handdator

Visa fullständig version : Träna med smärtstillande


Ado2000
2014-10-13, 12:28
Har haft axel problem nu i ett och har varit hos ett flertal sjukgymnaster å massörer men inget som har hjälpt. Detta har såklart påverkat min träning också. Tyvärr så verkar det som att axeln blir bra i perioder för att sen bli kass igen.

Allt som allt det har inte blivit bättre på ett år å det enda som återstår är att gå till en ortoped men tills dess så undrar jag om det går bra att träna med smärtstillande för jag vill fortfarande träna bryr mig inte längre att det gör ont.

I så fall finns det några särskilda tabletter man ska ta eller funkar vanlig alvedon ?

Tolkia
2014-10-13, 15:20
Allt som allt det har inte blivit bättre på ett år å det enda som återstår är att gå till en ortoped men tills dess så undrar jag om det går bra att träna med smärtstillande för jag vill fortfarande träna bryr mig inte längre att det gör ont.
Vad tror du själv?

Om du är och river i ett skadat, smärtande område så att det gör så pass ont att det krävs värktabletter för att du skall stå ut, hur tycker du att det verkar? Det finns skador som man tränar trots rätt avsevärd smärta (hälsenetendinopatier är t.ex. en sådan), men då krävs det att man vet vad man håller på med. Har du en sådan skada och vet du vad du håller på med? Det kan ju ingen här svara på. Ingen kan heller, utan att ha sett dig, "lova" dig att det är "ok". Det ansvaret måste du själv ta.

Ado2000
2014-10-13, 15:30
Vad jag läst mig till så ska skadan vara något man kallar för weightlifter shoulder å det är just i det stället jag har ont. Smärtan är inte sådan att den inte går å klara av men smärtlindrande hade underlättat.

Har kört en hel del rehab men inget som har hjälpt bara gjort muskulaturen kring det påverkade området starkare men som sagt det gör dock fortfarande ont.

Det ska gå å träna när man har denna typen av skada man får bara hitta alternativ.