?

När du blir frisk kan du ju gradvis sänka energiintaget. För kraftiga svängningar är aldrig bra.

liQ
2004-04-01, 15:01
Originally posted by King Grub
Inflammation...? Menar du infektion?

När du blir frisk kan du ju gradvis sänka energiintaget. För kraftiga svängningar är aldrig bra.
Aha ok tack:)
Nej menar öroninflamation.

King Grub
2004-04-01, 15:14
Ja så var det ja - det var det du hade, ingen vanlig förkylning.

liQ
2004-04-01, 15:19
Originally posted by King Grub
Ja så var det ja - det var det du hade, ingen vanlig förkylning.
naa:( annars hade jag gått ut på morgonpromenader och hållt kosten upp men det funkar inte för mig iaf:(
Borde väl saddla ner lite med mejerivarorna och äta fler riktiga måltider.