handdator

Visa fullständig version : Supraspinatus är av ??


Warmonger
2014-10-08, 16:33
Hej Kollo

Skulle vilja ha lite råd av nån som kan var hos en Naprapat trodde jag hade nån nerv eller muskelknuta nånstans men hon sa att det verkar som om min,
Supraspinatus är av... Har ingen smärta,kan lyfta armarna upp osv .Men
lyfta upp höger arm i sidan med mer än typ 2 kg är omöjligt och lufta rakt fram kanske 5 kg. Pressa uppåt går men vingligt med tyngd. Idag är dag 12
sen jag fick skiten..

Man måste sy fast den som jag fattar det. Ska jag åka in till akuten eller går man genom vårdcentralen???

Jobbar som målare spackla skarv och rulla tak satan vad det känns knas ingen stabilitet.

Mvh W

Warmonger
2014-10-08, 16:54
Ringde akuten får gå genom vårdcentralen..

Sheogorath
2014-10-08, 19:08
Utan att veta mer om bakgrunden så kan man väl ändå på din beskrivning säga att det åtminstone kan vara så som din naprapat tänkt sig. Det är ofta en bra idé att sy fast senan hos unga och aktiva. Äldre som inte skall återgå till idrott klarar sig ofta genom att träna upp övriga delar av axeln. Jag har patienter med stora cuffskador som har full rörlighet i axeln. Men ofta är kraften nedsatt.

Warmonger
2014-10-08, 19:27
Utan att veta mer om bakgrunden så kan man väl ändå på din beskrivning säga att det åtminstone kan vara så som din naprapat tänkt sig. Det är ofta en bra idé att sy fast senan hos unga och aktiva. Äldre som inte skall återgå till idrott klarar sig ofta genom att träna upp övriga delar av axeln. Jag har patienter med stora cuffskador som har full rörlighet i axeln. Men ofta är kraften nedsatt.

Tack för att du svara det var snällt. Tycker jag har full rörlighet på axeln nu oxå
men kraften är verkligen nedsatt. Om dem syr fast den hur länge blir man borta ungefär och vet du om dem opererar så snabbt som möjligt? Är 45 år.

Så jävla surt nu har jobbat på den här Firman i 14 dgr alltså provanställd i tre månader, sluta på förra efter 12 år för att börja på den här...