handdator

Visa fullständig version : Var har du helst träningsvärk?


J.V
2014-10-10, 11:56
Du vaknar arla morgon. Det är krispigt ute. Och du har tränat... något... dagen innan. Blir du då glad om du har träningsvärk någonstans? Var känns det bäst att få träningsvärk?

Nu finns det ju inget som tyder på att det skulle vara något att eftersträva, men för min del kan jag som ändå bli glad... Det känns som att man uträttat något, även om det ibland kan bli brutal träningsvärk av det man tyckte var ett lamt pass. Jag blir mest nöjd över träningsvärk i rhombolaturen n stuff, för det här är sexigt:
http://muscle.iuhu.org/wp-content/uploads/2011/12/tom-hardy-back-tattoo.jpg

och jag hoppas lite att träningsvärk är ett bra tecken.

Mage och biceps hatar jag däremot att ha träningsvärk i, man blir ju rörelsehandikappad.

edit: jaha, missade att klicka i att jag vill göra en poll.

Moderator plox?
Traps
Rygg (rhomber, erector spinae, nedre traps osv)
Lats
Axlar
Triceps
Biceps
Underarmar
Bröst
Mage
Röv
Framsida lår
Baksida lår
Vader

thatice
2014-10-10, 12:00
Träningsvärk i nacke rygg gör att jag känner mig stark, träningsvärk i ben och biceps gör att jag känner mig klen.

130kg finsk sisu
2014-10-10, 12:06
Undviker träningsvärk till det ytterst. Direkt jag har träningsvärk tror jag att jag blir övertränad och att jag inte skall kunna prestera nästa träningspass.

Hanken
2014-10-10, 12:13
Ryggen är klart skönast

aijou
2014-10-10, 12:16
Da booty!

Sheogorath
2014-10-10, 12:17
Helst i rhomboideus eftersom det är minst handikappande. Nacken är för jävlig. Biceps ogillar jag skarpt också.

BelowAverage
2014-10-10, 12:24
Rätt mysigt när det drar lite i triceps kan jag tycka.

J.V
2014-10-10, 12:30
Träningsvärk i nacke rygg gör att jag känner mig starkDetta! Älskar att ha i rygg, framför allt lats, man känner sig så sjukt grov. Till man ser sig själv i en spegel och inser att man är precis lika tanig som vanligt.

Tyrwing
2014-10-10, 12:35
Rhomboiderna samt trapezius, tycker inte det är särskilt jobbigt om man tex jämför med nacke, röv, lår, mage.

Bailah
2014-10-10, 12:38
Korsrygg är nog skönast. Känns som om man går extremt stabilt.
Baksida lår är by far det värsta.

Evankhell
2014-10-10, 12:48
Ryggen är skönast. Magen och biceps tycker jag också är rätt skönt.

Jobbigast är i röven och brösten/främre axeln. Gråter alltid lite inombords när jag ska ta på mig tröjan eller jackan.

SGW
2014-10-10, 12:48
Rygg och mage blir jag gladast av då jag har svårast att få i de musklerna. Och det är ganska skönt att ha träningsvärk i ryggen samt att det känns som att man får bättre hållning, så den känns bra. Magen är halvjobbig att ha träningsvärk i, men det känns som att träningen tagit då så det känns ändå bra (struntar i om det är så eller inte).

Benen är värst, handikappande. Löpning, kampsport osv blir hemskt och prestationsförmågan nedsatt när benen är förstörda.

Ulvamal
2014-10-10, 12:49
Mer en gradfråga än en varfråga. Krampande tar-tre-minuter-att sträcka-ut-hjälpligt-var-gång-muskler är ett elände. Mer normalt molande surr är bara mysigt.

Nordenator
2014-10-10, 12:52
Titties eller övre delen av ryggen från rodd eller liknande. Har både och nu. Feels good :D

filmjölk
2014-10-10, 12:59
Lats. Är väldigt van vid det, - får det så gott som alltid, så det skapar inte samma obehag som något annat.

Jag slipper helst träningsvärk i vaderna, det är handikappande.

awesomooo
2014-10-10, 13:03
I brösten är det absolut skönaste, känns nästan som man fortfarande har pump i dom. Får träningsvärk i princip överallt förutom i låren, bara ont som satan i röven dagarna efter ett benpass så har nästan glömt bort hur det känns med värk i dom.

Patriarch K
2014-10-10, 13:44
Ben! Helst hela benen!

mangemani
2014-10-10, 13:44
vart som helst UTAN i de små musklerna i ländryggen, fy fan vilken pina.

Patriarch K
2014-10-10, 13:46
vart som helst UTAN i de små musklerna i ländryggen, fy fan vilken pina.

Tycker det är rätt gött att ha i ländryggen. För mig som har ryggproblem så känns det som att "nu jäklar, nu blir det muskler där som pressar nerverna mot rätt plats igen!".

Brimon
2014-10-10, 13:50
Traps älskar jag att ha träningsvärk i!

mangemani
2014-10-10, 13:54
Tycker det är rätt gött att ha i ländryggen. För mig som har ryggproblem så känns det som att "nu jäklar, nu blir det muskler där som pressar nerverna mot rätt plats igen!".

menar inte de stora musklerna i ländryggen(de är sköna att ha träningsvärk i) utan menar de små som sitter under dem, de som går in på sidan vid kotorna, de viktiga som glöms bort att tränas och som tas för givet att de tränas då man kör marklyft och ryggresningar.

Exdiaq
2014-10-10, 14:25
Övre rygg

krubkungen
2014-10-10, 14:28
menar inte de stora musklerna i ländryggen(de är sköna att ha träningsvärk i) utan menar de små som sitter under dem, de som går in på sidan vid kotorna, de viktiga som glöms bort att tränas och som tas för givet att de tränas då man kör marklyft och ryggresningar.


Tänker du på multifidus?

Skönaste är nog rygg. Värst är nog adduktor.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Puryeah
2014-10-10, 14:48
Helst har jag inte träningsvärk någonstans pga ett fysiskt jobb. Bröst eller triceps är väl det bästa i alla fall, benen är verkligen förjävliga när man ska böja sig och hålla på.