handdator

Visa fullständig version : Centrala nervsystemet, hur lång återhämtning?


PERSSONN
2014-10-01, 06:20
Hur lång tid tar det för CNS att återhämta sig?

Symptom på ett uttröttat nervsystem?

Stjarnan
2014-10-01, 07:02
Man presterar sämre trots att musklerna är fullt återhämtade.
Vad som kan vara bra att tänka på för att undvika att trötta ut nervsystemet är att inte träna till fail alltför ofta.

Några symptomer kan vara att lusten att träna minskar, mental trötthet, allmänt svag.

Beemel
2014-10-01, 07:30
Man presterar sämre trots att musklerna är fullt återhämtade.
Vad som kan vara bra att tänka på för att undvika att trötta ut nervsystemet är att inte träna till fail alltför ofta.

Några symptomer kan vara att lusten att träna minskar, mental trötthet, allmänt svag.

DAMN!!! Det måste vara mitt CNS som spökar!! =P

cAase
2014-10-01, 07:54
Mental trötthet, högre vilopuls, nedsatt humör/depression, problem med sömn.

Hur lång tid det tar för CNS att återhämta sig är individuellt och beror på hur hårt du pressat det.

Rahf
2014-10-01, 08:02
Samtidigt så är CNS rätt stryktåligt, även om en kumulativ effekt kan trycka ner ens prestationsförmåga rejält. När dåliga dagar blir dåliga veckor, då kan det vara dags att se över alla faktorer.

Stjarnan
2014-10-01, 11:08
DAMN!!! Det måste vara mitt CNS som spökar!! =P

Haha, samma här!! :)

z_bumbi
2014-10-01, 11:53
1 Från vad?

2 Googla på överträning (andra graden/typ II) så får du en lista

PERSSONN
2014-10-01, 12:36
1 Från vad?

2 Googla på överträning (andra graden/typ II) så får du en lista


Alltså,jag tränar ofta till fail och inatt så kunde jag knappt sova på hela natten och jag känner mig seg och svag i överkroppen.

Bestämt mig för att vila i 2 dagar. Hoppas man hinner bli återhämtad på de.

Antar att de är CNS som spökar!

ceejay
2014-10-01, 12:44
3-4 lätta dagar får mig att känna mig fräsch

ARMSTARK
2014-10-01, 13:39
Blir CNS tåligare/starkare med åren, som musklerna? Om jag exempelvis skulle köra ett pass från ett av mina första år på gymet skulle jag nog inte ens bli svettig, ändå var jag helt slut då.

ceejay
2014-10-01, 13:48
Blir CNS tåligare/starkare med åren, som musklerna? Om jag exempelvis skulle köra ett pass från ett av mina första år på gymet skulle jag nog inte ens bli svettig, ändå var jag helt slut då.

Det känns logiskt. Arbetskapaciteten ökar väldigt mycket ju mer tränad man blir.