handdator

Visa fullständig version : Hjälp med träningsschema!


cartman2425
2014-10-07, 15:12
Tjena!
Är en kille på 15 jordsnurr, 1.61 lång(kort) och 53kg (ca 15%bf) som brinner för träning, nu till saken.
Har tränat i 8 månader ungefär, har tränat mest basövningar för dom olika muskelgrupperna.
Vill börja träna mer seriöst och därför skulle jag vilja ha hjälp med o lägga ihop ett träningsschema.
Tränar 6 dagar i veckan varav 3 innebandy och 3 på gymmet.

Om ni har frågor så är det fritt fram att ställa dom i tråden.

andeem
2014-10-07, 15:30
Kul att du kommit igång med träningen. Några uppenbara frågor:

1. Varför duger inte de program som finns i de klistrade trådarna åt dig?

2. Vad har du för målsättning, på kortare och längre sikt?

Commando1980
2014-10-07, 16:09
Sätta ihop träningsprogram är inget man gör bara sådär (och har man inte en hel del träningserfarenhet så är det inget man bör försöka sig på själv) så det bästa är nog att du håller tillgodo med ett beprövat upplägg sen är det ju en stor fördel om du har någon kunnig som kan hjälpa dig i gymmet.

Så kör efter ett vettigt färdigt upplägg sen kan du återkomma med frågor om justeringar osv.

cartman2425
2014-10-07, 16:23
Kul att du kommit igång med träningen. Några uppenbara frågor:

1. Varför duger inte de program som finns i de klistrade trådarna åt dig?

2. Vad har du för målsättning, på kortare och längre sikt?
1. Hittade faktiskt inget träningsprogram.

2. Jag vill få en så vältränad kropp som möjligt, just nu så bulkar jag för att gå upp i vikt och öka muskelmassa, kommer sedan börja deffa för att få bort underhudsfett för att få synligare muskler.
Men mitt mål är väl framförallt att få vältränad mage och bröst, armar och rygg. Har redan rätt så vältränade ben eftersom jag tränat ishockey, fotboll och nu innebandy.

Har du några tips på bra övningar för dom olika muskelgrupperna.

Sätta ihop träningsprogram är inget man gör bara sådär (och har man inte en hel del träningserfarenhet så är det inget man bör försöka sig på själv) så det bästa är nog att du håller tillgodo med ett beprövat upplägg sen är det ju en stor fördel om du har någon kunnig som kan hjälpa dig i gymmet.

Så kör efter ett vettigt färdigt upplägg sen kan du återkomma med frågor om justeringar osv.
Du kan säkert komma med tips på olika bra övningar för dom olika muskelgrupperna?
Kan sedan kolla youtube hur man utför dem om jag inte känner till dem redan.

andeem
2014-10-08, 13:32
Här finns program: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Här finns Stronglifts 5x5 (populärt styrkeprogram för nybörjare): http://stronglifts.com/