handdator

Visa fullständig version : Ironsport eller member24 i Västerås


GoesRawr
2014-10-09, 14:44
Har ett litet dilemma om vilket gym jag ska börja träna hos.
Det ligger mellan ironsport eller member 24.
Jag ska även ta en kost och träningsupplägg rådgivning och enstaka träningar med en PT.
Så min fråga är vilket av dessa skulle ni rekommendera? Ironsport är lite dyrare. 289kr/månad och member24 189kr/månaden.
Vet inte vad kost/tränings rådgivning och en pt kostar hos member24. Men på ironsport så är det Patrik strömma som jag var pratat med och han kostar 1800kr för 5 pass och kost/träningsschema 950kr.

Så vilket gym skulle ni välja att träna på?

Peter Hansen
2014-10-09, 15:19
Har ingen erfarenhet av ironsports men jag vet att member24 är ett utav de bästa gymen jag varit på. Det beror ju på vart du bor ju

Mattias på member24 cetra har iaf jag ett stort förtroende för när det kommer till PT biten

tossefar
2014-10-09, 17:52
Member24 centra är väldigt bra.

Arne Persson
2014-10-09, 19:15
City Gym.:thumbup:

r1kkie
2014-10-09, 19:23
Har inte varit på gymmet å tränat någon gång men mött Fredirk på reFORM som har sitt på Iron Sport och han är riktigt bra. Hjälpte bland annat polaren Mattias Martikainen till 2:a plats i Lucia.

http://www.reform-online.se/om-mig-7030245

Toxic
2014-10-09, 19:47
Har ett litet dilemma om vilket gym jag ska börja träna hos.
Det ligger mellan ironsport eller member 24.
Jag ska även ta en kost och träningsupplägg rådgivning och enstaka träningar med en PT.
Så min fråga är vilket av dessa skulle ni rekommendera? Ironsport är lite dyrare. 289kr/månad och member24 189kr/månaden.
Vet inte vad kost/tränings rådgivning och en pt kostar hos member24. Men på ironsport så är det Patrik strömma som jag var pratat med och han kostar 1800kr för 5 pass och kost/träningsschema 950kr.

Så vilket gym skulle ni välja att träna på?

Jag har kort på båda gymmen, bor du i centrum kan ju member vara passande annars skulle jag säga Ironsport alla dagar, member24 gymmen är väligt varierande i hur dem underhålls och städas, jag har provat Kopparlunden, Erikslund och Sigma..

Member24
Erikslund känns bäst av dem jag provat, bättre belysning och även möjlighet till pingis, basket m.m
Kopparlunden och Sigma känns ofräscht och ostädat, senast jag var på sigma luktade det avlopp i hela lokalen men framför allt i omklädningsrummet.
Maskinerna är dåligt underhållna och rappliga.
Utbudet av fria vikter är bra och det finns även designerade ytor för t.ex styrkelyft och crossfit.
Vad det gäller personliga tränare så vet jag inget om dem på member24.


Ironsport
Lite beroende på hur man bor så blir man ju orienterad till Hälla eller Erikslund, för min del så känns Hälla gymmet bättre.
Båda gymmen känns mer välhållna och rena jämfört med dem member24 jag vart på.
Båda gymmen har bra maskinpark och även ett bra utbud bland fria vikter.
Gällande PT här så har jag hört bra om dem som är inhouse på Ironsport dock inte provat själv.


Vart har du fått priserna ifrån?
Student?
För gemeneman är det 349kr per månad på Ironsport
199kr per månad på Member24
(99kr om man bara tränar dagtid)

Carlo Fatface
2014-10-09, 22:09
Beror ju också på om område eller avstånd spelar in.
Ironsport ligger ocentralt på var sin sida om stan och huserar fler tävlande.

Member finns på flera platser varav ett par centralt.Blandat folk så som det blir på lågpriskedjor.

Båda gymmen uppmuntrar skrotlyftning på riktigt,och tillhandahåller den mesta utrustning man behöver.Har ingen koll på pt.

GoesRawr
2014-10-10, 05:26
Bor på gryta men kan ta mig till Erikslund utan problem.
Japp det är studentpriserna för vardera gym.

Carlo Fatface
2014-10-10, 07:18
Ok,båda finns ju som du säkert vet där.

Member där är stort och luftigt i en nybyggd lokal.Påminner väl lite gym man ser i filmer från staterna om du förstår hur jag menar. :)

Gott om plats att göra i stort sett vad du vill.Ett fräscht gym jag gillar.

Ironsports har jag inte tränat på själv men varit in där och kollat.Har vänner som tränar där också. En tråkigare lokal(f.d affär) där grejerna mer är utplacerade och i två vån.

Iron har en bättre maskinpark imo.Member har Panatta som jag inte gillar särskilt mkt. Dock tror jag du har mer friviktsutrymme på Member om du tänker köra ryck eller liknande.

Annars är väl det bästa du kan göra att provträna på båda ställerna.