handdator

Visa fullständig version : Bästa träningsutformningen vid traktamente?


Svampfest
2014-09-30, 20:28
Tja!
Är så att jag jobbar som snickare och sover nu på annan ort varannan vecka. Jag är lite orolig över hur min bulkperiod kommer bli nu då jag ej kan träna så ofta/regelbundet som jag vill.
Så jag tänkte höra med någon insatt här hur jag bäst bör träna för muskeltillväxten.
har kört halvkroppsschema 4 dagar i veckan hittills, finns det nån bättre variant som man kan köra tätare inpå varandra de dagarna jag är hemma? (Fre-sön) Eller blir det risk för överträning då det är ett ganska energikrävande yrke.

Det är min första bulk efter min första deff, så jag vill inte bara äta upp mig och inte gaina något på det haha!

Övriga tips vad man bör tänka på vid deff kan ni ju slänga in om ni har lust! Har inte den bästa uppkopplingen här så jag startade en tråd då det tar hur lång tid som helst att öppna nya sidor för mig.

crizzan
2014-09-30, 21:46
Tja!
Är så att jag jobbar som snickare och sover nu på annan ort varannan vecka. Jag är lite orolig över hur min bulkperiod kommer bli nu då jag ej kan träna så ofta/regelbundet som jag vill.
Så jag tänkte höra med någon insatt här hur jag bäst bör träna för muskeltillväxten.
har kört halvkroppsschema 4 dagar i veckan hittills, finns det nån bättre variant som man kan köra tätare inpå varandra de dagarna jag är hemma? (Fre-sön) Eller blir det risk för överträning då det är ett ganska energikrävande yrke.

Det är min första bulk efter min första deff, så jag vill inte bara äta upp mig och inte gaina något på det haha!

Övriga tips vad man bör tänka på vid deff kan ni ju slänga in om ni har lust! Har inte den bästa uppkopplingen här så jag startade en tråd då det tar hur lång tid som helst att öppna nya sidor för mig.

Jag skulle fortsatt med halvkropps-splitten när du är hemma hel vecka och sedan köra ett helkroppspass på lördagen.
Då blir det exempelvis såhär:

M Halvkropp A
T
O Halvkropp B
T
F Halvkropp A
L