handdator

Visa fullständig version : Bara vänstra höftböjare stel Framåt roterande bäcken hjälp


countdooku111
2014-10-10, 00:14
Hallå där jag har framåt roterande bäcken och hållt på i över 1 år o motverka detta men har nu blivit väldigt fundersam.


När jag stretchar mina höftböjare tar det bara på vänstra får typ nästan aldrig någon kontakt eller känner inget eller väldigt lite när jag stretchar högra höftböjaren.


Jag får även ojämn träningsvärk på sistone Känner lite i högra Skinkan, högra ben, högra lats osv.


Kan jag ha blivit ojämn i kroppen pga jag inte lyckas stretcha min högra höftböjare eller kan jag haft skolios hela tiden utan att veta om det ?


Eller kan det bara vara så att högra ben och arm är starkare och tagit i mer med dom ?



Börjar bli väldigt orolig har nog mycket rygg och nack problem som det är o vill inte ställa till ännu mer med sne träning =(

countdooku111
2014-10-10, 00:42
Glömde påpeka också det enda som oftast händer om jag känner något i högra höftböjare är att : Det knäpper i högra höftböjaren eller höften vad det nu är klick eller knäpp eller hur det nu låter som enda som händer trots vänstra höftböjaren är stelare än en 90 årig tant varenda dag hela hela tiden.


PS finns det ingen edit knapp eller gick inte lägga till

mottat
2014-10-10, 03:32
Vet ej om denna video kan hjälpa dig men annars rekommenderar jag att leta efter en video på den kanalen som kanske täcker ditt problem bättre. Good shit.

JoAj6frTsSs

borjaompanytt
2014-10-10, 05:11
Bra video

sungun
2014-10-11, 17:00
Jag skulle gå till en duktig naprapat eller kiropraktor som kan kolla så ditt bäcken så att det inte är snett. Ett snett bäcken kommer att ge en snedbelastning på ryggen ända upp i nacken. Hen kan oxå hjälpa dig att bedöma dina höftböjare.