handdator

Visa fullständig version : Känner mig totalt övermördat förstörd trött...


Musklegubbe
2014-10-08, 20:55
Tjo folket!

Ärre nå fler än jag som kan bli TOTALT Extremgrymt Övermördad trött efter nått stenhårt pass dagen innan? Eller har det nu med åldern att göra? (45 år), eller kan det bero på hösten? Eller kosten?

Nån som vet? passet var en timme grappling och följande timme systema med hårda sparringar.

Armed Dingo
2014-10-08, 21:56
Varje dag är lidelse.

ceejay
2014-10-08, 23:21
jao ibland suger det hest. Men det är en del av träningen ofta.

mattilainen
2014-10-08, 23:23
Jag känner samma!

bighulken
2014-10-08, 23:29
hoo hooo....he he he ,,,,1 tim grappling å sen sparring på det!.....
det räcker nog för de flesta för att det ska kännas av efteråt.........lol.

Musklegubbe
2014-10-09, 08:29
Okdå...hehe. Fyfasen...kunnde typ sen INTE röra en fena under påföljande dag.^^

Shqypnia
2014-10-09, 08:45
Du kanske är lat. Visst blir man trött men inte i något läge för rullstol.

Musklegubbe
2014-10-09, 09:08
Du kanske är lat. Visst blir man trött men inte i något läge för rullstol.

Lat är jag knappast, vad nu det har med saken att göra?! När jag väl tränar, så tränar jag för Kung o fosterland hur det än smärtar och att jag känner av det är inget jag bara sådär kan ta bort, men för det betyder inte det heller att jag skulle skita i dagens sysslor.:P

caro
2014-10-09, 10:01
Tjo folket!

Ärre nå fler än jag som kan bli TOTALT Extremgrymt Övermördad trött efter nått stenhårt pass dagen innan? Eller har det nu med åldern att göra? (45 år), eller kan det bero på hösten? Eller kosten?

Nån som vet? passet var en timme grappling och följande timme systema med hårda sparringar.

Hm, nej, det skulle jag inte säga. Jag återhämtar mig rätt bra, tycker jag. Och nej, jag mestränar inte. Jag klarar träning varje dag verkar det som, styrketräning varannan, kondition (intervaller, eller distans typ 8-10 km) varannan dag.

Tänkte tvärtom att jag blivit mer seg, uthållig och stark med åldern (47). ;)

TheOne1994
2014-10-09, 10:12
känner igen mig. Är 41 och tränar hårdare än dom flesta på vårt gym. Det kommer perioder jag går i väggen typ, utbränd eller hur man ska förklara det.
Jag har testat att träna vidare ( ej accepterat att man är slut ) vilket leder till ännu värre trötthet. Sen har jag testat med vilodagar ( 3-5 ) och då kan jag märka mer hunger efter träningen. Så det är väl som di kloke säger: lyssna på kroppen :)

Ulvamal
2014-10-09, 10:18
Jo. Nog kan kan en bli utmattad av en myckenhet hård träning. Då får man plocka fram mystofflorna och kurera sig vid brasan ... eller bara ta det lite lungt på gymmet några dagar.

Vad gäller ålder? Det är definitivt skillnad på 23 och 43 vad gäller vikten av sömn, vila och dygnsrytm. Men mest har jag blivit klokare med åren.

XXXL
2014-10-09, 10:29
Har haft de så sen jag var 20, jag har funnit mig i det totalt och anpassar mitt liv och min vardag efter det istället..

TheOne1994
2014-10-09, 10:32
Har haft de så sen jag var 20, jag har funnit mig i det totalt och anpassar mitt liv och min vardag efter det istället..

det svåra är om man har familj o barn...upplever man total utmattning så kan man bli litta gnällig :)
då får träningen en motsatt effekt. Man skulle blivit glad och uppåt varje dag efter träningen istället....nu blir man ju bara nedåt :)

XXXL
2014-10-09, 10:49
det svåra är om man har familj o barn...upplever man total utmattning så kan man bli litta gnällig :)
då får träningen en motsatt effekt. Man skulle blivit glad och uppåt varje dag efter träningen istället....nu blir man ju bara nedåt :)

Ja jag kommer aldrig skaffa barn eller familj som det känns just nu det skulle jag aldrig orka med.

Ajemän
2014-10-09, 11:49
Ni som känner denna totala utmattning, nyttjar ni nikotin?

Ulvamal
2014-10-09, 11:58
Ni som känner denna totala utmattning, nyttjar ni nikotin?

Jag är "nykter" nikotinist (dvs nikotinfri ;) ). Kan säga att vad nikotin gör (oavsett leveranssätt) är att göra mig morgontrött och kvällspigg. Detta fenomen påverkas dock inte, för mig.

XXXL
2014-10-09, 12:01
Ni som känner denna totala utmattning, nyttjar ni nikotin?

Aldrig snusat och feströkte när jag var fjortis, över 10 år sen med andra ord.

XXXL
2014-10-09, 12:12
Jag har aldrig tidigare läst ett inlägg på internet som har träffat mig så mycket som det här

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6878096&postcount=61

Jo just det. Trötthet... Eller någon slags apati i vardagen. Vet inte om jag omedvetet sparar på energi inför träning eller vad det är, men jag har en ovilja till energikrävande aktiviteter utanför gymmet. Detta gör mig antagligen till en tråkigare person för omvärlden.

Jag var iofs rätt trött av mig innan jag började styrketräna också, men jag tror att jag hade mer energi till annat då.

Ajemän
2014-10-09, 12:16
Ok, bara en tanke, för hade stora problem med detta som snusare, men inte efter att jag slutat :)

Grundar sig nog i otillräcklig återhämtning

TheOne1994
2014-10-09, 13:32
nej varken röker eller snusar. En tanke som slog mig. Jag kan däremot få adrenalinkickar efter gymmet ibland, alltså motsatsen till total utmattning. Dom är kanske inte så vanliga men dom kommer lite då och då. Känns som hela världen tycker jag är hur bra som helst :)

Morty
2014-10-09, 13:43
Upplever inte det... Inte efter specifika pass iaf. När totalvolymen kryper upp börjar apatin komma däremot och jag behöver flera extra timmar sömn plus ordentligt med kolhydrater under dagen.

Långa löppass kan dock ordna fram en fin apati men brukar dra en ordentlig kaffe så blir det bättre.

Kralligare
2014-10-09, 14:53
Jag känner så ibland och ibland inte. Om jag lägger på lite extra vikt, för att utveckla styrkan, så kan jag bli extra trött och mör i kroppen dagen efter, och får då lägga in en extra vilodag, sedan kommer man igen (45 år).

Musklegubbe
2014-10-09, 22:46
Jahopp! Tack för svar och tips! MEN haha...jag lär nog bli ännu mer förstörd ett par dagar nu...Det jag tyckte var hårt i tisdags är inget mot de jag fick uppleva idag, 2timmar och 15 min sparringar av både grappling, sytema samt även boxxning i högt tempo och den ena motståndaren var brutalare än den ena osv, det var faktisk bland de hårdare pass jag kört i mitt liv idag, samt upplvelsen av stark rädsla och ta emot mycket smärta, men jag gillar det, jag blir nästan tänd på "go the distance" känslan och överkomma sig själv...

Men jag måste säga att det var grännsfall av vad jag psyskiskt klarade av, egentligen är jag ivägskrämd, men jag kommer göra allt jag kan att bibehålla den mental styrkan att ta mer....

ceejay
2014-10-09, 22:48
idag var jag överjävligt trött på gymmet :D

Blir bättre imorrn.

Lance Uppercut
2014-10-10, 10:45
Ja, utan tvekan. Nu för tiden försöker jag hitta en volym på träningen som gör att jag inte får dessa megadippar vissa dagar.

Musklegubbe
2014-10-10, 10:56
Det roliga är att jag känner mig märkligt nog "Bakis" av träningen...Hur i hela friden går detta till??...lol genererar muskelaktivitet alkohol? skämt åsido, men jag känner mig rätt illamående idag.:P

Musklegubbe
2014-10-10, 10:58
Ni som känner denna totala utmattning, nyttjar ni nikotin?

Jo faktiskt! Jag snusar...

Ajemän
2014-10-11, 22:13
Jo faktiskt! Jag snusar...
Lär bidra negativt. Nikotin ger kraftigt försämrad glykogeninlagring.

Gnistan
2014-10-12, 12:23
Tjo folket!

Ärre nå fler än jag som kan bli TOTALT Extremgrymt Övermördad trött efter nått stenhårt pass dagen innan? Eller har det nu med åldern att göra? (45 år), eller kan det bero på hösten? Eller kosten?

Nån som vet? passet var en timme grappling och följande timme systema med hårda sparringar.
Nja. I mitt fall som 52 åring så kan jag känna som du och inte är det som då jag var yngre.
Men råstyrkan finns det nog lite mer av. Var mycket reppstark som ung men tyvärr lite sämre på toppvikter och lyckade nog aldrig få ut max.
Nu ligger jag nog mer i fas vad gäller reps/set och vad jag toppar.
Fast å andra sidan är jag inte i närheten av vad jag gjorde som ung.
Min åldersdiabetes kan ställa till en del med.

sungun
2014-10-12, 12:40
Det roliga är att jag känner mig märkligt nog "Bakis" av träningen...Hur i hela friden går detta till??...lol genererar muskelaktivitet alkohol? skämt åsido, men jag känner mig rätt illamående idag.:P

Vätskebrist? Har för mig att det är den stora boven bakom 'riktig' baksmälla oxå.