handdator

Visa fullständig version : Bästa träningsutformningen vid traktamente?


Svampfest
2014-09-30, 20:28
Tja!
Är så att jag jobbar som snickare och sover nu på annan ort varannan vecka. Jag är lite orolig över hur min bulkperiod kommer bli nu då jag ej kan träna så ofta/regelbundet som jag vill.
Så jag tänkte höra med någon insatt här hur jag bäst bör träna för muskeltillväxten.
har kört halvkroppsschema 4 dagar i veckan hittills, finns det nån bättre variant som man kan köra tätare inpå varandra de dagarna jag är hemma? (Fre-sön) Eller blir det risk för överträning då det är ett ganska energikrävande yrke.

Det är min första bulk efter min första deff, så jag vill inte bara äta upp mig och inte gaina något på det haha!

Övriga tips vad man bör tänka på vid deff kan ni ju slänga in om ni har lust! Har inte den bästa uppkopplingen här så jag startade en tråd då det tar hur lång tid som helst att öppna nya sidor för mig.

crizzan
2014-09-30, 21:46
Tja!
Är så att jag jobbar som snickare och sover nu på annan ort varannan vecka. Jag är lite orolig över hur min bulkperiod kommer bli nu då jag ej kan träna så ofta/regelbundet som jag vill.
Så jag tänkte höra med någon insatt här hur jag bäst bör träna för muskeltillväxten.
har kört halvkroppsschema 4 dagar i veckan hittills, finns det nån bättre variant som man kan köra tätare inpå varandra de dagarna jag är hemma? (Fre-sön) Eller blir det risk för överträning då det är ett ganska energikrävande yrke.

Det är min första bulk efter min första deff, så jag vill inte bara äta upp mig och inte gaina något på det haha!

Övriga tips vad man bör tänka på vid deff kan ni ju slänga in om ni har lust! Har inte den bästa uppkopplingen här så jag startade en tråd då det tar hur lång tid som helst att öppna nya sidor för mig.

Jag skulle fortsatt med halvkropps-splitten när du är hemma hel vecka och sedan köra ett helkroppspass på lördagen.
Då blir det exempelvis såhär:

M Halvkropp A
T
O Halvkropp B
T
F Halvkropp A
L
S Halvkropp B
M
T
O
T
F
L Helkropp
S
M Halvkropp A
och så vidare...

Fartman
2014-09-30, 22:37
Är du bara borta varannan vecka under mån-fre och hemma på helgen så ska det inte vara nått problem alls, blir ju bara 4-5 dagar av 14 som du inte kan träna liksom. Speciellt iom att du har ett fysiskt jobb så lär du ju knappast säcka ihop av att inte träna dom dagarna, se bara till att äta ordentligt så ser jag ingen anledning till oro.

AronP
2014-10-01, 08:46
Varför kan du inte träna när du är borta?

Jag körde 3 split när jag jobbade delvis utomlands iaf, 3 pass hann jag alltid få in, fler var en bonus.

Kedaran
2014-10-01, 17:57
Om du inte jobbar extremt långa pass varje dag du är borta så finns det väl inget som hindrar dig från att träna på annan ort?

z_bumbi
2014-10-01, 19:16
Du kan träna 10 dagar av 14 så jag ser inget större problem med att köra vara annan dag och sedan göra paus för jobb men om du tror du får bättre resultat kan du också antagligen utan problem dra ihop två dagar här och där för att kompensera bortfallet.
T ex
Mån - tors jobb.
Träna fre, lör, mån, ons, fre, sön, tis, tors, lör och sön.
Eller så testar du bara att inte göra det och ser vad som händer för att jobba +10 per dag som hantverkare sliter en del för de flesta och speciellt som du inte låter så van vid den arbetstiden.

Svampfest
2014-10-01, 21:55
Om du inte jobbar extremt långa pass varje dag du är borta så finns det väl inget som hindrar dig från att träna på annan ort?

Jobbar från 7-21 på kvällen, ibland senare. Med ca 1.5h rast så varken tid eller ork brukar finnas där, samt att jag då måste styra ett gymkort på ca 200kr/månaden, kringgår gärna det! Men det jag kortfattat menade var väl om det skulle ha någon påverkan på mitt resultat när jag inte tränar då jag ligger borta! Får proppa matlådorna och köra på som vanligt de dagar jag kan! Kan pusta ut då!