handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om tjejer som tränar för muskler


Sidor : [1] 2

Extremen
2014-09-30, 21:09
Själv tycker jag att alla ska träna för att må bra, men förstår varför man vill ha bredare axlar, gigantiska lår? Vad är syftet tjejer?

ceejay
2014-09-30, 21:11
Det är awesome. Tjejer som inte använder sig utav preparat tror jag inte kan bli för stora:)

R Scarpa27
2014-09-30, 21:11
biffigt tränande tjejer tycker jag är sjukt snyggt, och det är till ovanligheten man ens stöter på dessa tjejer.

4623
2014-09-30, 21:13
Inte attraherad av muskulösa tjejer för fem öre.

*Flash*
2014-09-30, 21:14
Jag hoppas på att någon gång bli tillräckligt hel och då även ha motivationen att träna upp mig till en biff..är ju så sjukt snyggt så det finns inte.*cupid**flex*

filmjölk
2014-09-30, 21:15
Syftet är att de vill ha stora muskler och är beredda att offra att du tycker att de blir mindre attraktiva med stora muskler.

Ungefär som om jag skulle säga till dig att inte ha så stora muskler, för då tycker jag inte att du är snygg. Det skulle du antagligen inte fästa särskilt stor vikt vid.

Dessutom. Säg att en kvinna inte är någon skönhet redan från start. Vad tror du helst hon vill vara a) stark, muskulös och ful eller b) svag, tanig och ful? Vad skulle du själv välja?

awesomooo
2014-09-30, 21:18
Fult som fasiken, speciellt om dom har ådriga armar också. Usch usch

Klein
2014-09-30, 21:18
Sådana tjejer tycker vi om. Det visar att det är självmotiverade och inte låter sina aktiviteter styras av senaste modet.

Exdiaq
2014-09-30, 21:20
Är det någorlunda normalt är det galet snyggt imho. D.v.s. tyngre kraftidrotterskor, tyngre kroppsbyggerskor och fitnesstjejer som har väldigt låg fettprocent året runt är inte fullt lika attraktiva. Men det mesta där i mellan går hem!

filmjölk
2014-09-30, 21:22
Jag hoppas på att någon gång bli tillräckligt hel och då även ha motivationen att träna upp mig till en biff..är ju så sjukt snyggt så det finns inte.*cupid**flex*

Det är nog väldigt svårt att bli biffig som tjej. Större och grövre än vad du var innan, givetvis. Men biffig? Då får du nog ha extrem motivation, mycket tid och extrema anlag.

mangemani
2014-09-30, 21:22
tycker det är sååå sexigt, snyggt och ger intrycket att de har ett starkt psyke och vet vad de gör.
bikini "fitness" och tjejer med lite synliga mag/arm/axel muskler och som synligt helt klart lägger ned den mesta utav tiden till att träna underkroppen, blää(likadant som en kille som bara prioriterar överkroppen), men vältränade tjejer, som typ cinderella landholt, larissa reis, DLB, oksama mm, omg, *drool*

hurril
2014-09-30, 21:22
Min åsikt även om den är på gränsen till dödligt irrelevant.


Och vet du vad? Det är din också.

filmjölk
2014-09-30, 21:31
Jag tycker att det är sexigt. Jag gillar att titta på klassisk styrkelyft via webben, men är ointresserad av utrustat men kan se det ibland ändå. Varför? Damklasserna! Them ass and thighs.

Extremen
2014-09-30, 21:33
Finns även snygga tjejer som tränar för att bli "stora". Anser dem att det är snygg eller är det modet? Om man ska tävla eller delta i någon som har med fysiken att göra har jag fullförståelse för. Tycker också om vältränade tjejer men inte föröverdrift.

Sniggel
2014-09-30, 21:37
Tycker om tjejer som har egna intressen. Så länge intressena inte gör dem avtändande eller riskerar att göra det tråkigt för mig om vi skulle umgås. Byggning av muskler är inte ett sådant. Inte så länge det sker under naturliga former. Dessutom är det snyggt med muskler på tjejer (imo).
Detta är under premissen partnermaterial. I övriga fall är jag ännu mer tolerant. Då kan tjejer hålla på med skittråkiga saker utan att jag har något emot vad de pysslar med. Linedance t ex :D

Lallle
2014-09-30, 22:06
Bra och snyggt.

Vivaldi
2014-09-30, 23:04
Dem squat glutes /10

Nej men ärligt talat anser jag att det dels motiverar de flesta runt om, och dels tyder på en viljestark person med egen personlighet som vågar stå ut och skita i normer, för mig är det mycket attraktiva egenskaper.

Toni Radanov
2014-09-30, 23:22
Tjejer utan prepp kan inte bli skrämmande stora oavsett så det stör inte det minsta. Låt rackarna träna järnet hur mö de vill! Knappast skadligt eller fulare än något annat. ^^

XXXL
2014-09-30, 23:38
Mitt max

negAzx-M_yI

Större eller mer deffad än såhär? Nej tack

Eller givetvis som min blivande fru

rSHkGfJKj0c

Alexton
2014-10-01, 06:21
bubble butt or go home !

Sen är en tjej med driv och motivation att inte bry sig andras åsikt en stark person vilket i sig gör det ännu intressantare.

caro
2014-10-01, 06:53
Mitt max

negAzx-M_yI

Större eller mer deffad än såhär? Nej tack

Eller givetvis som min blivande fru

rSHkGfJKj0c

Hm, tränar de verkligen? Syns ju knappt.

tho123
2014-10-01, 06:57
Mitt max

negAzx-M_yI

Större eller mer deffad än såhär? Nej tack

Eller givetvis som min blivande fru

rSHkGfJKj0c

Absoluta gränsen, bicepskula o magrutor så spyr jag.

caro
2014-10-01, 06:57
Människor med egen vilja som inte bryr sig om vad andra tycker är attraktiva. Tjejer som småduttar med mesvikter på gymmet och gnider rumpträning i timtal för att tillfredsställa manliga snygghetsönskemål tillhör inte den kategorin. Träna för styrka är snyggt. Musklerna som kommer av det är snygga.

WHITEFOLKS
2014-10-01, 06:59
Tycker lite många drar lite väl positiva slutsatser om "inte för andra" och "starka mentalt". Som om det inte fanns neurotiska och allmänt störda personer bland fitnesstjejerna-

Yes
2014-10-01, 06:59
Finns även snygga tjejer som tränar för att bli "stora". Anser dem att det är snygg eller är det modet? Om man ska tävla eller delta i någon som har med fysiken att göra har jag fullförståelse för. Tycker också om vältränade tjejer men inte föröverdrift.
Även tjejer som tävlar i byggning ser normala om än vältränade ut IRL när de inte är i tävlingsform. Förutsatt att de inte preppar förstås.

ARMSTARK
2014-10-01, 07:10
Personligen gillar jag korta tjejer med stor rumpa, men visst, lite muskler skadar väl inte. Så länge det ser kvinnligt ut, personen nedan ser inte kvinnlig ut i mina ögon.
http://i59.tinypic.com/29bfrrt.jpg

Diomedea exulans
2014-10-01, 07:14
Det är det vackraste som finns.

Dock har jag bara bekantat mig med såna tjejer på internet, och deras internetaktiviteter har en tendens att begränsas till dagsformbilder, matbilder, gymbilder, selfies och små kommentarer om hur träningen går, vilket är ett beteende så själlöst och intelligensbefriat att jag blir obotligt flaccid av tanken.

Evankhell
2014-10-01, 07:18
Gillar man inte det går man till nästa tjej som faller i din smak.

dodie
2014-10-01, 07:31
Om det är snyggt med muskler på en kille, varför skulle det inte vara det på en tjej oxå? Så jävla 90-tal att säga att det är fult eller manligt med muskliga tjejer :D

WHITEFOLKS
2014-10-01, 07:34
Om det är snyggt med muskler på en kille, varför skulle det inte vara det på en tjej oxå? Så jävla 90-tal att säga att det är fult eller manligt med muskliga tjejer :D

Om det är snyggt med bröst på tjejer varför inte på killar också?

dodie
2014-10-01, 07:40
Om det är snyggt med bröst på tjejer varför inte på killar också?

Snyggt med feta pecs ju :D

ARMSTARK
2014-10-01, 07:40
Om det är snyggt med bröst på tjejer varför inte på killar också?

Dagens citat! :thumbup:

Elfsberg
2014-10-01, 07:44
Äh.

Jag tycker det är hett med lite röv, lår, vader och lite bredd över rygg/axlar. Magrutor är inget viktigt.

Jag tycker det är snyggt att vara s a s atletiskt byggd, män och kvinnor, och tycker det är sjukt fult att vara överdrivet grov.

Agremont
2014-10-01, 07:47
Tycker väl att kvinnor ska få göra vad dom vill med sina kroppar och har lika stor respekt för kvinnor som sliter för resultat på gymmet som för män.

lanzal
2014-10-01, 07:49
Jag skulle vilja sen en sån där musklebrud som inte dopat sig. Tror inte tjejer kan bli "för stora" rena alltså.

filmjölk
2014-10-01, 08:18
Tro det eller ej, ibland är det faktiskt så att en viss andel tjejer prioriterar något de själva gillar över att du skall finna dem attraktiva. Låter bra knäppt va?

WHITEFOLKS
2014-10-01, 08:20
Tro det eller ej, ibland är det faktiskt så att en viss andel tjejer prioriterar något de själva gillar över att du skall finna dem attraktiva. Låter bra knäppt va?

Japp de är så mycket fuck you i ansiktet att de uppdaterar instagram 6 gånger om dagen med olika rumpposes.

filmjölk
2014-10-01, 08:26
Japp de är så mycket fuck you i ansiktet att de uppdaterar instagram 6 gånger om dagen med olika rumpposes.

Många kvinnor vill vara fysiskt attraktiva och få positiv uppmärksamhet för det, men just "din" uppmärksamhet kanske inte är prio.

4623
2014-10-01, 08:27
Många kvinnor vill vara fysiskt attraktiva och få positiv uppmärksamhet för det, men just "din" uppmärksamhet kanske inte är prio.

Det säger väl emot vad du skrev tidigare?

Yes
2014-10-01, 08:34
Jag skulle vilja sen en sån där musklebrud som inte dopat sig. Tror inte tjejer kan bli "för stora" rena alltså.
Träffade en nu i somras som klarat sig hyfsat i SM. Såg ut som en vanlig vältränad och petit tjej. Förutom när hon flexade.

filmjölk
2014-10-01, 08:38
Det säger väl emot vad du skrev tidigare?

Nej? Det finns fler än två kvinnor. Någon kanske bryr sig om att du skall tycka att hon är snygg, någon prioriterar inte det alls, och någon annan nöjer sig med att någon annan man tycker att hon är snygg.

Oxe
2014-10-01, 08:52
Träffade en nu i somras som klarat sig hyfsat i SM. Såg ut som en vanlig vältränad och petit tjej. Förutom när hon flexade.

Vilket gren och vilket klass ?

SM i bikini fitness eller i tunga senior damklass är ju viss skillnad

Yes
2014-10-01, 08:58
Vilket gren och vilket klass ?

SM i bikini fitness eller i tunga senior damklass är ju viss skillnad
Vet inte vilken klass men det var byggning och inte fitness. Vägde tydligen in på 52kg i tävlingsform (kanske 165cm lång).

Sebbe_H
2014-10-01, 10:14
Vältränade tjejer utan prepp är the shit

Toni Radanov
2014-10-01, 10:29
Frågan var väl ändå vad vi tyckte om brudar som tränar för "muskler"? Inte för att va rippade/byggtävlande/äckelfitnessdeffade?

Är en jävla skillnad på tjej med muskler + normal BF och någon som står på scen med 5%. Blä.

Loke
2014-10-01, 11:32
Japp de är så mycket fuck you i ansiktet att de uppdaterar instagram 6 gånger om dagen med olika rumpposes.

Det kanske rent av gör det för att de vet att WHITEFOLKS blir irriterad av det? :)

Macroman
2014-10-01, 11:35
Gillar inte tjejer med för mkt muskler men det är ju extremt ovanligt och dessutom svårt att få för tjejer.

WHITEFOLKS
2014-10-01, 11:38
Det kanske rent av gör det för att de vet att WHITEFOLKS blir irriterad av det? :)

Jag blir irriterad av deras instagramuppdateringar? Nej. Tycker bara det är lustigt att folk attribuerar de som någon sorts självständighet/rebell/uppror mot utseendenormer när de bara applicerar andra normer istället och väldigt sällan går utanför vad vanligt folk tycker är snyggt oavsett.

Visst de som är BB och tar steroider etc men standard tjejer som säger sig träna för muskler blir ju som folk redan påpekat här sällan "för stora" (för någon kille i princip).

Loke
2014-10-01, 11:46
Jag blir irriterad av deras instagramuppdateringar? Nej. Tycker bara det är lustigt att folk attribuerar de som någon sorts självständighet/rebell/uppror mot utseendenormer när de bara applicerar andra normer istället och väldigt sällan går utanför vad vanligt folk tycker är snyggt oavsett.

Visst de som är BB och tar steroider etc men standard tjejer som säger sig träna för muskler blir ju som folk redan påpekat här sällan "för stora" (för någon kille i princip).

Klart du blir irriterad. Detta är, vad, tionden gången du skriver ett inlägg på kollo om instagramuppdaterande tjejer? Det gör man bara av riktigt starka känslor. Tycker det är schysst av dig att hjälpa unga tjejer att känna sig rebelliska :)

WHITEFOLKS
2014-10-01, 11:47
Klart du blir irriterad. Detta är, vad, tionden gången du skriver ett inlägg på kollo om instagramuppdaterande tjejer? Det gör man bara av riktigt starka känslor. Tycker det är schysst av dig att hjälpa unga tjejer att känna sig rebelliska :)

Ja eftersom du säger det så måste det vara så?

z_bumbi
2014-10-01, 11:59
Jag störs varken av instagramuppdateringar eller facebooksådana från tjejer som tränar då jag inte följer sådana. Det är så enkelt att lösa så lös det.
Jag vet också att väldigt många som tränar inte gör sådana typer av uppdateringar utan satsar energin på annat så att använda sådant som alla inte gör som någon sorts måttstock för samtliga tränande tjejer känns väldigt underligt.

Sen tror jag många på forumet verkar behöva lämna datorn några minuter varje dag eftersom de använder internet som en måttstock för allt i livet.

Mer on topic
Jag har inte träffat på en enda tjej som fått för mycket muskler (enligt min smak) där inte doping varit involverat så jag ser det inte som ens möjligt att lyckas. Att sedan andra har annan smak berör mig inte direkt i ryggen utom när det handlar om att trycka ner tjejer som tränar och får muskler.

WHITEFOLKS
2014-10-01, 12:08
Om det nu är mig det syftas på så har jag inga problem med varken tjejer med muskler eller tjejer som tränar för att få muskler. Jag har inte heller några problem med om nu uppdaterar sin instagram eller facebook om det (jag har som du inga såna jag följer), det jag hade "problem" med/tyckte var lustigt är att flera här kopplar det till något sorts "vågar gå utanför normen" och att de är psykiskt starka.

Det känns inte helt ovanligt med tjejer som tränar väldigt mycket och hårt (och även killar givetvis) som även är ganska trasiga psykiskt (då speciellt inom just fitness/bb) och har detta som någon sorts ventil. Nu menar jag inte att alla har dessa problem men jag ser inget likamedtecken mellan "träna för muskler" och vara "stark person psykiskt", om något så är nog psykiska problem överrepresenterat (i fitness/bb) om jag fick GISSA.

Diomedea exulans
2014-10-01, 12:16
Jag störs varken av instagramuppdateringar eller facebooksådana från tjejer som tränar då jag inte följer sådana. Det är så enkelt att lösa så lös det.


Jag säger bara att det vore kul om man någon gång hittade en tjej som BÅDE har stora muskler och som någonsin gör en intelligent uppdatering på internet. Tveklöst finns de, jag säger bara att jag aldrig har hittat dem.

rooz
2014-10-01, 13:02
Jag säger bara att det vore kul om man någon gång hittade en tjej som BÅDE har stora muskler och som någonsin gör en intelligent uppdatering på internet. Tveklöst finns de, jag säger bara att jag aldrig har hittat dem.

Är det ett kriterium att dela med sig på interwebz för att det skall tillgodogöras?

Dags att leta sig utanför kolo/insta/FB/twitter kanske?

Diomedea exulans
2014-10-01, 13:04
Är det ett kriterium att dela med sig på interwebz för att det skall tillgodogöras?


Det är ett kriterium att de ska dela med sig på interwebs för att de ska ha skrivit något intelligent på internet, ja..? :confused:

*Flash*
2014-10-01, 13:44
Det är nog väldigt svårt att bli biffig som tjej. Större och grövre än vad du var innan, givetvis. Men biffig? Då får du nog ha extrem motivation, mycket tid och extrema anlag.
Nu beror det ju iofs på hur man definierar biffig också.:d
Jag har varit större än vad jag är nu, mer rippad har jag också varit och betydligt starkare i en hel del saker med för den delen.

Men jag har alltid enbart tränat i perioder pga skadeproblem och mina längsta träningsperioder har varit på 2,5-3 månader och ofta har jag minst lika långa uppehåll om inte längre än vad mina träningsperioder har varit så..motivationen blir skitkass pga skadeproblemen, så är både motivation och skador som gör att jag ser ut som random tjej som knappt ens tränat.*cry**grr27*

XXXL
2014-10-01, 15:47
dbk1x8YOXXM

Lite plasttuttar på det bara så, eller vad säger du filmjölk?

Robbmeister
2014-10-01, 16:24
bubble butt or go home !


Är inte bubble butts överdimensionerade cellulit arslen? :D

Latissimus Dorsi
2014-10-01, 16:29
Så länge vi inte snackar Iris Kyle-nivå så kan det väl vara "fint". Lite lagom muskler är råsexigt speciellt på underkroppen.

bigtraps
2014-10-01, 16:36
det är awesome. Tjejer som inte använder sig utav preparat tror jag inte kan bli för stora:)

+1

F Ultra
2014-10-01, 17:09
Om det är snyggt med bröst på tjejer varför inte på killar också?

Jag tror du har missat ett helt subforum av Internet ;)


Var ju inte direkt många fel på Rachel McLish
http://umbracocms.blob.core.windows.net/media/1171/176658a45cfeda1e0c498efb93f9f3d0.jpg

Rekommenderar förövrigt Tyngres senaste artikel om just kvinnlig byggning http://tyngre.se/artiklar/den-siste-mohikanen/

Alexton
2014-10-01, 17:11
Är inte bubble butts överdimensionerade cellulit arslen? :D

Det trodde jag med. Men jag blev fan frälst för sisådär 10 år sedan när jag lyckades charma en gymnast.
Devisen "Always go for bubble, cant be trouble!" föddes kort efteråt :d

Det är skillnad på ett äkta aka tränad bubble butt och någon med bara en stor rumpa. Den ena är fast den andra är tja.. inte rolig.

jenni
2014-10-01, 17:22
Jag tycker väl att man får forma sin kropp som man önskar, jag skulle personligen aldrig vilja ha stora muskler och ådriga armar dock kan det se rätt bra ut på vissa tjejer, om det inte är överdrivet alltså,

filmjölk
2014-10-01, 17:38
[

lite plasttuttar på det bara så, eller vad säger du filmjölk?

hngnnn!

WHITEFOLKS
2014-10-01, 17:58
Jag tror du har missat ett helt subforum av Internet ;)


Var ju inte direkt många fel på Rachel McLish
http://umbracocms.blob.core.windows.net/media/1171/176658a45cfeda1e0c498efb93f9f3d0.jpg

Rekommenderar förövrigt Tyngres senaste artikel om just kvinnlig byggning http://tyngre.se/artiklar/den-siste-mohikanen/
Silikon är poppis på killar? Didnt know.

Red Apple
2014-10-01, 18:16
Silikon är poppis på killar? Didnt know.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shemale

Det är en helt egen porrgenre *popcorn*

Gober
2014-10-01, 18:18
http://en.wikipedia.org/wiki/Shemale

Det är en helt egen porrgenre *popcorn*

http://files.sharenator.com/Shemale-s640x502-153234.png

Me Gusta! :d

WHITEFOLKS
2014-10-01, 18:26
Aha nä det där är inte min grej men all power to you dodie.

R Scarpa27
2014-10-01, 18:29
6y.

http://th00.deviantart.net/fs71/PRE/i/2012/333/a/c/schoolgirl_by_tigersan-d5mkjxw.jpg

http://th06.deviantart.net/fs70/PRE/i/2012/267/a/e/zosia_pumped_in_the_city_by_tigersan-d5ft4sd.jpg

http://th03.deviantart.net/fs71/PRE/i/2010/339/7/4/tracy_in_the_city_by_tigersan-d349ytt.jpg

http://th02.deviantart.net/fs71/PRE/i/2011/267/0/3/new_violet_02_by_tigersan-d4atr4m.jpg

meme
2014-10-01, 19:29
Själv tycker jag att alla ska träna för att må bra, men förstår varför man vill ha bredare axlar, gigantiska lår? Vad är syftet tjejer?

Antar att du menade att skriva "men förstår inte".
Vissa tjejer kanske mår bra av att ha stora axlar/ben? Tränar för att det är kul och får musklerna på köpet? Eller oj, de kanske till och med gillar muskler?
Vad är syftet med att ha muskler? snyggt, funktionellt framför allt, man är stark och kroppen mår bra.

Jag kan ju tala för mig själv som kvinna och tränande, jag älskar att träna och tycker det är snyggt med muskler (så snyggt att jag till och med lägger upp bilder på mig själv ibland på instagram då jag tycker att jag är rätt så snygg i mina muskler, oh the horror! nu måste jag allt vara en liten attentionwhore *flex*).

4623
2014-10-01, 19:30
Korrekt

Robbmeister
2014-10-01, 20:24
Det trodde jag med. Men jag blev fan frälst för sisådär 10 år sedan när jag lyckades charma en gymnast.
Devisen "Always go for bubble, cant be trouble!" föddes kort efteråt :d

Det är skillnad på ett äkta aka tränad bubble butt och någon med bara en stor rumpa. Den ena är fast den andra är tja.. inte rolig.

Haha jag har ju iofs bara material från internet att gå efter.. så mycket möjligt att det kan vara en bra grej i verkligheten :d

Sebbe_H
2014-10-01, 21:43
Alexandra Bring. Nuff said..


http://4.bp.blogspot.com/-gn03-lvovAU/UwRyur7wTlI/AAAAAAAAMwg/GBkNaJoDjrg/s1600/alexandra.jpg

4623
2014-10-01, 21:49
Alexandra Bring. Nuff said..
[/IMG]

Det där ser bra ut. När jag tänker "tränar för muskler" så tänker jag Sophie Arvebrink.

Sebbe_H
2014-10-01, 22:06
Det där ser bra ut. När jag tänker "tränar för muskler" så tänker jag Sophie Arvebrink.

Förstår det. Tror dock att Alexandra tränar långt mycket hårdare än de flesta damer på gym. Skillnaden mellan henne och Sophie, bör väl vara hormontillskotten.

Gober
2014-10-01, 23:22
*popcorn*

ARMSTARK
2014-10-02, 07:16
Jag skulle vilja sen en sån där musklebrud som inte dopat sig. Tror inte tjejer kan bli "för stora" rena alltså.

Med tanke på att 90% av alla tjejer på gymen står och stretchar istället för att anstränga sig så är risken liten att de får biffiga muskler. Jag har under alla år sett en handfull tjejer som verkligen tränar hårt. Av dem är det bara en enda som blev riktigt biffig, dock fick hon en sån basröst på köpet att jag misstänker att det var nåt mer än bara hård träning.

Ajemän
2014-10-02, 07:43
Imo får tjejer får ha så mycket muskler de vill, så länge de är opreppade och har en smal midja (dvs i vettig form)!

AronP
2014-10-02, 09:30
Förstår det. Tror dock att Alexandra tränar långt mycket hårdare än de flesta damer på gym. Skillnaden mellan henne och Sophie, bör väl vara hormontillskotten.
Att nå Sophies muskelmassa utan doping borde inte på något sätt vara omöjligt för en tjej. Eller är det ungefär vid hennes size som tidigare personer som pratat om "inte bli för grov utan doping" drar sin gräns?

Personligen kan jag förstå att tjejer, liksom killar, inte tränar för att vara snygga i andras ögon utan för att dom gillar att utvecklas.

spoon
2014-10-02, 09:47
min åsikt även om den är på gränsen till dödligt irrelevant.


Och vet du vad? Det är din också.



personligen kan jag förstå att tjejer, liksom killar, inte tränar för att vara snygga i andras ögon utan för att dom gillar att utvecklas.

+1

4623
2014-10-02, 09:52
+1

Det är väl klart att utomståendes åsikt inte spelar någon roll för personen ifråga. Men vad har det med saken att göra? Tråden efterfrågar personers subjektiva åsikt.

spoon
2014-10-02, 09:56
Det är väl klart att utomståendes åsikt inte spelar någon roll för personen ifråga. Men vad har det med saken att göra? Tråden efterfrågar personers subjektiva åsikt.

Trådstarten efterfrågar tjejers åsikter. Har inte varit så många av dom.

4623
2014-10-02, 10:00
Trådstarten efterfrågar tjejers åsikter. Har inte varit så många av dom.

Det går isär. Jag ser det som två frågeställningar. En generell vad folk tycker om tjejer som tränar för muskler. Och en som riktar sig till de tjejer som faktiskt tränar med detta som mål.

Diomedea exulans
2014-10-02, 10:57
det går isär. Jag ser det som två frågeställningar. En generell vad folk tycker om tjejer som tränar för muskler. Och en som riktar sig till de tjejer som faktiskt tränar med detta som mål.

+1.

Dessutom ser jag mig som androgyn, så jag tar mig friheten att svara ibland även om bara tjejers åsikter eftertraktas.

century
2014-10-02, 12:10
Muskler är snyggt. Frågor på det? :p

För övrigt gillar jag hela livsstilen och drivet omkring det och det är vääääldigt sällan jag går motvilligt till gymmet, jag älskar helt enkelt att göra det.

Mitt ex tyckte muskler och ådror var fult. Mitt ex, som sagt... :p

meme
2014-10-02, 13:20
Vad är syftet med att killar tränar? Och varför tränar de för att få muskler?

Har alltid undrat. Killar är som mystiska väsen. 😀

WHITEFOLKS
2014-10-02, 13:28
Killar vill ligga, därför tränar de.

XXXL
2014-10-02, 13:33
Vad är syftet med att killar tränar? Och varför tränar de för att få muskler?

Har alltid undrat. Killar är som mystiska väsen. ��

https://www.youtube.com/watch?v=Fp0fGTHWPHE&feature=player_detailpage#t=1785

Inre drivkraft.

cero
2014-10-02, 14:27
Alexandra Bring. Nuff said..


http://4.bp.blogspot.com/-gn03-lvovAU/UwRyur7wTlI/AAAAAAAAMwg/GBkNaJoDjrg/s1600/alexandra.jpg

Var är låren och vaderna?

WHITEFOLKS
2014-10-02, 15:05
Och vikterna.

Red Apple
2014-10-02, 15:11
+1.

Dessutom ser jag mig som androgyn, så jag tar mig friheten att svara ibland även om bara tjejers åsikter eftertraktas.

http://i404.photobucket.com/albums/pp130/Hendrong/c927772a-4c6d-4444-be8b-7cc59324e0f5_zpsa00add65.jpg?t=1411692681

:MrT:

PureWhey
2014-10-02, 15:16
Och vikterna.


Hahaha :-))))

Och djupet.

filmjölk
2014-10-02, 15:25
Låren sitter under röven, vaderna under låren, det är 60kg på stången och djupet är helt ok, dessutom behöver det inte ha fotats i botten av rörelsen :/

slackerguru
2014-10-02, 15:48
Tycker verkligen inte att det är fult med lite muskler på tjejer.
Ett exempel är Larissa Reis tycker det är snyggt:
http://www.ifbbpro.com/wp-content/uploads/image/2008/results/2008atlanticcity_reis.JPG

cero
2014-10-02, 16:26
Tävlingsform är oftast fult på kvinnor.

lottagu
2014-10-02, 19:57
Jag tycker att de är skitsnyggt med muskler på tjejer och själv kommer jag att försöka skaffa mig så mycke jag kan.

Japp, jag lyfter tungt och tränar hårt!!! :bpump:

R Scarpa27
2014-10-02, 20:21
härligt lotta..
fan tänk att går och hålla handen med denna flickvännen på stan respekt...skulle vara stolt... hjäp med tunga jobb skulle också vara bra :D se bild haha... awsum.
titta på killen bakom tjejen i blå tröja han dreglar...
http://th03.deviantart.net/fs71/PRE/i/2010/339/7/4/tracy_in_the_city_by_tigersan-d349ytt.jpg

Bearius
2014-10-02, 22:16
härligt lotta..
fan tänk att går och hålla handen med denna flickvännen på stan respekt...skulle vara stolt... hjäp med tunga jobb skulle också vara bra :D se bild haha... awsum.
titta på killen bakom tjejen i blå tröja han dreglar...
http://th03.deviantart.net/fs71/PRE/i/2010/339/7/4/tracy_in_the_city_by_tigersan-d349ytt.jpg

Fast det han tänker är: Så smal midja hon har.

F Ultra
2014-10-03, 19:58
Tävlingsform är oftast fult på kvinnor.

Är ju inte vackert på män heller, finns ju en anledning till att är tvälingsform och inte off-season.

Sheogorath
2014-10-03, 20:11
Är ju inte vackert på män heller, finns ju en anledning till att är tvälingsform och inte off-season.

Eller typ att det är för jävligt för de flesta att befinna sig i tävlingsform.

mattepatte
2014-10-03, 20:25
You can't fuck beauty.

Tycker det kan se bra ut, men upplever att de flesta tjejer som tränar hysteriskt mycket kompenserar för en personlighet som är som en plåtburk.

R Scarpa27
2014-10-03, 20:25
http://th07.deviantart.net/fs71/PRE/i/2013/223/3/9/realismtest_002_by_tigersan-d6hpzmd.jpg

tänk denna synen på gymmet :D
http://th06.deviantart.net/fs71/PRE/i/2013/183/3/e/shelby_pumping_up_by_tigersan-d6bpy2q.jpg

http://th03.deviantart.net/fs70/PRE/i/2012/229/1/b/warmup_by_tigersan-d5bgr21.jpg

http://th09.deviantart.net/fs70/PRE/i/2012/223/c/8/lisa_closeup_by_tigersan-d5arrzy.jpg

cero
2014-10-03, 20:41
Är det här någon slags porr?

R Scarpa27
2014-10-03, 21:11
hard working girls med klackskor :D ett under klackarna håler;)
http://fc05.deviantart.net/fs13/i/2007/070/9/e/Vanessa_concentration_curl_by_Tigersan.jpg

Agitator
2014-10-03, 21:22
Alltså, vart hittar ni dessa bilder?

R Scarpa27
2014-10-03, 21:30
säg de :) dock finns en länk med fitness & bodybuilders tjejer på female power sidan med riktiga bilder länk finns här- http://female-power.net/models.htm

Agitator
2014-10-03, 21:35
http://i.imgur.com/mE1aRdA.jpg

R Scarpa27
2014-10-03, 21:37
http://i.imgur.com/mE1aRdA.jpg

mestadels lägre bf.

inget byggande :)

Agitator
2014-10-03, 21:44
Bra snyggare än tjejer som jagar muskler iaf :)

cero
2014-10-04, 01:02
Hur hälsosamt det är för kvinnor kan dock diskuteras. :D

F Ultra
2014-10-04, 01:31
Eller typ att det är för jävligt för de flesta att befinna sig i tävlingsform.

Naturligtvis, men sätt manshuvuden på de där renderade kropparna som folk har postat och ta bort brösten och det ser inte bättre ut för det.

Slartibartfast
2014-10-04, 09:10
mestadels lägre bf.

inget byggande :)

+1

hela grejen med t.ex bikinifitness, är ju att vilken stadigt byggd tjej som helst kan vinna SM genom att deffa.

*popcorn*

C.E.J.
2014-10-04, 15:03
Jag tycker de sminkar sig för hårt.

mangemani
2014-10-04, 15:43
detta slår vilken storbystad, smal, blond/brunett, stor rumpa/liten rumpa, tjej som helst på fingrarna rejält enligt mitt tycke.
så sexigt och detta är bara ett exempel, finns hundratals exempel till.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10590443_734734046582453_4557404074122631774_n.jpg ?oh=b765314d3b87f4fbaedb0bd49b28ac1d&oe=54BF8D2F&__gda__=1422851998_0ff45477e45e519f345f13a7201e731 d
skulle vilja posta en bild på cinderella landholt, men har redan bombarderat forumet med bilder på henne redan, vill inte låta tjatig.

MackeJuve
2014-10-04, 15:45
Det är snyggt, de flesta tjejer blir ju inte särskilt stora heller. När man börjar närma sig typ Sophie Arvebrink så är det väl på gränsen dock. Det är ju min personliga utseende-åsikt, sen att tjejer blir så stora eller större är ju upp till dem, whatever floats your boat!

MackeJuve
2014-10-04, 15:47
mestadels lägre bf.

inget byggande :)

Mestadels ja, men byggande också. Såna där magrutor eller ens sån där biceps har inte random tjockis som deffat ner sig :)

mangemani
2014-10-04, 15:52
men sophie alvbrink är ju inte speciellt stor, ser typ ut som vilken fitness tjej som helst
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10407507_478243025650874_8193493717734319487_n.jpg ?oh=b4c771f9ccb925088b0c37dcfb8972c6&oe=54BE6532&__gda__=1420979032_9dbf941ed76776c0ed87dd819f063b7 4
muskel tjejer som tex shannon cortney, där kan vi snacka stort, kolla in hennes lår(och resten utav kroppen för den delen också).

mangemani
2014-10-04, 15:56
shannon
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10653650_889122574446331_5194917725011476828_n.jpg ?oh=316784910db9acc0be511e67a813160c&oe=54CA9FDA
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10005893_896390307052891_2251041094691545977_o.jpg

Diomedea exulans
2014-10-04, 15:59
Jag tycker de sminkar sig för hårt.

+1. Och solar sig för hårt, tar bort för mycket av ögonbrynen, mm.

Skulle byta ut mina bästa par gympaskor mot att få se en osminkad, onoppad, osolad byggartjej i mjukisbyxor och linne.

MackeJuve
2014-10-04, 16:13
men sophie alvbrink är ju inte speciellt stor, ser typ ut som vilken fitness tjej som helst
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10407507_478243025650874_8193493717734319487_n.jpg ?oh=b4c771f9ccb925088b0c37dcfb8972c6&oe=54BE6532&__gda__=1420979032_9dbf941ed76776c0ed87dd819f063b7 4
muskel tjejer som tex shannon cortney, där kan vi snacka stort, kolla in hennes lår(och resten utav kroppen för den delen också).

Det var en "snäll" bild :) Hon är helt uppenbart fräsch men på gränsen för mig för vad jag tycker är optimalt snyggt på en tjej :)

filmjölk
2014-10-04, 17:52
+1

hela grejen med t.ex bikinifitness, är ju att vilken stadigt byggd tjej som helst kan vinna SM genom att deffa.

*popcorn*

Förutsatt att hon är snygg ja.

ceejay
2014-10-04, 18:12
Sen får ni tänka på att arvebrink alltid tar bilder i vinklar och i filter så att hon ser så stor ut som möjligt. Till och med jag kan se grov ut ;)
Hon är definitivt inte för stor.

R Scarpa27
2014-10-04, 18:40
detta slår vilken storbystad, smal, blond/brunett, stor rumpa/liten rumpa, tjej som helst på fingrarna rejält enligt mitt tycke.
så sexigt och detta är bara ett exempel, finns hundratals exempel till.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10590443_734734046582453_4557404074122631774_n.jpg ?oh=b765314d3b87f4fbaedb0bd49b28ac1d&oe=54BF8D2F&__gda__=1422851998_0ff45477e45e519f345f13a7201e731 d
skulle vilja posta en bild på cinderella landholt, men har redan bombarderat forumet med bilder på henne redan, vill inte låta tjatig.

mums, riktigt läckert.

R Scarpa27
2014-10-04, 18:43
+1

hela grejen med t.ex bikinifitness, är ju att vilken stadigt byggd tjej som helst kan vinna SM genom att deffa.

*popcorn*

tru dat bro http://www.tinoruiz.com/images/smiley-thumbs-up.png

R Scarpa27
2014-10-04, 18:43
Sen får ni tänka på att arvebrink alltid tar bilder i vinklar och i filter så att hon ser så stor ut som möjligt. Till och med jag kan se grov ut ;)
Hon är definitivt inte för stor.

hehe mm vinklar och ljus kan göra så sjukt mycket.

meme
2014-10-05, 06:27
+1

hela grejen med t.ex bikinifitness, är ju att vilken stadigt byggd tjej som helst kan vinna SM genom att deffa.

*popcorn*

Ren bullshit.

Hur lyckas ni män här på kollozzeum alltid att nedvärdera kvinnors prestationer? Vare sig det är en 16-årig tjej som bänkar 150 kilo eller en bild på en tjejs fitnessfysik (något som jag trodde att ni killar som är inne på ett träningsforum förstår att man inte bara "skaffar", det ligger mycket hårt jobb bakom en sådan fysik) så går det alltid att vända det till något negativt?

Så. Jävla. Tröttsamt.

WHITEFOLKS
2014-10-05, 07:41
Meme sluta skriv och ta en promenad. Akta dig så du inte mördar en man snart.

Sheogorath
2014-10-05, 08:53
Ren bullshit.

Hur lyckas ni män här på kollozzeum alltid att nedvärdera kvinnors prestationer? Vare sig det är en 16-årig tjej som bänkar 150 kilo eller en bild på en tjejs fitnessfysik (något som jag trodde att ni killar som är inne på ett träningsforum förstår att man inte bara "skaffar", det ligger mycket hårt jobb bakom en sådan fysik) så går det alltid att vända det till något negativt?

Så. Jävla. Tröttsamt.

Det behöver inte ligga mycket jobb bakom en bikinifysik. Det kan göra det, men om du har bra genetiska förutsättningar (bra proportioner, bra fettinlagring, ett sött ansikte) och genom livet skaffat dig bra sexappeal och kan föra dig självsäkert i en bikini så kan du vinna med ett halvårs träning, ett par silikonbröst och en lagom låg fettprocent.

Snackar vi däremot bodyfitness blir det genast något annat. Inte något helt annat, men det krävs något mer och de flesta har gjort en enorm insats.

Att som tjej bänka 150 kg är förstås enormt.

meme
2014-10-05, 09:21
Det behöver inte ligga mycket jobb bakom en bikinifysik. Det kan göra det, men om du har bra genetiska förutsättningar (bra proportioner, bra fettinlagring, ett sött ansikte) och genom livet skaffat dig bra sexappeal och kan föra dig självsäkert i en bikini så kan du vinna med ett halvårs träning, ett par silikonbröst och en lagom låg fettprocent.

Snackar vi däremot bodyfitness blir det genast något annat. Inte något helt annat, men det krävs något mer och de flesta har gjort en enorm insats.

Att som tjej bänka 150 kg är förstås enormt.

Jag följer en massa bikinitjejer på bloggar/instagram om jag har inte sett någon som INTE tränar hårt som fan. Så nä.

WHITEFOLKS
2014-10-05, 09:26
Jag följer en massa bikinitjejer på bloggar/instagram om jag har inte sett någon som INTE tränar hårt som fan. Så nä.
Kan du länka till en så man kan se hur de tränar?

filmjölk
2014-10-05, 09:50
* Var snygg
* Skaffa silikonbröst
* Ät kvarg, frysta bär, kycklingsallad och en uppsjö kosttillskott
* Lyft skrot 4ggr i veckan
* Kör spinning 2ggr i veckan
* Lär dig att puta med stjärten,trycka fram tuttarna och le simultant.

Efter bara tre år är du proffs och en känd fitnessprofil!

Phil Heath
2014-10-05, 10:16
* Var snygg
* Skaffa silikonbröst
* Ät kvarg, frysta bär, kycklingsallad och en uppsjö kosttillskott
* Lyft skrot 4ggr i veckan
* Kör spinning 2ggr i veckan
* Lär dig att puta med stjärten,trycka fram tuttarna och le simultant.

Efter bara tre år är du proffs och en känd fitnessprofil!

Hahaha:d

Och ja +1 på den.

Herr Oberst
2014-10-05, 10:43
Jag följer en massa bikinitjejer på bloggar/instagram om jag har inte sett någon som INTE tränar hårt som fan. Så nä.

Jag har sett någon på instagram som tagit snygga bilder på mat, så den personen är definitivt gourmand av sällsynta mått och till 99% även sjukt kunnig inom näringslära.

meme
2014-10-05, 10:47
Åh vad bra koll ni har. Märks tyvärr att ni inte är insatta för fem öre.
Jag ska tävla inom bikini och drar 115 kg i mark, 80 i knäböj och kör tio strikta chins, på diet, men.. egentligen ligger jag ju i soffan, kör lite crosstrainer ibland och äter lite kvarg med bär för att nå min fysik.

WHITEFOLKS
2014-10-05, 10:48
Jag kollade genom någon evelyn grozczxcczxc instagram lite snabbt och det var inte så mycket träning utan mest mat och lite selfies osv. En bild där hon körde raka mark och hade ~50kg totalt på stången (inkl två feta eleiko 2.5kg) :D

WHITEFOLKS
2014-10-05, 10:49
Åh vad bra koll ni har. Märks tyvärr att ni inte är insatta för fem öre.
Jag ska tävla inom bikini och drar 115 kg i mark, 80 i knäböj och kör tio strikta chins, på diet, men.. egentligen ligger jag ju i soffan, kör lite crosstrainer ibland och äter lite kvarg med bär för att nå min fysik.

80kg i knäböj, är det 1rm då eller? Tycker du att det är en nivå där man borde känna "damn, hon tränar hårt"?

Sheogorath
2014-10-05, 10:50
Jag följer en massa bikinitjejer på bloggar/instagram om jag har inte sett någon som INTE tränar hårt som fan. Så nä.

Och jag har följt en tjej från första foten på gymmet till pallplats och det ENDA som förändrats var lägre fettprocent och ett par sillisar. Massa spinning, rumpsparkar i kabel och massa andra fjantövningar. Man föds inte till en bodybuildarkropp, däremot kan man födas till en bikinikropp. Om du tycker att en mysdeff är att träna hårt som fan har vi olika referensramar. Har man inte fötts till bikinikroppen kommer man naturligtvis att få kämpa hårt. Och som inom all kroppskultur kommer man inte vinna ändå eftersom linjerna är fel.

meme
2014-10-05, 10:52
80kg i knäböj, är det 1rm då eller? Tycker du att det är en nivå där man borde känna "damn, hon tränar hårt"?

Det är bland annat det här jag menar, att ni nedvärderar kvinnors prestationer.

meme
2014-10-05, 10:54
Och jag har följt en tjej från första foten på gymmet till pallplats och det ENDA som förändrats var lägre fettprocent och ett par sillisar. Massa spinning, rumpsparkar i kabel och massa andra fjantövningar. Man föds inte till en bodybuildarkropp, däremot kan man födas till en bikinikropp. Om du tycker att en mysdeff är att träna hårt som fan har vi olika referensramar. Har man inte fötts till bikinikroppen kommer man naturligtvis att få kämpa hårt. Och som inom all kroppskultur kommer man inte vinna ändå eftersom linjerna är fel.

Om man har som åsikt att vissa övningar är "fjantövningar" så förstår jag, men du kan väl pröva göra högreppare i cable kickback och se om du svettas eller ej?
Nej, man föds inte in i en bikinikropp.
Att man kan vinna utan att se tränad ut är inte brudarnas problem då är det domarnas och bedömningens "fel".

Sheogorath
2014-10-05, 10:54
Åh vad bra koll ni har. Märks tyvärr att ni inte är insatta för fem öre.
Jag ska tävla inom bikini och drar 115 kg i mark, 80 i knäböj och kör tio strikta chins, på diet, men.. egentligen ligger jag ju i soffan, kör lite crosstrainer ibland och äter lite kvarg med bär för att nå min fysik.

Och det kommer inte hjälpa dig ett skit om du möter någon som är gudagivet söt i ansiktet, med glänsande hår, perfekt put på gumpen, ett par silikokonbröst och en catwalk som skulle få Tyra Banks att nicka godkännande. Och som drar 80 kg i mark med bananrygg.

WHITEFOLKS
2014-10-05, 10:55
Det är bland annat det här jag menar, att ni nedvärderar kvinnors prestationer.

Jag nedvärderar absolut inte kvinnors prestationer, jag har sett kvinnor slita hårt och de ägde mig upp och ner i frivändningar, ryck osv trots mycket lägre kroppsvikt. Och de tog även bra mycket mer än 80kg. Din prestation är inte nedvärderad för att du är kvinna utan för att jag sett andra kvinnor ta bra mycket mer än så.

Om en kille tar 120kg i knäböj så är det ju rätt bra men det är inte "damn han tränar hårt" och är elit. Det är en bra prestation jämför med medel men det är inte elitnivå på något sätt.

Sheogorath
2014-10-05, 10:58
Att man kan vinna utan att se tränad ut är inte brudarnas problem då är det domarnas och bedömningens "fel".

Man måste definitivt se tränad ut, åtminstone i allmänhetens ögon. Men vissa behöver inte träna alls för att se ut så. Lägg på det lite träning för att få ner fettprocenten, ett par silikonbröst och alla andra attiraljer och BAMP, fitnessprofil på 6 mån.

Loke
2014-10-05, 10:58
Det är bland annat det här jag menar, att ni nedvärderar kvinnors prestationer.

Nog för att WF har en lite konstig kvinnosyn, men det är ju inte specifikt en kvinnas prestationer som nedvärderas här, utan snarare styrkeprestationer som inte är anmärkningsvärda ur något perspektiv. DET kan iofs också vara ett problem här på kolo, men det är nog snarast hårdare för män. Man ska vara fruktansvärt stark för att verkligen få känna sig stark här...

meme
2014-10-05, 10:58
Jag nedvärderar absolut inte kvinnors prestationer, jag har sett kvinnor slita hårt och de ägde mig upp och ner i frivändningar, ryck osv trots mycket lägre kroppsvikt. Och de tog även bra mycket mer än 80kg. Din prestation är inte nedvärderad för att du är kvinna utan för att jag sett andra kvinnor ta bra mycket mer än så.

Om en kille tar 120kg i knäböj så är det ju rätt bra men det är inte "damn han tränar hårt" och är elit. Det är en bra prestation jämför med medel men det är inte elitnivå på något sätt.

Jo din kommentar var nedvärderande då det insuerar att jag är "svag", att 80 kg är "lite".

Du vet ju ingenting om mig, mitt liv, min vikt och mina skador etc så du kan inte komma här och nedvärdera mina 80 i böj. Och vad vet du? Jag kanske kör frivändningar med?

Sheogorath
2014-10-05, 11:04
Jo din kommentar var nedvärderande då det insuerar att jag är "svag", att 80 kg är "lite".

Du vet ju ingenting om mig, mitt liv, min vikt och mina skador etc så du kan inte komma här och nedvärdera mina 80 i böj. Och vad vet du? Jag kanske kör frivändningar med?

Jag tycker att en tjej som gör 80 kg i böj är stark. Men det kommer inte hjälpa dig något värst att vinna bikinifitness. Om du inte har det vi talar om kan du kompensera en del med muskelmassa, men eftersom standarden är satt så låg har du förmodligen redan massan som krävs. Och en fitnesstävlande kan aldrig kompensera dåliga linjer, dåliga proportioner, ett platt bröst och ett fult ansikte med muskelmassa och tro att det ska ge något. Det är INTE en prestationsgren: vad du gör i böj och mark är faktiskt ointressant.

Ingen nedvärderar din träning. Vi nedvärderar prestationen som KRÄVS för att vinna bikinifitness. Att födas är ingen prestation. Det har vi alla lyckats med.

meme
2014-10-05, 11:04
Det är inte styrkelyft jag pratar om här heller btw, så att vara viktkåt behövs absolut inte. Bikini betyder inte lågreppare på ashöga vikter, oftast är det mer högreppare på lite mer "normala" vikter. Att det skulle vara "dålig prestation" för att man tränar på ett annat sätt än tjocka styrkelyftare är ju bull.

Sheogorath
2014-10-05, 11:07
Det är inte styrkelyft jag pratar om här heller btw, så att vara viktkåt behövs absolut inte. Bikini betyder inte lågreppare på ashöga vikter, oftast är det mer högreppare på lite mer "normala" vikter. Att det skulle vara "dålig prestation" för att man tränar på ett annat sätt än tjocka styrkelyftare är ju bull.

Du ska väl träna för muskelmassa precis som alla som ska upp på scenen, eller?

meme
2014-10-05, 11:11
Jag tycker att en tjej som gör 80 kg i böj är stark. Men det kommer inte hjälpa dig något värst att vinna bikinifitness. Om du inte har det vi talar om kan du kompensera en del med muskelmassa, men eftersom standarden är satt så låg har du förmodligen redan massan som krävs. Och en fitnesstävlande kan aldrig kompensera dåliga linjer, dåliga proportioner, ett platt bröst och ett fult ansikte med muskelmassa och tro att det ska ge något. Det är INTE en prestationsgren: vad du gör i böj och mark är faktiskt ointressant.

Ingen nedvärderar din träning. Vi nedvärderar prestationen som KRÄVS för att vinna bikinifitness. Att födas är ingen prestation. Det har vi alla lyckats med.

Vart någonstans i regelverket står det att silikonbröst krävs för att vinna?
Om du tror att tjejerna på sen bara har "fötts" och inget mer så tror du fel. Jag går igenom diet nu och jag tycker sannerligen inte att det är nån jävla glidande på bananskal, det är psykiskt jobbigt (och nej, jag sitter inte och kör spinning och äter lite kvarg här och där), och fysiskt jobbigt. Att sen folk sitter här och skriver att det enda som behövs för att vinna en bikinitävling är att födas är fan ett hån mot alla de tjejer som kämpar och sliter för att nå sina mål. Att som tjej också gå ner i låg fettprocent är JOBBIGT då tjejer naturligt har en högre fettprocent än killar.

meme
2014-10-05, 11:12
Du ska väl träna för muskelmassa precis som alla som ska upp på scenen, eller?

Ja, berätta det för WHITEFOLKS

WHITEFOLKS
2014-10-05, 11:15
Jo din kommentar var nedvärderande då det insuerar att jag är "svag", att 80 kg är "lite".

Du vet ju ingenting om mig, mitt liv, min vikt och mina skador etc så du kan inte komma här och nedvärdera mina 80 i böj. Och vad vet du? Jag kanske kör frivändningar med?
Du använde det som "bevis" för att fitnesstjejer måste träna hårt och 80kg i böj är inget direkt bevis för det.

meme
2014-10-05, 11:17
Du använde det som "bevis" för att fitnesstjejer måste träna hårt och 80kg i böj är inget direkt bevis för det.

Men din kommentar är ett bevis på att du är en idiot.

Ditt sätt att träna är inget bevis på hur man tränar hårt.

WHITEFOLKS
2014-10-05, 11:18
Ja, berätta det för WHITEFOLKS
Alltså att många av de tränar dumt och ineffektivt (massa kabeltjosan och mjölksyreträning) är ju bara onödigt. Kör SL 5x5 i ett halvår, dieta och ha bra linjer = profit. Sen att man kan göra det mer smärtsamt än man måste får stå för dig.

WHITEFOLKS
2014-10-05, 11:18
Men din kommentar är ett bevis på att du är en idiot.

Ditt sätt att träna är inget bevis på hur man tränar hårt.
What? Vilken kommentar?

meme
2014-10-05, 11:19
Alltså att många av de tränar dumt och ineffektivt (massa kabeltjosan och mjölksyreträning) är ju bara onödigt. Kör SL 5x5 i ett halvår, dieta och ha bra linjer = profit. Sen att man kan göra det mer smärtsamt än man måste får stå för dig.

Så du har talan över vilken träningsform som är mest effektiv för alla människor? HAHAHA! ok, det räcker att svara dig mer för du har bevisligen ingen koll.

MackeJuve
2014-10-05, 11:23
Så du har talan över vilken träningsform som är mest effektiv för alla människor? HAHAHA! ok, det räcker att svara dig mer för du har bevisligen ingen koll.

Han har ett behov av att gråta ut i varje tråd som på något sätt kan kopplas till kvinnor. Inget att bry sig om.

WHITEFOLKS
2014-10-05, 11:25
Han har ett behov av att gråta ut i varje tråd som på något sätt kan kopplas till kvinnor. Inget att bry sig om.
Hur är det relaterat till vad jag påstod. Tror du att SL 5x5 skulle vara sämre för att uppnå målet än någon byggarsplit med kablar etc?

Red Apple
2014-10-05, 11:27
Han har ett behov av att gråta ut i varje tråd som på något sätt kan kopplas till kvinnor. Inget att bry sig om.

Fast så är ju inte fallet i den här tråden. Han uttalar sig om en träningsgren, inte kvinnor, och säger själv att kvinnor är fullt kapabla att prestera i träning (samt att flera gör det). Han påstår bara att det inte är en imponerande prestation ur träningssynpunkt att hålla en låg fettprocent och han har helt rätt om man ställer det i kontrast till styrkelyft, bb och andra grenar. Oavsett om det är kvinnor eller män vi pratar om. Han har dessutom helt jävla rätt, att meme inte har någon som helst distans till varken sig själv eller sin gren spelar ingen roll.

Sheogorath
2014-10-05, 11:28
Vart någonstans i regelverket står det att silikonbröst krävs för att vinna?
Om du tror att tjejerna på sen bara har "fötts" och inget mer så tror du fel. Jag går igenom diet nu och jag tycker sannerligen inte att det är nån jävla glidande på bananskal, det är psykiskt jobbigt (och nej, jag sitter inte och kör spinning och äter lite kvarg här och där), och fysiskt jobbigt. Att sen folk sitter här och skriver att det enda som behövs för att vinna en bikinitävling är att födas är fan ett hån mot alla de tjejer som kämpar och sliter för att nå sina mål. Att som tjej också gå ner i låg fettprocent är JOBBIGT då tjejer naturligt har en högre fettprocent än killar.

Det står naturligtvis ingenting om sillisar i regelverket. Men har du bra linjer för övrigt och placerar dig fyra så gör du rätt i att skaffa dig sillisar om du ska vinna hela rasket nästa år. Domarna bedömer helheten. Hår, hud, utstrålning, rubbet. Förmodligen är frågan "vem på scenen vill jag helst ligga med just nu?" den som egentligen avgör vilken poäng de sätter på dig i slutändan. Vad än de själva kommer hävda motiverar deras poängsättning.

Du skäller för övrigt på fel träd om vill gnälla om hur jobbigt det är att deffa.

meme
2014-10-05, 11:32
Det står naturligtvis ingenting om sillisar i regelverket. Men har du bra linjer för övrigt och placerar dig fyra så gör du rätt i att skaffa dig sillisar om du ska vinna hela rasket nästa år. Domarna bedömer helheten. Hår, hud, utstrålning, rubbet. Förmodligen är frågan "vem på scenen vill jag helst ligga med just nu?" den som egentligen avgör vilken poäng de sätter på dig i slutändan. Vad än de själva kommer hävda motiverar deras poängsättning.

Du skäller för övrigt på fel träd om vill gnälla om hur jobbigt det är att deffa.

Så du menar att domarna är heterosexuella män? Allihop?
*popcorn*

Men flera av er hävdar ju att det är svinenkelt att deffa ner sig "lite granna" inför bikinitävling. Jo tjena.

Sheogorath
2014-10-05, 11:36
Så du menar att domarna är heterosexuella män? Allihop?
*popcorn*

Men flera av er hävdar ju att det är svinenkelt att deffa ner sig "lite granna" inför bikinitävling. Jo tjena.

Nej, men tillräckligt många år det. Och det är inte svårt att döma utifrån de kriterierna även om man är av motsatt kön eller läggning.

Hur enkelt det är att deffa ner sig till bikiniform handlar naturligtvis om utgångsläge och förutsättningar för övrigt. Vissa behöver knappt göra någon insats, andra får kämpa stenhårt.

PureWhey
2014-10-05, 11:40
I Sverige räcker det med ett sött ansikte, en jogging-kropp och en lite lägre BF än normalt för att komma bra i bikini. I staterna verkar det ligga bättre till.

meme
2014-10-05, 11:42
Nej, men tillräckligt många år det. Och det är inte svårt att döma utifrån de kriterierna även om man är av motsatt kön eller läggning.

Hur enkelt det är att deffa ner sig till bikiniform handlar naturligtvis om utgångsläge och förutsättningar för övrigt. Vissa behöver knappt göra någon insats, andra får kämpa stenhårt.

Vad du tror kan du ju fortsätta tro på. Inte mer sanning för det. Jag har dock mött (riktiga, IRL) domare som som har berättat reglerna med mer seriositet än dig. Det är ingen jävla lek att vara domare heller.

Att du insuerar att det bara är att glo på brudarna och sen bedöma vem som är mest liggbar är ju fan ett hån mot domarna med. Hahaha.

Pinsamt. :smash:

z_bumbi
2014-10-05, 11:43
80 kg med skapligt djup är en bra prestation för många kvinnliga idrottare så där är jag med men det lönar sig sällan att börja klaga på att styrkelyftare är feta om man försöker förklara varför man inte är i närheten av deras vikter. Vet man inget om en idrott eller vilka som utövar den så är det enklare att inte kommentera den istället för att framstå som ignorant och fördomsfull. Det blir ännu konstigare när man försöker bevisa att man själv blir nedvärderad att ta till sådana argument.

meme
2014-10-05, 11:44
Åh mer manstårar

z_bumbi
2014-10-05, 11:52
Åh mer manstårar

Jag är mer uppgiven eftersom jag redan får kämpa mot fördomarna som omger styrkelyft och framför allt kvinnlig styrkelyft utan att någon som säger sig träna för muskler ska bidra ytterligare.

Sheogorath
2014-10-05, 11:55
Vad du tror kan du ju fortsätta tro på. Inte mer sanning för det. Jag har dock mött (riktiga, IRL) domare som som har berättat reglerna med mer seriositet än dig. Det är ingen jävla lek att vara domare heller.

Att du insuerar att det bara är att glo på brudarna och sen bedöma vem som är mest liggbar är ju fan ett hån mot domarna med. Hahaha.

Pinsamt. :smash:

Jag hånar det faktum att man överhuvudtaget har regler när det är just att glo och sätta en siffra som det egentligen handlar om. Reglerna är bara en fasad. Man måste förstås ha regler, annars blir det ju väldigt osmakligt det man sysslar med. Och så kan vi ju inte ha det, eller hur?

Oxe
2014-10-05, 11:55
Bikini Fitness ifall du har rätt anlag är inte en speciellt stor prestation ifall du jämför mot WP el BB, är dina föräldrar också syskon så kommer du får slita helvete och fortfarande inte bli nåt.

Tycker du att Bikini är svårt och extremt jobbigt så har du DÅLIGA förutsättningar och jag hoppas att du aldrig kommer behöva uppleva hur det är att göra en riktig bb diet och en riktig bb tävlingssatsning.

Att DU tycker att det är jobbigt säger ju mer om DIG och att DU är dålig än det gör om nåt annat, och desto mer du propagerar över hur svårt det är så förklarar du bara för oss andra att du är en svag individ.

BUHU jag är så värdelös så att jag får kämpa som ett djur för var många kvinnor klarar av att göra på 6månader utan större problem

meme
2014-10-05, 11:57
Bikini Fitness ifall du har rätt anlag är inte en speciellt stor prestation ifall du jämför mot WP el BB, är dina föräldrar också syskon så kommer du får slita helvete och fortfarande inte bli nåt.

Tycker du att Bikini är svårt och extremt jobbigt så har du DÅLIGA förutsättningar och jag hoppas att du aldrig kommer behöva uppleva hur det är att göra en riktig bb diet och en riktig bb tävlingssatsning.

Att DU tycker att det är jobbigt säger ju mer om DIG och att DU är dålig än det gör om nåt annat, och desto mer du propagerar över hur svårt det är så förklarar du bara för oss andra att du är en svag individ.

BUHU jag är så värdelös så att jag får kämpa som ett djur för var många kvinnor klarar av att göra på 6månader utan större problem

Jag tror ingen bikinitjej tycker att det är speciellt lätt.
Buhu, jag är en lättkränkt man som måste fälla tårar över grejer jag har noll kol på. Buhu. l

Sheogorath
2014-10-05, 11:57
Bikini Fitness ifall du har rätt anlag är inte en speciellt stor prestation ifall du jämför mot WP el BB, är dina föräldrar också syskon så kommer du får slita helvete och fortfarande inte bli nåt.

Tycker du att Bikini är svårt och extremt jobbigt så har du DÅLIGA förutsättningar och jag hoppas att du aldrig kommer behöva uppleva hur det är att göra en riktig bb diet och en riktig bb tävlingssatsning.

Att DU tycker att det är jobbigt säger ju mer om DIG och att DU är dålig än det gör om nåt annat, och desto mer du propagerar över hur svårt det är så förklarar du bara för oss andra att du är en svag individ.

BUHU jag är så värdelös så att jag får kämpa som ett djur för var många kvinnor klarar av att göra på 6månader utan större problem

Jag har ingen anledning att tror att meme inte har kämpat. Säger hon det så tror jag det tills motsatsen är bevisad. Däremot säger jag att hon är naiv som tror att alla måste kämpa för att vinna i just bikinifitness. De som vinner vinner ofta för att det fötts i en kropp de inte behöver kämpa i.

meme
2014-10-05, 11:59
Jag hånar det faktum att man överhuvudtaget har regler när det är just att glo och sätta en siffra som det egentligen handlar om. Reglerna är bara en fasad. Man måste förstås ha regler, annars blir det ju väldigt osmakligt det man sysslar med. Och så kan vi ju inte ha det, eller hur?

Jaha, så varför har man regler i någon sport överhuvud taget då? Phil Heath vann nog inte för att han hade bäst fysik utan måste ha varit för att han hade sötast ansikte och bäst röv =mest liggbar. Skit i reglerna, så kan domarna välja vilken person de helst vill vinna.

Sheogorath
2014-10-05, 12:00
Jaha, så varför har man regler i någon sport överhuvud taget då? Phil Heath vann nog inte för att han hade bäst fysik utan måste ha varit för att han hade sötast ansikte och bäst röv =mest liggbar. Skit i reglerna, så kan domarna välja vilken person de helst vill vinna.

Phil Heath hade vunnit även utan regelverket. För att han hade bäst fysik. Det är det jag säger.

Tolkia
2014-10-05, 12:01
Åh mer manstårar
Ett tips från en som varit här lite längre än du är att skilja mellan de som automatförflyttas till sandlådan så fort ordet "kvinna" nämns och de som faktiskt är dina allierade. Du är fett fel ute när du dissar inlägg från bumbi i frågor som rör kvinnors träning med "åh, manstårar". Det ÄR också, precis som han påpekar, korkat att använda argument av typen "meh, styrkelyftare är feta"; det är ju faktiskt precis samma sak som när någon använder "meh, fitnesstjejer behöver ju bara ett par silikonbröst".

Just nu är det en hel skock som provocerar dig för att se hur förbannad de kan göra dig (kanske så mycket att jag måste varna dig?); mitt råd är: Gå inte på det.

Loke
2014-10-05, 12:04
Åh mer manstårar

Lol, du och WF borde dejta. Motsatser, men ändå så lika. Hat, men ändå kärlek. Mmhmm, så är det.

meme
2014-10-05, 12:06
Ett tips från en som varit här lite längre än du är att skilja mellan de som automatförflyttas till sandlådan så fort ordet "kvinna" nämns och de som faktiskt är dina allierade. Du är fett fel ute när du dissar inlägg från bumbi i frågor som rör kvinnors träning med "åh, manstårar". Det ÄR också, precis som han påpekar, korkat att använda argument av typen "meh, styrkelyftare är feta"; det är ju faktiskt precis samma sak som när någon använder "meh, fitnesstjejer behöver ju bara ett par silikonbröst".

Just nu är det en hel skock som provocerar dig för att se hur förbannad de kan göra dig (kanske så mycket att jag måste varna dig?); mitt råd är: Gå inte på det.

Jag har absolut inget emot varken tjocka människor eller styrkelyftare. Menar inte heller att styrkelyftare är tjocka. Om man tror att jag menade det så ber jag om ursäkt för att jag inte uttryckte mig bättre.

Vad jag ville med min första kommentar var att belysa hur VANLIGT det är med nedvärderande av kvinnors prestationer (vare sig du tycker det är en prestation eller ej, med dina mått mätt). Och att som tjej här försöka ta någon som helst plats är ju nästan omöjligt, om man inte vill känna sig dålig.

Tack för det! Nu känns min bikinisatsning ännu lite mer som ett dåligt val.

Sheogorath
2014-10-05, 12:08
Jag har absolut inget emot varken tjocka människor eller styrkelyftare. Menar inte heller att styrkelyftare är tjocka. Om man tror att jag menade det så ber jag om ursäkt för att jag inte uttryckte mig bättre.

Vad jag ville med min första kommentar var att belysa hur VANLIGT det är med nedvärderande av kvinnors prestationer (vare sig du tycker det är en prestation eller ej, med dina mått mätt). Och att som tjej här försöka ta någon som helst plats är ju nästan omöjligt, om man inte vill känna sig dålig.

Tack för det! Nu känns min bikinisatsning ännu lite mer som ett dåligt val.

Går du in med inställningen att det är en skönhetstävling du ställer upp i kommer det inte kännas fullt lika jävligt om du inte placerar dig bra. Och detta skriver jag i all välmening.

meme
2014-10-05, 12:14
Går du in med inställningen att det är en skönhetstävling du ställer upp i kommer det inte kännas fullt lika jävligt om du inte placerar dig bra. Och detta skriver jag i all välmening.

Alla tävlingar inom kroppsbyggning är ju en slags skönhetstävlingar.

Red Apple
2014-10-05, 12:15
Jag har absolut inget emot varken tjocka människor eller styrkelyftare. Menar inte heller att styrkelyftare är tjocka. Om man tror att jag menade det så ber jag om ursäkt för att jag inte uttryckte mig bättre.

Vad jag ville med min första kommentar var att belysa hur VANLIGT det är med nedvärderande av kvinnors prestationer (vare sig du tycker det är en prestation eller ej, med dina mått mätt). Och att som tjej här försöka ta någon som helst plats är ju nästan omöjligt, om man inte vill känna sig dålig.

Tack för det! Nu känns min bikinisatsning ännu lite mer som ett dåligt val.

Fast du slåss ju mot väderkvarnar. Kvinnosynen på kolo är ofta väldigt låg men det är inte vad vi ser just nu - folk i tråden klankar inte ner på kvinnors prestationer. Bikinifitness ställs inte i kontrast till manliga prestationer utan i kontrast till ex. styrkelyftande kvinnor. Att värdera prestationer kvinnor emellan är inte någon form av förtryck och kritiken mot män är ofta lika hård här på brädan. Det är bara att titta på reaktionerna alla femtonåriga pojkar får när de skriver att de vill se ut som Brad Bitt i fight club eller att de vill deffa ner sig från sina redan låga 70kg för att de vill få smalrutor. Kolo kan vara brutalt, mot både kvinnor och män, och orsaken till att du inte känner att du får ta någon plats på brädan är för att så fort du får någon som helst kritik så drar du sexist-kortet. Det är omöjligt att ta dig seriöst.

meme
2014-10-05, 12:18
Fast du slåss ju mot väderkvarnar. Kvinnosynen på kolo är ofta väldigt låg men det är inte vad vi ser just nu - folk i tråden klankar inte ner på kvinnors prestationer. Bikinifitness ställs inte i kontrast till manliga prestationer utan i kontrast till ex. styrkelyftande kvinnor. Att värdera prestationer kvinnor emellan är inte någon form av förtryck och kritiken mot män är ofta lika hård här på brädan. Det är bara att titta på reaktionerna alla femtonåriga pojkar får när de skriver att de vill se ut som Brad Bitt i fight club eller att de vill deffa ner sig från sina redan låga 70kg för att de vill få smalrutor. Kolo kan vara brutalt, mot både kvinnor och män, och orsaken till att du inte känner att du får ta någon plats på brädan är för att så fort du får någon som helst kritik så drar du sexist-kortet. Det är omöjligt att ta dig seriöst.

Att klanka ner på andra vare sig det är kvinnor män eller vad som helst är dåligt, grundar sig i någon slags machokultur bland männen här. Men nu fokuserade jag dock på den här tråden.

Sheogorath
2014-10-05, 12:20
Alla tävlingar inom kroppsbyggning är ju en slags skönhetstävlingar.

Ja. Men i svensk bikinifitness kan du bli snuvad på pallplatsen av någon som inte tränat särskilt hårt alls. Till skillnad från t.ex. bodybuilding. Där blir du istället snuvad på pallplatsen av någon som dopat sig. :D

WHITEFOLKS
2014-10-05, 12:22
Lol, du och WF borde dejta. Motsatser, men ändå så lika. Hat, men ändå kärlek. Mmhmm, så är det.
Jag hatar inte personer :)

Oxe
2014-10-05, 12:23
Jag tror ingen bikinitjej tycker att det är speciellt lätt.
Buhu, jag är en lättkränkt man som måste fälla tårar över grejer jag har noll kol på. Buhu. l

Har ganska bra koll på tävlingar och tävlande, och bikini är den lättaste klassen, att sitta och grina att man ger upp sitt liv för det lilla och hur svårt det är, ja...

Ifall du inte klarar av matten i mellanstadiet så är det fortfarande inte mellanstadie matten som är svårt, att du själv är tvungen att kämpa och hur hårt kommer ingen normalbegåvad att förstå, det är fortfarande mellanstadie matte och det är inte så svårt för en normalbegåvad människa.

Att du vill ha massa kred för DINA uppoffringar och hur svårt DU tycker att det säger ju att du har dåliga förutsättningar.

Jag säger inte heller att hon inte kämpar men att säga att det är så svårt och tungt, betyder inte att det är så utan att hon upplever det så med sina preferenser. Det finns vanliga träningstjejer som skulle kunna prestera bra där på några veckors halvdan diet. Har man hyffsad anlag och helt ny så kan 6månader att sköta sig hyffsat räcka

meme
2014-10-05, 12:27
Har ganska bra koll på tävlingar och tävlande, och bikini är den lättaste klassen, att sitta och grina att man ger upp sitt liv för det lilla och hur svårt det är, ja...

Ifall du inte klarar av matten i mellanstadiet så är det fortfarande inte mellanstadie matten som är svårt, att du själv är tvungen att kämpa och hur hårt kommer ingen normalbegåvad att förstå, det är fortfarande mellanstadie matte och det är inte så svårt för en normalbegåvad människa.

Att du vill ha massa kred för DINA uppoffringar och hur svårt DU tycker att det säger ju att du har dåliga förutsättningar.

Jag säger inte heller att hon inte kämpar men att säga att det är så svårt och tungt, betyder inte att det är så utan att hon upplever det så med sina preferenser. Det finns vanliga träningstjejer som skulle kunna prestera bra där på några veckors halvdan diet. Har man hyffsad anlag och helt ny så kan 6månader att sköta sig hyffsat räcka

Fast vart söker jag cred någonstans? Jag beskrev hur jag upplever vägen till tävling, eftersom folk bestämt i den här tråden hävdar att det som är en dans på rosor. Det kan det väl vara för någon enstaka (precis som det kan vara enkelt för en kille att köra en satsning i bodybuilding - om den personen redan är i bra form året runt), men absolut inte för alla.
Och sen att många här hävdar att bikini är busenkelt, att det är bara att födas, att ingen prestation krävs etc, är helt enkelt enligt mig helt fel.

Red Apple
2014-10-05, 12:33
Att klanka ner på andra vare sig det är kvinnor män eller vad som helst är dåligt, grundar sig i någon slags machokultur bland männen här. Men nu fokuserade jag dock på den här tråden.

Och tråden är bara ett exempel i mönstret jag pratar om. Även om det är grundat i machokultur så har kritiken mot bikinifitness (och indirekt mot dig) ingen förankring i sexism - den här gången. Men om du inte kan hantera kritik utan att behöva sparka ifrån för fullt och dra sexistkortet till höger och vänster så är kanske internetforum inte rätt plats för dig. Det är ett hårt klimat helt enkelt. Det enda du gör är att ropa varg och bidrar till att sexistanklagelser som faktiskt är förankrade i verkligheten tappar all trovärdighet i framtiden.

meme
2014-10-05, 12:34
Och tråden är bara ett exempel i mönstret jag pratar om. Även om det är grundat i machokultur så har kritiken mot bikinifitness (och indirekt mot dig) ingen förankring i sexism - den här gången. Men om du inte kan hantera kritik utan att behöva sparka ifrån för fullt och dra sexistkortet till höger och vänster så är kanske internetforum inte rätt plats för dig. Det är ett hårt klimat helt enkelt. Det enda du gör är att ropa varg och bidrar till att sexistanklagelser som faktiskt är förankrade i verkligheten tappar all trovärdighet i framtiden.

Jag skulle vilja hävda att sexism har en ganska stor del i machokulturen. Satteh. Men vad vet jag. En kvinna.

anvihl
2014-10-05, 12:35
Att klanka ner på andra vare sig det är kvinnor män eller vad som helst är dåligt, grundar sig i någon slags machokultur bland männen här. Men nu fokuserade jag dock på den här tråden.

Håller med om det du säger om att man inte ska klanka ner på andra, men varför känner du ett behov av att dela in beteende efter kön? Rätt rutten människosyn, sen att det finns individer (inklusive jag själv) som gillar att gorma på internet är ett faktum, det betyder inte att det är okej för dig att döma alla mäns åsikter som strunt bara föra att de är just män.

Red Apple
2014-10-05, 12:39
Jag skulle vilja hävda att sexism har en ganska stor del i machokulturen. Satteh. Men vad vet jag. En kvinna.

Nej, du vet nog inte så mycket, men jag tror verkligen inte att ditt kön har att göra med saken. Sexism är givetvis ett uttryck för machokultur men det är absolut inte det enda och det ligger inte till grund för kritiken i den här tråden. Det är inte kvinnliga prestationer som kritiseras utan prestationer inom en särskild gren. Två vitt skilda saker.

Diomedea exulans
2014-10-05, 12:40
Fast vart söker jag cred någonstans? Jag beskrev hur jag upplever vägen till tävling, eftersom folk bestämt i den här tråden hävdar att det som är en dans på rosor. Det kan det väl vara för någon enstaka (precis som det kan vara enkelt för en kille att köra en satsning i bodybuilding - om den personen redan är i bra form året runt), men absolut inte för alla.
Och sen att många här hävdar att bikini är busenkelt, att det är bara att födas, att ingen prestation krävs etc, är helt enkelt enligt mig helt fel.

Lär dig skilja mellan nyanser. Ingen har sagt att det är busenkelt, bara inte skitjobbigt.


Håller med om det du säger om att man inte ska klanka ner på andra, men varför känner du ett behov av att dela in beteende efter kön?

Exakt. Hade det funnits en manlig disciplin motsvarande Bikini hade den fått lika mycket skit.

Sheogorath
2014-10-05, 12:47
Nej, du vet nog inte så mycket, men jag tror verkligen inte att ditt kön har att göra med saken. Sexism är givetvis ett uttryck för machokultur men det är absolut inte det enda och det ligger inte till grund för kritiken i den här tråden. Det är inte kvinnliga prestationer som kritiseras utan prestationer inom en särskild gren. Två vitt skilda saker.

Om något är det sexistiskt att tolka "kritik av bikifitness" som "kritik av kvinnlig prestation".

Tolkia
2014-10-05, 12:51
Fast alltså, ni som nu med emfas hävdar att det inte finns någon skillnad i hur mäns och kvinnors träning diskuteras här på Kolo; kom igen. Den diskussion som just nu pågår är inget bra exempel, men den ursprungliga? Hur många trådar har vi sett om hur fult och omanligt det är med män som pga sin träning ser ut på ett visst sätt, om hur fult det är med feta män (trådarna om överviktiga kvinnor brukar dessutom ta sin utgångspunkt i någon mediahändelse där kvinnan som startar diskussionen inte är speciellt fet)? Hur många gånger har vi sett "visa pattarna"-kommentarer när tjejer postar dagsformsbilder, hur många rapporter har moderatorerna fått om ovälkomna ragg-PM till tjejer från killar, i hur många diskussioner om manligt/kvinnligt får inte tjejer kommentarer av typen "du har ingen aning om vad du pratar om" när ämnet är hur det är att vara tjej?

Jag skulle säga att det avgjort finns en misogyn subkultur på Kolozzeum. Alla ingår inte i den, och diskussionen i den här tråden, som den ser ut nu, är inget bra exempel (bikini fitness är väl snarast ett exempel på kvinnlig träning som de som annars klagar på att för stora kvinnor är omanliga och non fuckable brukar acceptera), men det är inte detsamma som att den inte finns.

WHITEFOLKS
2014-10-05, 12:54
Och det är väl ingen som säger att den inte finns?

Red Apple
2014-10-05, 13:17
Du får nog läsa en gång till om det är mig du syftar på Tolkia.

Morty
2014-10-05, 14:13
Min åsikt även om den är på gränsen till dödligt irrelevant.


Och vet du vad? Det är din också.

Aldrig hållt med dig mer.

Riktig skev trådstart. Sen massa snubbar som förklarar hur det är att tävla i Bikini Fitness - en gren de inte ens får tävla i.

Sheogorath
2014-10-05, 14:49
Aldrig hållt med dig mer.

Riktig skev trådstart. Sen massa snubbar som förklarar hur det är att tävla i Bikini Fitness - en gren de inte ens får tävla i.

Vad som är skevt är att man tydligen ska ha en åsikt "om tjejer som tränar för muskler".

"Snubbar" (feministernas halvnya modeord för patriarkala översittare och mansgrisar, right?) kan tycka att man inte ska behöva sätta sin bättre hälft med två X-kromosomer vid datorn och skriva de här sakerna för att de ska vara giltiga. Som om det blir sanningar först när det kommer från någon med "snippa" och som därmed får ställa upp i bikinifitness.

Resurrected
2014-10-05, 15:39
Själv tycker jag att alla ska träna för att må bra, men förstår varför man vill ha bredare axlar, gigantiska lår? Vad är syftet tjejer?

Vissa kanske tycker att "träna för att må bra" är rätt så meningslöst om du med det menar att det är bra att röra lite på sig för att förbättra hälsoparametrar. Många tränar för att pressa sig och se vad man kan åstadkomma och det ger både träningen och kanske delvis livet en mening. Att bli bra/bättre/bäst är syftet. Sen om träningen och satsningen är för att få stor muskelmassa, springa fort, bli en duktig fighter... spelar det egentligen någon roll?

Red Apple
2014-10-05, 16:07
Aldrig hållt med dig mer.

Riktig skev trådstart. Sen massa snubbar som förklarar hur det är att tävla i Bikini Fitness - en gren de inte ens får tävla i.

Riktigt skevt att kategorisera kvinnor som de enda som får uttala sig i en fråga. Att bedöma åsikter utifrån ett tvåkönstänk är riktigt 1900, åsikter ska vara grundade i kompetens och kompetens är lika grundat i observation som erfarenhet.

filmjölk
2014-10-05, 17:12
En mycket seriös idrott! Speciellt vid 6:58.

n3Hz77VHiOI

XXXL
2014-10-05, 17:15
En mycket seriös idrott! Speciellt vid 6:58.

n3Hz77VHiOI

Vackert

bear.flowertwig
2014-10-05, 18:04
En mycket seriös idrott! Speciellt vid 6:58.

n3Hz77VHiOI

Det där går ju inte att ta på allvar. Och inte lär det bidra till att förbättra någons kvinnosyn.

bigtraps
2014-10-05, 18:10
Vet inte om man ska skratta eller gråta åt spektaklet

Olegh
2014-10-05, 18:15
Typ som bodybuilding fast lite mindre muskelmassa.

Morty
2014-10-05, 18:20
Vad som är skevt är att man tydligen ska ha en åsikt "om tjejer som tränar för muskler".

"Snubbar" (feministernas halvnya modeord för patriarkala översittare och mansgrisar, right?) kan tycka att man inte ska behöva sätta sin bättre hälft med två X-kromosomer vid datorn och skriva de här sakerna för att de ska vara giltiga. Som om det blir sanningar först när det kommer från någon med "snippa" och som därmed får ställa upp i bikinifitness.

1) Tänk dig det fullkomligt omvända. Att Sveriges största träningsforum absolut domineras av kvinnor. Män som yttrar sig blir lätt överkörda. Någon tjej startar en tråd med ämnet "vad tycker du om snubbar som tränar uthållighet?" en väldigt många av svaren är "nä fyfan, så ska inte män göra. Äckligt!! Skulle aldrig ligga med en sån.".

2) Tycker du att det är rimligt att en person som inte kan simma ska berätta hur lätt det är att bli tävlingssimmare? En bodybuilder som berättar hur lätt triathlon är? Som kille har man INGEN erfarenhet om hur lätt eller svårt det är att träna inför Bikini Fitness. Att självsäkert uttala sig om hur det är blir fullkomligt patetiskt.

Riktigt skevt att kategorisera kvinnor som de enda som får uttala sig i en fråga. Att bedöma åsikter utifrån ett tvåkönstänk är riktigt 1900, åsikter ska vara grundade i kompetens och kompetens är lika grundat i observation som erfarenhet.

Är det inte rimligt att bara kvinnor borde få uttala sig om hur det är att träna/tävla i en sport som är kvinnoseparatistsk?

WHITEFOLKS
2014-10-05, 18:28
Det är dock inte jättespeciell kompetens som behövs för att tränings och dietmässigt förbereda sig för bikini fitness jmf med BB etc

Morty
2014-10-05, 18:49
Det är dock inte jättespeciell kompetens som behövs för att tränings och dietmässigt förbereda sig för bikini fitness jmf med BB etc

Förstör det en grens rätt att existera? Det krävs verkligen inte mycket för att ställa upp i midnattsloppet, är det orimligt att fortsätta anordna det då? Är det inte bra att tävlingar anordnas på flera olika nivåer och på så sätt kan få fler intresserade av respektive 'sport'.

Tråden handlade väl dock inte om Bikini Fitness. Finns väl såna trådar att ranta i redan.

XXXL
2014-10-05, 18:52
Vet inte om man ska skratta eller gråta åt spektaklet

Eller onanera, eller allt samtidigt kanske?

WHITEFOLKS
2014-10-05, 18:53
Förstör det en grens rätt att existera? Det krävs verkligen inte mycket för att ställa upp i midnattsloppet, är det orimligt att fortsätta anordna det då? Är det inte bra att tävlingar anordnas på flera olika nivåer och på så sätt kan få fler intresserade av respektive 'sport'.

Tråden handlade väl dock inte om Bikini Fitness. Finns väl såna trådar att ranta i redan.
Nej? Det var mest en kommentar på att det skulle vara patetiskt att uttala sig som kille.

anvihl
2014-10-05, 19:10
1) Tänk dig det fullkomligt omvända. Att Sveriges största träningsforum absolut domineras av kvinnor. Män som yttrar sig blir lätt överkörda. Någon tjej startar en tråd med ämnet "vad tycker du om snubbar som tränar uthållighet?" en väldigt många av svaren är "nä fyfan, så ska inte män göra. Äckligt!! Skulle aldrig ligga med en sån.".

2) Tycker du att det är rimligt att en person som inte kan simma ska berätta hur lätt det är att bli tävlingssimmare? En bodybuilder som berättar hur lätt triathlon är? Som kille har man INGEN erfarenhet om hur lätt eller svårt det är att träna inför Bikini Fitness. Att självsäkert uttala sig om hur det är blir fullkomligt patetiskt.



Är det inte rimligt att bara kvinnor borde få uttala sig om hur det är att träna/tävla i en sport som är kvinnoseparatistsk?

Du tycker med den logiken också att kvinnor ska knipa mun gällande all manlig idrott? Eller jo det förstår jag ju annars är du en riktig hycklare, men jag förstår fortfarande inte logiken. Det är som att säga att man inte kan kolla på fotboll och kritisera ett lags insats innan man själv har testat fotboll på samma nivå. Eller för att relatera till din tråd om coachning som att säga att du absolut inte kan coacha någon i något du inte själv har lyckats göra på den nivån de satsar på.

Oxe
2014-10-05, 19:10
Förstör det en grens rätt att existera? Det krävs verkligen inte mycket för att ställa upp i midnattsloppet, är det orimligt att fortsätta anordna det då? Är det inte bra att tävlingar anordnas på flera olika nivåer och på så sätt kan få fler intresserade av respektive 'sport'.

Tråden handlade väl dock inte om Bikini Fitness. Finns väl såna trådar att ranta i redan.

Det löjelseväckande är väl att sitta och förklara hur svår och jobbig en sån satsning skulle vara.

Och att jag skall förklara för dig hur pass många månader med totaluppoffring jag måste genom gå för att klara av att genomföra loppet och hur extrem påfrestande det är, då en vanlig person klarar det utan träning. Och du skulle kunna springa det baklänges med ögonbindel

Red Apple
2014-10-05, 19:28
Är det inte rimligt att bara kvinnor borde få uttala sig om hur det är att träna/tävla i en sport som är kvinnoseparatistsk?

Bikinifitness är inte en kvinnoseparatistisk gren då den rymmer mer än de tävlande. Proppfullt med tränare och domare som är män. Sen så är elementen i grenen, liksom WF poängterade, inte unika för den och således fullt möjliga för män att kommentera. Alla som har deffat ner sig till en låg % har rätt att uttala sig om hur krävande det är i förhållande till andra prestationer, och där har Sheo bra mycket mer rep än vad de allra flesta inom fitness har.

Fartman
2014-10-05, 22:38
En rätt viktig punkt som vissa verkar ha missat att förklara här är att väldigt många tränande inte bashar på bikini fitness för att dom är sexister utan just för att bikini fitness är en supersexistisk version av de andra kvinnliga fitnessgrenarna. Alltså snarare tvärt om, det är många här som är rätt less på att försvara fitnesskulturen från anklagelser om att vara skönhetstävlingar etc och sen så kommer helt plötsligt en gren som faktiskt är en skönhetstävling och förstör allt!

F Ultra
2014-10-05, 23:16
Det löjelseväckande är väl att sitta och förklara hur svår och jobbig en sån satsning skulle vara.

Och att jag skall förklara för dig hur pass många månader med totaluppoffring jag måste genom gå för att klara av att genomföra loppet och hur extrem påfrestande det är, då en vanlig person klarar det utan träning. Och du skulle kunna springa det baklänges med ögonbindel

Fast det är ju just då, när du inte har förutsättningarna, som det är svårt. Och varför ska inte en sådan prestation räknas? Det kvittar ju stort hur svårt det är för "vanliga" människor, om det är svårt för dig så är det ju svårt för dig.

meme
2014-10-06, 05:24
En rätt viktig punkt som vissa verkar ha missat att förklara här är att väldigt många tränande inte bashar på bikini fitness för att dom är sexister utan just för att bikini fitness är en supersexistisk version av de andra kvinnliga fitnessgrenarna. Alltså snarare tvärt om, det är många här som är rätt less på att försvara fitnesskulturen från anklagelser om att vara skönhetstävlingar etc och sen så kommer helt plötsligt en gren som faktiskt är en skönhetstävling och förstör allt!

Varför är det sexistiskt enligt dig? För att tjejerna har bikini på sig? Vem har sagt att det är en sexistisk sport? Du, ja men vem mer?

Det skulle vara skönt om människor slutade dubbelbestraffa kvinnor för deras val i livet. Att dubbelbestraffa är om något sexistiskt, och att basha kvinnors val vare sig det är att meka med bilar eller att förstora brösten. Istället kan man ju ta en funderare på varför kvinnor (och män) gör sina val.

meme
2014-10-06, 05:25
1) Tänk dig det fullkomligt omvända. Att Sveriges största träningsforum absolut domineras av kvinnor. Män som yttrar sig blir lätt överkörda. Någon tjej startar en tråd med ämnet "vad tycker du om snubbar som tränar uthållighet?" en väldigt många av svaren är "nä fyfan, så ska inte män göra. Äckligt!! Skulle aldrig ligga med en sån.".

2) Tycker du att det är rimligt att en person som inte kan simma ska berätta hur lätt det är att bli tävlingssimmare? En bodybuilder som berättar hur lätt triathlon är? Som kille har man INGEN erfarenhet om hur lätt eller svårt det är att träna inför Bikini Fitness. Att självsäkert uttala sig om hur det är blir fullkomligt patetiskt.



Är det inte rimligt att bara kvinnor borde få uttala sig om hur det är att träna/tävla i en sport som är kvinnoseparatistsk?

*cupid* Bästa jag läst i denna tråd!

meme
2014-10-06, 05:29
Det där går ju inte att ta på allvar. Och inte lär det bidra till att förbättra någons kvinnosyn.

Vet inte om man ska skratta eller gråta åt spektaklet

cofffee

Det är dock inte jättespeciell kompetens som behövs för att tränings och dietmässigt förbereda sig för bikini fitness jmf med BB etc

Ehm, jo. Det går ut på samma sak, att deffa ner sig för att visa upp muskler.

WHITEFOLKS
2014-10-06, 05:57
cofffee



Ehm, jo. Det går ut på samma sak, att deffa ner sig för att visa upp muskler.
Ja? Och därför är det inte något män är diskvalificerade från att uttala sig om även om de inte får delta i just denna gren.

meme
2014-10-06, 06:03
Ja? Och därför är det inte något män är diskvalificerade från att uttala sig om även om de inte får delta i just denna gren.

Men varför då hävda att tävla inom bikini som busenkelt om man faktiskt inte gjort det? Och här kommer en bikinitjej som faktiskt har erfarenheter och så avfärdar många det som osanning? Ok. Makes no sense.

Rahf
2014-10-06, 06:08
Klart man ska få uttala sig, men med lite heder i kroppen kan man också erkänna att ens egen kompetens är försvinnande liten. Det är så klart lätt att uttala sig självsäkert i textbaserade sammanhang, jag är själv skyldig till flertalet blunders.

WHITEFOLKS
2014-10-06, 06:08
Men varför då hävda att tävla inom bikini som busenkelt om man faktiskt inte gjort det? Och här kommer en bikinitjej som faktiskt har erfarenheter och så avfärdar många det som osanning? Ok. Makes no sense.
Vad folk sa var att för många så krävs det inte så mycket (jämfört med de andra grenarna). Självklart krävs det mer än att göra ingenting.

Edit: det är nog den lättaste grenen att få massan/fettprocenten som krävs och mycket handlar om saker man har från födsel snarare än tränar sig till. Så tolkar jag sheo etc.

WHITEFOLKS
2014-10-06, 06:13
Klart man ska få uttala sig, men med lite heder i kroppen kan man också erkänna att ens egen kompetens är försvinnande liten. Det är så klart lätt att uttala sig självsäkert i textbaserade sammanhang, jag är själv skyldig till flertalet blunders.
Agreed men kan man bygga muskler och deffa så har man den kunskap som krävs. Bikini fitness kräver relativt sett lite muskelmassa och relativt hög fettprocent.

meme
2014-10-06, 06:19
Det låter som att du tror att det är busenkelt att bygga massa som tjej. Det är det inte.

meme
2014-10-06, 06:21
Vad folk sa var att för många så krävs det inte så mycket (jämfört med de andra grenarna). Självklart krävs det mer än att göra ingenting.

Edit: det är nog den lättaste grenen att få massan/fettprocenten som krävs och mycket handlar om saker man har från födsel snarare än tränar sig till. Så tolkar jag sheo etc.

Hur mycket massa och hur lite fett krävs enligt experten? *popcorn*

WHITEFOLKS
2014-10-06, 06:24
Busenkelt är det inte, det är det inte för män heller. Men om dessa saker är så jättesvåra för dig så har du antagligen dåliga förutsättningar för det hela. Detta ska givetvis inte hindra dig men det gör inte bikini fitness till en extremt "svår" sport. Det är ju det sheo säger, har man bra anlag och varit sportig förrut så krävs det inte så lång träning/deffande för att ha den fysik som krävs.

Rahf
2014-10-06, 06:30
Frågan är då snarare: räknas bikini fitness som att träna för muskler? Innefattar inte det kategorin vältränad/atletisk? Om man tvunget måste kategorisera, dvs.

meme
2014-10-06, 06:33
Busenkelt är det inte, det är det inte för män heller. Men om dessa saker är så jättesvåra för dig så har du antagligen dåliga förutsättningar för det hela. Detta ska givetvis inte hindra dig men det gör inte bikini fitness till en extremt "svår" sport. Det är ju det sheo säger, har man bra anlag och varit sportig förrut så krävs det inte så lång träning/deffande för att ha den fysik som krävs.

Varför skulle jag automatiskt ha dåliga förutsättningar för att jag tycker att jag kämpar för att nå dit jag vill? Att hävda att det är enkelt att tävla i bikini fast man själv inte har den erfarenheten? Det är enligt mig mer troligt att ni ro inte har en aning om vad ni pratar om. Amanda Latona, bikiniproffs, har tränat i 14 år för att komma dit där hon är nu med tävlingar i olympia bland annat. Det är ingen jävla dans.

WHITEFOLKS
2014-10-06, 06:34
Hur mycket massa och hur lite fett krävs enligt experten? *popcorn*
Det här är en ganska bra måttstock tror jag.

https://physiquebylinnea.files.wordpress.com/2014/04/dsc_02461.jpg

meme
2014-10-06, 06:36
Det här är en ganska bra måttstock tror jag.

https://physiquebylinnea.files.wordpress.com/2014/04/dsc_02461.jpg

Den bilden googlade du fram efter att jag frågade. Det är heller inga siffror.

WHITEFOLKS
2014-10-06, 07:00
Den bilden googlade du fram efter att jag frågade. Det är heller inga siffror.

Hon ligger väl runt 10-12% kanske.

meme
2014-10-06, 07:03
Hon ligger väl runt 10-12% kanske.

Du svarar osäkert. Bevisligen har du ingen koll. Du var tvungen att leta fram något slags "svar".

WHITEFOLKS
2014-10-06, 07:07
Du svarar osäkert. Bevisligen har du ingen koll. Du var tvungen att leta fram något slags "svar".

Jag gjorde frukost och letade upp katten, sorry xD

Det är trots allt så att muskelmassan är mindre i bikini fitness jämfört med de andra klasserna/grenarna och fettprocenten är högre i bikini fitness jämfört med de andra klasserna/grenarna.

meme
2014-10-06, 07:08
Jag gjorde frukost och letade upp katten, sorry xD

Det är trots allt så att muskelmassan är mindre i bikini fitness jämfört med de andra klasserna/grenarna och fettprocenten är högre i bikini fitness jämfört med de andra klasserna/grenarna.

Ja, det är jag fullt medveten om. Men det betyder inte att det inte ligger mycket hårt arbete bakom en sådan kropp.

Ajemän
2014-10-06, 07:11
Jag tycker det är kul att det kommit till en inkörsport till tävlingsvärlden för tjejer, precis som Mens Physique för män.

Sen att det är löjligt barbie är ju en annan femma :p

WHITEFOLKS
2014-10-06, 07:12
Ja, det är jag fullt medveten om. Men det betyder inte att det inte ligger mycket hårt arbete bakom en sådan kropp.

För vissa säkerligen, för andra inte lika mycket. Har du bra gener för det hela så är träningen som krävs för att nå muskelmassan inget speciellt.

Att deffa ner sig till låg fettprocent kan vara slitit eftersom det till viss del begränsar vad man kan äta men det är ingen hedersmedalj på det imo.

Om du tycker det är kul så ska du givetvis fortsätta och alla har olika svårt med saker men det gör det inte generellt till något som är svårt.

meme
2014-10-06, 07:15
Jag tycker det är kul att det kommit till en inkörsport till tävlingsvärlden för tjejer, precis som Mens Physique för män.

Sen att det är löjligt barbie är ju en annan femma :p

Men varför detta ständigt nedvärderande av denna sport? Samma som när kvinnor som väljer att göra skönhetsoperationer, bloggar om mode, smink etc anses som löjliga bimbos. Jag fattar att det är en ytlig sport men det är all kroppssport.

WHITEFOLKS
2014-10-06, 07:18
Men varför detta ständigt nedvärderande av denna sport? Samma som när kvinnor som väljer att göra skönhetsoperationer, bloggar om mode, smink etc anses som löjliga bimbos. Jag fattar att det är en ytlig sport men det är all kroppssport.

Folk nedvärderar mens physique också så tagga ner :)

meme
2014-10-06, 07:19
För vissa säkerligen, för andra inte lika mycket. Har du bra gener för det hela så är träningen som krävs för att nå muskelmassan inget speciellt.

Att deffa ner sig till låg fettprocent kan vara slitit eftersom det till viss del begränsar vad man kan äta men det är ingen hedersmedalj på det imo.

Om du tycker det är kul så ska du givetvis fortsätta och alla har olika svårt med saker men det gör det inte generellt till något som är svårt.

Alltså, vad är egentligen grejen med män som tror sig veta allt/ ha all kunskap när de egentligen har noll koll?
Jag sitter inte här på forumet och skriver i trådar om hur jävla enkelt det är att tävla i mens Physique "äh det är ju bara att träna i ett halvår och dra på sig ett par badbrallo r och stå i samma pose på scen, skitenkelt". Och har inte sett några andra kvinnor göra så heller.

meme
2014-10-06, 07:19
Folk nedvärderar mens physique också så tagga ner :)

Ja kanske det, men det rättfärdigar inte att nedvärdera annat.

WHITEFOLKS
2014-10-06, 07:21
Alltså, vad är egentligen grejen med män som tror sig veta allt/ ha all kunskap när de egentligen har noll koll?
Jag sitter inte här på forumet och skriver i trådar om hur jävla enkelt det är att tävla i mens Physique "äh det är ju bara att träna i ett halvår och dra på sig ett par badbollar och stå i samma pose på sen, skitenkelt". Och har inte sett några andra kvinnor göra så heller.

Men du skulle ha rätt!

Rahf
2014-10-06, 07:27
Och du ska ha sista ordet. Det börjar kännas som datingtråden nu, Whitefolks. Dags att lugna ned sig från båda håll.

meme
2014-10-06, 07:28
Men du skulle ha rätt!

Nej, för jag har ingen aning om hur det är att tävla i mens Physique, så jag häver inte ur mig saker som jag inte har en aning om.

WHITEFOLKS
2014-10-06, 07:28
Och du ska ha sista ordet. Det börjar kännas som datingtråden nu, Whitefolks. Dags att lugna ned sig från båda håll.

What? Jag är lugn som en filbunke.

WHITEFOLKS
2014-10-06, 07:29
Nej, för jag har ingen aning om hur det är att tävla i mens Physique, så jag häver inte ur mig saker som jag inte har en aning om.

Det jag uttalade mig om att den muskelmassan som krävs är inte svår att uppnå (och inte hårdheten heller), allt det andra vet jag inget om (posera, utstyrsel etc)

Rahf
2014-10-06, 07:30
Jag syftar inte på humöret, utan tillvägagångssättet och inläggsfrekvensen. Det påminner mycket om datingtråden.

meme
2014-10-06, 07:34
Det jag uttalade mig om att den muskelmassan som krävs är inte svår att uppnå (och inte hårdheten heller), allt det andra vet jag inget om (posera, utstyrsel etc)

Hur vet du att det inte är svårt (du som inte är kvinna)?
Bikini handlar inte om att skaffa så mycket muskler som möjligt, det är lite mer avancerat än så.

4623
2014-10-06, 08:53
De pratar om bikinifitness i senaste Tyngre. De intervjuar vinnaren av Arnold Classic. Tydligen är det viktigt att välja rätt bikini.

meme
2014-10-06, 08:57
De pratar om bikinifitness i senaste Tyngre. De intervjuar vinnaren av Arnold Classic. Tydligen är det viktigt att välja rätt bikini.

Nedvärderande kommentar nr 364.
Klart som fan det är viktigt med bikini, men det är inget man vinner på om man har en kass fysik.
Tror du att frida Sjöström har fötts med sin fysik?

4623
2014-10-06, 08:59
Hela avsnittet bekräftar ju det alla här skriver.

Ska jag vara ärlig tycker jag inte hennes fysik är speciellt anmärkningsvärd.

meme
2014-10-06, 09:00
Och btw, dräkten är viktig i body fitness och womens physique med. Klart man väljer en dräkt som framhäver ens fysik.

TomasB
2014-10-06, 09:01
Själv tycker jag att alla ska träna för att må bra, men förstår varför man vill ha bredare axlar, gigantiska lår? Vad är syftet tjejer?

Den här rubriken är rätt märklig: "Vad tycker ni om tjejer som tränar för muskler". Jag tycker ingenting om tjejer som tränar för muskler? Precis som jag inte tycker någonting om män som tränar för muskler. (Antar att du menar för att få större muskler/bättre fysik.

Jag tycker inte det är estetiskt tilltalande med för vältränade kvinnor men to each his own. Det spelar väl ingen som helst roll vad jag tycker för kvinnan (Eller mannen för den delen) vad jag eller någon annan tycker.

meme
2014-10-06, 09:02
Hela avsnittet bekräftar ju det alla här skriver.

Ska jag vara ärlig tycker jag inte hennes fysik är speciellt anmärkningsvärd.

Nähä, och jag tycker att de flesta manliga bodybuilders ser rätt lika ut allihop, men jag nedvärderar inte sporten och de som håller på med det.

Ulvamal
2014-10-06, 09:19
Nähä, och jag tycker att de flesta manliga bodybuilders ser rätt lika ut allihop, men jag nedvärderar inte sporten och de som håller på med det.

Men boo-the-fucking-hoo. Alla har fattat nu, du är sjukt awesome som tränar för vad det nu var och alla måste falla till marken i beundran över den fantastiska ansträngning som krävs för sporten.

I själva verket är det få som överhuvudtaget bryr sig om någon annan sport än fotboll. Lev med det. ;)

meme
2014-10-06, 09:34
Men boo-the-fucking-hoo. Alla har fattat nu, du är sjukt awesome som tränar för vad det nu var och alla måste falla till marken i beundran över den fantastiska ansträngning som krävs för sporten.

I själva verket är det få som överhuvudtaget bryr sig om någon annan sport än fotboll. Lev med det. ;)

cofffee:laugh: