handdator

Visa fullständig version : AldrigVilas nya produkt Bio-Colostrum


Nirrebirre
2014-10-01, 16:51
Som rubriken kanske antyder, vad anser folk som kanske är lite mer insatta i detta om den nya produkten? Good stuff eller ännu en onödig produkt folk kommer kasta pengar på? :)

EiseltUK
2014-10-01, 17:00
Som rubriken kanske antyder, vad anser folk som kanske är lite mer insatta i detta om den nya produkten? Good stuff eller ännu en onödig produkt folk kommer kasta pengar på? :)


Kolostrum är intressant men främst som en typ av immunoregulator. Ganska dyrt och troligen inte så speciellt intressant om du inte ligger på gränsen till överträning och lätt drabbas av infektioner.

F Ultra
2014-10-01, 17:02
Låter trams, kolostrum är ju bara råmjölk. Glutamin tillverkar kroppen själv efter behov. Kvar blir väl då HMB och någon probiotisk bakterie.

Gober
2014-10-01, 18:03
Inget jag personligen skulle lägga mina slantar på. Produkten har väl funnits ett bra tag i USA?

Pretorian
2014-10-01, 18:15
Jag tycker det låter BS:
Även tillväxtfaktorer är inkluderade i kolostrum och dessa ökar din proteinsyntes, reglerar neurotransmittorer som styr din sinnestämning, förbättrar hud och hår, ökar lean body mass och bränner fett, reparerar RNA och DNA med mycket mer! Och inte är det heller nog med det, massor med vitmaminer, mineraler och aminosyror får ni också i er när ni intar kolostrum :) Nästan för bra för att vara sant, eller hur!

Krutpaket
2014-10-01, 18:34
Är det en ripp off på Bio-Grow? Det är väll också kolostrum?

z_bumbi
2014-10-01, 19:29
Råmjölk stärker immunförsvaret för barnen till det djurslag som tillverkar den och effekten avtar under antal dagar sedan ungen föddes, både pga att råmjölken blir svagare och att tarmens genomsläpplighet minskar för varje dag. Ger man en kalv råmjölk efter en månad så ger det ingen förbättrad effekt av immunförsvaret även om kalven aldrig fått råmjölk tidigare.
Finns det någon som helst forskning på att råmjölk från t ex kor ger några fördelar för människor?

Det var i alla fall poppis för typ 6-7 år sedan att ha produkter med råmjölk men om det hade tillfört något märkbart så tvivlar jag på att de produkterna hade försvunnit från marknaden.

anvihl
2014-10-01, 19:45
Jag har då aldrig märkt någon effekt av att äta kalvdans tills jag nästan spyr upprepade gånger varje månad :P.

Fredriiik
2014-10-01, 20:05
Jag tycker det låter BS:
Även tillväxtfaktorer är inkluderade i kolostrum och dessa ökar din proteinsyntes, reglerar neurotransmittorer som styr din sinnestämning, förbättrar hud och hår, ökar lean body mass och bränner fett, reparerar RNA och DNA med mycket mer! Och inte är det heller nog med det, massor med vitmaminer, mineraler och aminosyror får ni också i er när ni intar kolostrum :) Nästan för bra för att vara sant, eller hur!

du tycker det låter BS, men vad är det som inte är sant i påståendet då?

Jag tänker den som ett nice tillskott att ha under vinterhalvåret då jag lättare blir förkyld

Pretorian
2014-10-01, 20:29
Jag tror ingen kommer hålla sig mer frisk bara för de tar denna. Jag tror inte någon kommer bränna mer fett eller bygga på muskelmassan för att de tar denna. Jag skiter i studier på bröstmjölk och allt sånt där. Det är BS.

F Ultra
2014-10-01, 20:57
du tycker det låter BS, men vad är det som inte är sant i påståendet då?

Jag tänker den som ett nice tillskott att ha under vinterhalvåret då jag lättare blir förkyld

Hur många av de påståendena kommer inte av att råmjölk innehåller vassle?

krubkungen
2014-10-02, 07:15
Råmjölk stärker immunförsvaret för barnen till det djurslag som tillverkar den och effekten avtar under antal dagar sedan ungen föddes, både pga att råmjölken blir svagare och att tarmens genomsläpplighet minskar för varje dag. Ger man en kalv råmjölk efter en månad så ger det ingen förbättrad effekt av immunförsvaret även om kalven aldrig fått råmjölk tidigare.
Finns det någon som helst forskning på att råmjölk från t ex kor ger några fördelar för människor?

Det var i alla fall poppis för typ 6-7 år sedan att ha produkter med råmjölk men om det hade tillfört något märkbart så tvivlar jag på att de produkterna hade försvunnit från marknaden.

Någon som vet?

PureWhey
2014-10-02, 16:24
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17679046

http://ars.els-cdn.com/content/image/1-s2.0-S0899900707001840-gr2.jpg
Delta value change in dual-energy X-ray absorptiometric fat-free mass (kilograms) at 0, 8, and 12 wk.

Kischen
2014-10-02, 20:12
du tycker det låter BS, men vad är det som inte är sant i påståendet då?

Jag tänker den som ett nice tillskott att ha under vinterhalvåret då jag lättare blir förkyld

Du tror väl inte att ditt immunförsvar är flaskhalsen? Virus muterar och du kan glömma att skydda dig. Alla blir lättare förkylda under vinterhalvåret..