handdator

Visa fullständig version : Träningsschema hemma med redskap


quljul
2014-10-15, 07:17
Tjena! Jag skulle behöva lite hjälp/rekommendation kring hur jag ska träna hemma efter mina behov.

Lite bakgrundshistoria - Jag är 19 år gammal, 175 lång och väger nu ca 60 kilo. Jag har spelat fotboll i princip hela mitt liv, men jag slutade förra sommaren. Sen dess har det varit lite halvdan träning då och då. När jag var aktiv inom fotbollen vägde jag ca 64 kilo och var rippad. Nu har jag alltså gått ner och tappat muskler.

Målet med min träning är att bygga muskler, men inte bli "superstor". Jag vill vara rippad
. Just nu är jag bara smal, inte särskilt hög fettprocent. Jag vill hålla igång med något löppass i veckan.

Sammanfattning hittills, jag vill vara rippad och hålla igång och springa men samtidigt gå uppen del i vikt och bygga muskler. Jag kan inte påstå att jag är i väldigt dålig form, men starkare kan jag definitivt bli och konditionen kan såklart bli bättre.

Hur ska jag gå tillväga för att bygga muskler hemma? Jag har hantlar med justerbar vikt, bänk med skivstång som jag kan damma av om den behövs. Är det något annat ni föreslår som jag borde inskaffa?

Hjälp mig gärna sätta ihop ett program till det hela och försök få in löppass någonstans.

Många av er kommer säkert be mig att söka på google, men jag har svårt att hitta något som passar mig, mitt mål, mina omständigheter och behov.

Jag har även tänkt att börja äta bättre, ni kanske kan länka någon "diet" som är legit? Läser så mycket olika nuförtiden.

Tack på förhand!

Gallraug
2014-10-15, 08:55
För mig som är novis och vill träna hemma så tycker jag att Body Beast (http://thepiratebay.se/torrent/8959700/Beachbody_-_Body_Beast_-_H.264_w__all_audio_-_No_Ads) funkar bra, då har du färdiga scheman, program och videos att bara följa. Dokumentationen innefattar även diet men det är inget jag har fördjupat mig i.

z_bumbi
2014-10-15, 08:58
Kör ett vanligt nybörjarprogram (finns ett klistrat exempel här på forumet) men benpress eller knäböj ersätter du med utfall och roddarna blir hantel eller skivstångsrodd.