handdator

Visa fullständig version : Abonnemang mobil, bredband osv.


Skön
2014-10-07, 07:41
Jo det är så att jag sitter och knappar på min mobil. Är en iPhone 4 som funkar helt okej. Lite småfel. Kan ej ha hörlurar i. Har haft mobilen i mer än 2,5 år och jag betalar 349kr varje månad med 3.
Nu tänkte jag skaffa en ny mobil. Det viktigaste för mig är att det är obegränsad med surf. Jag kan tänka mig annan modell än iPhone.
Jag skulle även kunna tänka mig att liksom göra något paketpris för jag behöver lite saker. T.ex. Comhem-uppkoppling, kanske en spelkonsol eller en stationär dator.
Det viktigaste är som sagt bra mobil med fri surf. Nån som bara har något förslag eller så?
Tack.

J.V
2014-10-07, 08:02
Fri surf existerar inte längre, till att börja med. Vissa operatörer har dock att du kan surfa t.ex. 3GB i full hastighet och därefter gratis med en ordentligt sänkt hastighet, men helt obegränsat finns inte längre.

Tror inte heller det är någon operatör som erbjuder en stationär dator på avbetalning och spelkonsol är väl enbart Tele2. Det är väl i så fall om du går via en återförsäljare som Elgiganten eller MediaMarkt, men då lär du inte få något paketpris för bredband + dator/konsol utan du lär få valda produkt med helt vanlig avbetalning.

Lär nog vara bäst att kolla alla delar separat.

4623
2014-10-07, 08:03
Jag har två telefoner med fri surf.

Tomten
2014-10-07, 08:04
Fri surf existerar inte längre, till att börja med. Vissa operatörer har dock att du kan surfa t.ex. 3GB i full hastighet och därefter gratis med en ordentligt sänkt hastighet, men helt obegränsat finns inte längre.


Fri surf existerar OM han har det på sitt nuvarande abonnemang och inte gör några ändringar på abonnemanget.

Då kan det vara smartare att bara köpa en ny telefon kontant.

J.V
2014-10-07, 08:08
Fri surf existerar OM han har det på sitt nuvarande abonnemang och inte gör några ändringar på abonnemanget.

Då kan det vara smartare att bara köpa en ny telefon kontant.Mjo, men jag menar på nyare abonnemang om han ville ha subventioneringen och månadskostnad istället för att casha telefonen.

agazza
2014-10-07, 08:15
Absolut inte Universal Telecom.

Dom har ett abonnemang utan nedladdningsgräns, men med hastigheten satt till 1mb/s.

Problemet är att dom har världens sämsta kundtjänst som ljugit för mig vid tre olika tillfällen.

Sämsta telefonbolaget jag haft att göra med. Jag har lovat en längre recension av dessa skojare tidigare men har tyvärr inte orkat engagera mig, men jag vill verkligen varna för deras abonnemang, bortkastade pengar.

Kabuto
2014-10-07, 08:17
Wifog har i princip obegränsad surf. Men inte kontinuerlig.

Skön
2014-10-08, 11:45
Tack för alla svar. Kanske bäst att köpa en ny lur då. Eller vad är liksom okej mängd surf annars? Jag använder min mobil några timmar dagligen då jag inte har en dator.

King Grub
2014-10-08, 11:50
Kolla din surfhistorik i mobilen och se hur mycket trafik du använt per dag. Se till att ditt nya täcker det med den marginal du tycker dig behöva för att vara säker.

leee
2014-10-08, 12:09
jag har universal telecom med obegränsad surf som fungerar utan problem billigt billigt.

timoat
2014-10-08, 12:16
jag har universal telecom med obegränsad surf som fungerar utan problem billigt billigt.

me too, inga problem än så länge

Skön
2014-10-13, 14:48
Grabbar jag ska vara ärlig. Vill bara ha alla sportkanaler. Är det Viasatsport som gäller? Är ju ganska dyrt. Finns det något annat abonnemang eller så?

Elgiganten har just nu att man kan spara 2000kr vid köp av bredband och tivo-max. Kan det vara något att kika på eller är det billigare på andra sätt?

Nån som har erfarenhet av drembox, hur funkar det? Värt det?

Mental
2014-10-13, 14:54
jag har universal telecom med obegränsad surf som fungerar utan problem billigt billigt.

me too, inga problem än så länge

Jag tänkte att det måste finnas en hake, annars skulle man ju köra på det i stället för bredband. Och mycket riktigt.

" Hastighet: 1 Mbit/s nedströms och 0,128 Mbit/s uppströms"

Dvs en riktigt skruttig uppkoppling, då spelar det ingen roll att datamängden är obegränsad.