handdator

Visa fullständig version : Dugligt för skinny guy?


Jclindberg
2014-10-01, 23:35
som länken lyder, är tunn vill lägga på mig!

http://gyazo.com/41aac9339e49534b5f981cb2774a29c6

Har även EAA-XX hemma som ska dräpas i magen!

Kost schema kommer jag lägga upp inom kort!

MVH:smash:

Feelgood
2014-10-02, 05:25
Det räcker ifall du enbart kör gainer o kreatin. Gainer är whey med tillsatt malto = kolhydrater.

Skickat från min Galaxy S5 via Tapatalk

illiaca
2014-10-02, 12:32
Instämmer med föregående. Kör på gainer och kreatin och lägg resten av pengarna på bra mat! :d

Ozziking
2014-10-02, 13:57
Äter du mat ÖHT?

Shqypnia
2014-10-02, 14:21
Mat min vän. Ät mat. Köp in proteinpulver bara som tillskott och gärna kreatin. Resten behövs antagligen inte.

Jclindberg
2014-10-03, 00:17
Tjena! Jo äter gör jag, men har tidigare kört på serious mass men har förmodligen inte ätit tillräckligt då jag endast drog 2 pannor upp på 2 påsar. Kreatin är självklart val, men många snackar om kasein till kvällen, tänkte, ska jag dra hem det och lite slöa kalorier sen sova på det? Medans jag kör serious Mass under dagtid med Kreatin? Sammanställer kostschema som jag kommwr bifoga här! Med vänlig hälsning,

Alla svar är till hjälp!

Ozziking
2014-10-03, 06:24
Tjena! Jo äter gör jag, men har tidigare kört på serious mass men har förmodligen inte ätit tillräckligt då jag endast drog 2 pannor upp på 2 påsar. Kreatin är självklart val, men många snackar om kasein till kvällen, tänkte, ska jag dra hem det och lite slöa kalorier sen sova på det? Medans jag kör serious Mass under dagtid med Kreatin? Sammanställer kostschema som jag kommwr bifoga här! Med vänlig hälsning,

Alla svar är till hjälp!

Eller så skiter du i kosttilskotten och lär dig äta tillräckligt. Det är ju prio 1. Det heter ju KOSTTILLSKOTT. Och du har antagligen inte försökt äta tillräckligt med tanke på hur mycket krut och onödiga pengar du lägger på pulver.

EnergiÖverskott
2014-10-03, 13:23
Om du är spinkig och enbart går upp två kilo på två påsar serious mass så kan du ju knappt äta? Vad äter du på en dag?

Jag tycker likt de andra att du kan äta mer istället. Att betala massor av pengar för en fräck påse fylld med vassleprotein och socker känns rätt meningslöst tycker jag.

Som sagt: vad äter du?

Ulvamal
2014-10-03, 13:26
Alltså. Proteinpulver är rimligen inte dyrare än käk, snarare tvärt om.
Klart man kan tanka shakes och gå upp i vikt lika väl som man kan tugga i sig näringen.

EnergiÖverskott
2014-10-03, 13:29
Alltså. Proteinpulver är rimligen inte dyrare än käk, snarare tvärt om.
Klart man kan tanka shakes och gå upp i vikt lika väl som man kan tugga i sig näringen.

Visst. Men, att köpa vassle och kolhydrater separat är bra mycket billigare än en färdigmixad "gainer". Dessutom är det ofta ett rätt twistat förhållande mellan kolhydrat och protein i färdiga mixar likt "serious mass". Är man liten lär du knappast behöva 100 gram socker efter ett bröstpass i cablecrossen liksom.

Är TS liten och klen samt knappt gått upp i vikt på två påsar av denna monstergainer så är det solklart att matvanorna måste ändras rätt rejält :)

Jclindberg
2014-10-06, 10:11
2 kilo var kanske till underdrift, med eftertanke så blev det kanske cirka 4 kilo, mina matvanor är inte direkt Piss, käkade 7 gångerna dagen, men nu är det tanke på att börja bulka igen, första vilken gick jag upp 10 kilo på under en 1 års period, vara en stor del var solklart fett, men det är mer kostschema jag tror jag behöver hjälp med, har bra budget till käk(hyfsad åtminstone) bort fortfarande hemma och har alltid kyckling, pasta och ris hemma, några förslag på kostschema?

DJJOHANSSON
2014-10-06, 12:18
2 kilo var kanske till underdrift, med eftertanke så blev det kanske cirka 4 kilo, mina matvanor är inte direkt Piss, käkade 7 gångerna dagen, men nu är det tanke på att börja bulka igen, första vilken gick jag upp 10 kilo på under en 1 års period, vara en stor del var solklart fett, men det är mer kostschema jag tror jag behöver hjälp med, har bra budget till käk(hyfsad åtminstone) bort fortfarande hemma och har alltid kyckling, pasta och ris hemma, några förslag på kostschema?


Bacon, ris, kyckling, matlagningsgrädde, oboy och vitt rostat bröd, negerbollsmet.


Allt friterat är bra ifall man vill göra gainz.

R Scarpa27
2014-10-06, 20:42
2 kilo var kanske till underdrift, med eftertanke så blev det kanske cirka 4 kilo, mina matvanor är inte direkt Piss, käkade 7 gångerna dagen, men nu är det tanke på att börja bulka igen, första vilken gick jag upp 10 kilo på under en 1 års period, vara en stor del var solklart fett, men det är mer kostschema jag tror jag behöver hjälp med, har bra budget till käk(hyfsad åtminstone) bort fortfarande hemma och har alltid kyckling, pasta och ris hemma, några förslag på kostschema?

helt enkelt att äta mer, och funkar inte det öka på fettet för enkelhet.
jag använder mig mkt att vitt bröd som kolhydratskälla, gott , och enkla kolhydrater.
även pannkakor kan jag äta en hel del.
sedan se bara till så att hela näringskedjan kommer med dagligen, dock ganska enkelt på blandkost och bulk.
och lättmargariner och skit kör jag alldrig på utan helst smör annars bregott.. limma på ordentligt :D.

super duper mass gainer blablabla .. är inte mkt mer kalorier än en vanlig gainer (oftast större portioner i doseringen)

Ozziking
2014-10-06, 21:31
Det spelar ingen roll hur ofta du äter. Utan hur MYCKET du äter.

Shqypnia
2014-10-07, 10:16
Bror. Räkna ut ditt kcal behov. Lägg därtill några hundratals gram. Voilà - du har en stabil viktuppgång.

Jclindberg
2014-10-07, 23:14
Mjo, behöver drygt 3500 kcal och så brukar man säga 500 i överskott?
Räknar ni alltid era kalorier samt protein, kollisar och fett? Eftersom jag går fortfarande i skolan så skollunchen resulterar i maximal ätning. (Så länge jag inte mår kass i magen)

Ska bara köra standard ris och kyckling? Såser till detta då det annars gärna blir enformigt?

Ge mig gärna ERA favorit rätter under bulk och gärna va de innehåller! Vill fan bli hunkig! :D och har tränat ett bra tag nu så :p

Ozziking
2014-10-08, 06:27
Mjo, behöver drygt 3500 kcal och så brukar man säga 500 i överskott?
Räknar ni alltid era kalorier samt protein, kollisar och fett? Eftersom jag går fortfarande i skolan så skollunchen resulterar i maximal ätning. (Så länge jag inte mår kass i magen)

Ska bara köra standard ris och kyckling? Såser till detta då det annars gärna blir enformigt?

Ge mig gärna ERA favorit rätter under bulk och gärna va de innehåller! Vill fan bli hunkig! :D och har tränat ett bra tag nu så :p

Ät vanlig mat. Skollunch, lagad mat hemma, frukost, mellanmål etc. Och ät till vikten går stadigt uppåt. 0.25-0.3 kg / vecka är ett bra riktmål