handdator

Visa fullständig version : Sexlust/Libido under deff?


PowerRaw
2014-10-05, 14:26
Hej. Börjar bli lite fundersam här.

Jag är 26 år gammal, bra hälsa etc, vältränad och stark. Vanligtvis har jag en rätt hög sexdrift, måste i alla fall dra en runk per dag för att lätta på trycket, väntar jag 3 dagar kan det bli katastrof.

Är nu på en deff, runt 700kcal minus varje dag, har pågått i snart en månad och jag har märkt att min sexlust gått ner rätt mycket, även kvaliten på erektionen och volymen på utlösningen har blivit svagare.

Nu kan jag gå flera dagar utan att det pirrar något där nere.

Är väl skönt på ett sätt att slippa tömma hela tiden antar jag men är detta normalt? Börjar bli orolig.

MVH

Filipb
2014-10-05, 15:15
Du är långt ifrån ensam

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=libido+deff+site:www.kolozzeum.com

Starvation
2014-10-05, 15:18
Hej. Börjar bli lite fundersam här.

Jag är 26 år gammal, bra hälsa etc, vältränad och stark. Vanligtvis har jag en rätt hög sexdrift, måste i alla fall dra en runk per dag för att lätta på trycket, väntar jag 3 dagar kan det bli katastrof.

Är nu på en deff, runt 700kcal minus varje dag, har pågått i snart en månad och jag har märkt att min sexlust gått ner rätt mycket, även kvaliten på erektionen och volymen på utlösningen har blivit svagare.

Nu kan jag gå flera dagar utan att det pirrar något där nere.

Är väl skönt på ett sätt att slippa tömma hela tiden antar jag men är detta normalt? Börjar bli orolig.

MVH

Vad tror du kroppen tänker när det inte finns nog med energi? Kan du inte överleva kan inte din unge göra. Helt normalt.

Diomedea exulans
2014-10-05, 15:26
Der är normalt och en av huvudanledningarna till att deffa.

Sheogorath
2014-10-05, 15:59
Vad tror du kroppen tänker när det inte finns nog med energi? Kan du inte överleva kan inte din unge göra [det]. Helt normalt.

This. :thumbup:

ubbe88
2014-10-07, 13:10
Tur att jag inte är ensam om detta. Finns det inte något man kan göra för att förbättra libido/sexlusten under deff? Öka mängden fett?

BobaFett
2014-10-07, 15:03
Har du testat LCHF?

Kommer ihåg att King Grub la upp en studie här i våras där man testade lågfett vs högfett/lowcarb och att en av bieffekterna var betydligt högre testosteronvärden.

Vet inte om det är en lösning på problemet men jag har tänkt att testa nästa gång jag deffar.

ubbe88
2014-10-07, 17:15
Har du testat LCHF?

Kommer ihåg att King Grub la upp en studie här i våras där man testade lågfett vs högfett/lowcarb och att en av bieffekterna var betydligt högre testosteronvärden.

Vet inte om det är en lösning på problemet men jag har tänkt att testa nästa gång jag deffar.

Hur många gram fett ska man ligga på vid LCHF? :)

Starvation
2014-10-07, 18:24
Har du testat LCHF?

Kommer ihåg att King Grub la upp en studie här i våras där man testade lågfett vs högfett/lowcarb och att en av bieffekterna var betydligt högre testosteronvärden.

Vet inte om det är en lösning på problemet men jag har tänkt att testa nästa gång jag deffar.

Tveksamt att kroppen höjer/håller testosteronet på lchf under diet. Den gör alltså en 180 och precis tvärt emot vad den gör under vanlig diet? Troligen har testosteron väldigt mycket att göra med energiintag och inte fettintag.

BobaFett
2014-10-07, 19:18
Tveksamt att kroppen höjer/håller testosteronet på lchf under diet. Den gör alltså en 180 och precis tvärt emot vad den gör under vanlig diet? Troligen har testosteron väldigt mycket att göra med energiintag och inte fettintag.

De låg på kaloribalans i studien. De åt mycket kokosfett, bacon, ägg etc. Deras testosteron "skyrocketed" enligt författaren kommer jag ihåg att jag hörde i en podcast. Tror inte studien är publicerad än.

Det var den som hade typ hundratals sidor för ett tag sen.

Tolkia
2014-10-07, 19:56
De låg på kaloribalans i studien.
Då går det, skulle jag säga, inte dra några slutsatser om hur det skulle bli under "diet" som i "bantning" eller "kost innehållande mindre energi än vad man gör av med". Sedan handlar sexlust inte bara om testosteronnivåer utan om svårdefinierade saker som välbefinnande och hur mycket energi och lust man har att göra saker överhuvudtaget. Sexlusten sjunker ofta även vid stress, psykisk sjukdom, annat som gör att man mår ospecifikt dåligt, men som inte är outright testosteronbrist.

R Scarpa27
2014-10-07, 20:25
Då går det, skulle jag säga, inte dra några slutsatser om hur det skulle bli under "diet" som i "bantning" eller "kost innehållande mindre energi än vad man gör av med". Sedan handlar sexlust inte bara om testosteronnivåer utan om svårdefinierade saker som välbefinnande och hur mycket energi och lust man har att göra saker överhuvudtaget. Sexlusten sjunker ofta även vid stress, psykisk sjukdom, annat som gör att man mår ospecifikt dåligt, men som inte är outright testosteronbrist.

mkt sant då detta drabbat mig.
psyskisk ohälsa och stress.

BobaFett
2014-10-08, 23:27
Då går det, skulle jag säga, inte dra några slutsatser om hur det skulle bli under "diet" som i "bantning" eller "kost innehållande mindre energi än vad man gör av med".

Klart att det är så men det är värt ett försök i alla fall. Det kan ju göra någon skillnad.

BobaFett
2014-10-08, 23:30
mkt sant då detta drabbat mig.
psyskisk ohälsa och stress.

Fast hur vet man att psykisk ohälsa och stress inte påverkar testosteronnivåer och att det i sin tur påverkar libidon?

Stress höjer ju kortisol som är motsatsen till testosteron kan man säga. Vet inte om det har motsatt funktion när det gäller libido också.

Tolkia
2014-10-08, 23:52
Fast hur vet man att psykisk ohälsa och stress inte påverkar testosteronnivåer och att det i sin tur påverkar libidon?

Stress höjer ju kortisol som är motsatsen till testosteron kan man säga. Vet inte om det har motsatt funktion när det gäller libido också.
På vilket sätt är kortisol "motsatsen" till testosteron? (Om man nu absolut måste ha något man kan kalla motsats är det väl i sådana fall östrogen?)

BobaFett
2014-10-09, 18:10
På vilket sätt är kortisol "motsatsen" till testosteron? (Om man nu absolut måste ha något man kan kalla motsats är det väl i sådana fall östrogen?)

Tänkte på att testosteron är anabol, kortisol är katabol men östrogen är nog mer en motsats.

Strunt samma.